شت کوین چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

شت کوین چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقدمه

شت کوین یک ارز رمزپایه است که بر اساس نظر ذهنی فرد، انتخاب بد و پرریسکی برای سرمایه گذاری است. این اصطلاح همچنین برای توصیف توکن هایی استفاده می شود که هدف خاصی را دنبال نمی کنند. اگر می خواهید با جزئیات بیشتری بدانید که شت کوین چیست تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

چرا مردم از برخی ارزهای دیجیتال به عنوان شت کوین یاد می کنند؟

دلیل خاصی برای ایجاد این مخفف وجود ندارد. از آنجایی که مکالمات در انجمن‌ها و رسانه‌ های اجتماعی معمولاً عبارات را نسبتاً کوتاه نگه می‌دارند، نوشتن اینکه یک توکن«سرمایه‌گذاری پرریسکی است» احتمالاً زمان زیادی می‌برد. به همین دلیل، سرمایه گذاران کریپتو (به ویژه مبتدیان) به تدریج این اصطلاح را با به هم زدن کلمات “shit” و “coin” شکل دادند.

چگونه یک شت کوین را تشخیص دهم؟

در حالی که بازار ماهیتی متلاطم دارد و همه توکن‌ها در چرخه‌هایی از صعود و نزول قرار می‌گیرند، می‌توان ماهیت واقعی یک توکن را با بررسی وعده‌های محقق نشده، عدم قابلیت استفاده یا عملکرد و هدفی که توکن تلاش می‌کند به آن خدمت کند، کشف کرد.

از کجا شت کوین بخریم؟

شت‌ کوین‌ها، که اکثریت آن‌ها به سادگی آلت‌کوین‌هایی با سرمایه کوچک هستند، می‌توانند در چندین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال خریداری شوند.

البته، همانطور که ذکر شد، شت کوین‌ها همیشه ذهنی هستند و بنابراین نمی‌توان دستورالعمل‌های خاصی در مورد اینکه از کدام پلتفرم می‌توانید برای به دست آوردن آنها استفاده کنید.

یک قانون ساده و سرانگشتی این است که از پلتفرم هایی استفاده کنید که به طور خاص برای معامله گرانی طراحی شده اند که دوست دارند ارزهای دیجیتال را با نوسان گیری یا داشتن معاملات فیوچرز معامله کنند. پلتفرم هایی مانند این ها شامل Binance، Bittrex و سایر صرافی های بزرگ هستند. البته برخی از شت کوین های نام دار مانند شیبا یا دوج کوین را میتوانید به راحتی و با گزینه خرید و فروش سریع در صرافی رمز ارز ایرانی اتراکس معامله و حتی نگهداری کنید.

چرا می‌خواهید بجای آلت کوین های معتبر شت کوین را بخرید؟

با سرمایه کوچک ممکن است شت کوین‌ها پرخطرترین سرمایه‌گذاری‌هایی باشند که می‌توانید انجام دهید. این احتمال وجود دارد که تمام پول خود را از دست بدهید. با این حال، گاهی اوقات، ممکن است در یکی از این دو موقعیت قرار بگیرید:

شت کوینی که در دست دارید قربانی یک طرح پمپ و دامپ می شود
شت کوینی که در اختیار دارید در واقع یک شت کوین نیست! و شما تبدیل به چیزی می شوید که به عنوان “پذیرنده اولیه” شناخته می شود.

اگر اهداف روشنی برای آن تعیین کرده باشید، هر دوی این موارد می توانند بسیار سودآور باشند. لحظه ای که می خواهید بفروشید در برخی موارد، حداقل سرمایه گذاری می تواند بیشترین بازده را برای شما به ارمغان بیاورد. فقط مطمئن شوید که اهداف خود را به وضوح شناسایی کرده اید و از نظر عاطفی به توکن وابسته نیستید.

یک مثال خوب از این پدیده، افزایش چشمگیر ارزش XVG بود، یک توکن حفظ حریم خصوصی که بسیاری از مردم آن را یک شت کوین می دانستند. در مدت زمان کوتاهی (1-2 ماه)، ارزش ارز دیجیتال تقریباً 8000٪ افزایش یافت و تعداد کمی از خریداران را بسیار ثروتمند کرد.

البته از آنجایی که توکن هدف و محصولی نداشت و بیش از حد قیمت گذاری شد، قیمت آن به سرعت به ارزش اولیه خود کاهش یافت.

بهترین روش ها برای خرید شیت کوین ها

قبل از اینکه اقدام به خرید ارزهای دیجیتالی کنید که نسبتاً ناشناخته یا منفور در جامعه هستند، تحقیقات عمیقی را برای درک بهتر پتانسیل کوتاه مدت و بلند مدت آن انجام دهید. سپس، پس از اینکه مطمئن شدید که یک توکن خاص می‌تواند قیمتش را افزایش دهد، با سرمایه‌گذاری مقدار کمی پول شروع کنید.

برای مدتی بازار را رصد کنید و مشخص کنید که آیا حدس و گمان اولیه شما درست بوده است یا خیر. در غیر این صورت، مجبور خواهید شد که انتخاب سختی داشته باشید: یا توکن های خود را می فروشید و ضرر کمی می بینید، یا آنها را نگه می دارید و منتظر افزایش احتمالی قیمت آنها هستید.

اگر قیمت شروع به افزایش کرد، بهتر است سود یا حداقل مبلغ اولیه را خارج کنید و به روند صعودی ادامه دهید. برعکس، و اگر کاملاً از خطرات آن آگاه باشید، زمانی که یک سیگنال واضح نشان دهنده فرصت خرید باشد، می توانید مبلغ بیشتری را نیز سرمایه گذاری کنید.

سخن پایانی

در نهایت، همانطور که در بالا ذکر شد، همیشه به یاد داشته باشید که احساسات خود را کنترل کنید. توکن‌ های کوچک به دلیل قیمت پایین اغلب به عنوان فرصت در نظر گرفته می شوند. به این ترتیب، بسیاری از مردم انتظارات غیر واقعی و غیرمنطقی دارند و در نهایت بیشتر از سرمایه گذاری خود ضرر می کنند.

 امیدواریم آنچه را که در این مقاله دنبالش بودید پیدا کرده باشید و منتظر نظرات و  انتقادات شما در اتراکس هستیم.

با اتراکس، به دنیای پرتلاطم ارزهای دیجیتال خوش آمدید. این صرافی ارز دیجیتال، با بیش از 350 نوع ارز معتبر، به شما امکان می‌دهد تجربه‌ای جذاب از معاملات را تجربه کنید. امنیت برجسته، خدمات خودکار، و درگاه بانکی برتر، تضمینی برای معامله‌گران حرفه‌ای است. از واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان به رابط کاربری ساده و مدرن، همه چیز با اتراکس آماده است تا شما را به دنیای معاملات ارز دیجیتال راهنمایی کند. اتراکس، امنیت و کارایی را به همراه دارد تا تجربه‌ای بی‌نظیر از معاملات را به شما ارائه دهد.

اتراکس بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال اتراکس، با بیش از 350 نوع رمز ارز معتبر، به شما امکان می‌ دهد به خرید و فروش حرفه ای ارزهای دیجیتال بپردازید. امنیت، خدمات خودکار و درگاه بانکی برتر، تضمینی برای معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال است. از واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان تا رابط کاربری ساده و مدرن، همه چیز در اتراکس آماده است تا شما را به دنیای معاملات ارز های دیجیتال راهنمایی کند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa