مزایا و معایب وام دهی بیت کوین DeFi Bitcoin چیست؟

مزایا و معایب وام دهی بیت کوین DeFi Bitcoin چیست؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد با ارزهای دیجیتال هستید، بازار وام دهی DeFi (مالی غیرمتمرکز) ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

مقدمه:

وام دهی بیت کوین، با ارائه وام با نرخ بهره پایین و حداقل کارمزد راه حلی ساده برای کسب درآمد از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.

با این حال، خطراتی نیز در این نوع سرمایه گذاری وجود دارد (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت). در این مقاله تمام جنبه‌های وام دهی بیت کوین DeFi را بررسی می‌کنیم. تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا برای نیازهای شما مناسب است یا خیر!

مزایای وام دهی بیت کوین

زمان معاملات سریع

اولین چیزی که در مورد وام دهی بیت کوین DeFi متوجه خواهید شد این است که سریع است. تراکنش‌ها در عرض چند ثانیه پردازش می‌شوند و می‌توانند بدون هیچ تاخیری تکمیل شوند. این گزینه برای کسانی که می‌خواهند پول خود را در اسرع وقت از بانک خارج کنند.اما فرصتی برای منتظر ماندن روزها یا هفته‌ها ندارند، بسیار مناسب است.

تراکنش‌های بیت کوین نیز برگشت ناپذیر هستند. به این معنی که اگر مشکلی در تراکنش شما پیش بیاید (به عنوان مثال، اگر وجوهی را به آدرسی که وجود ندارد ارسال کنید)، هرگز به حساب شما برنمیگردد و برای همیشه از بین می‌روند.! این بدان معناست که هنگام استفاده از بیت کوین به عنوان وثیقه، خطر کلاهبرداری یا سرقت وجود ندارد. در عوض، همه تراکنش‌ها باید قبل از تکمیل و توسط هر دو طرف درگیر تایید شوند.

تراکنش‌های بیت‌کوین در مقایسه با بانک‌های سنتی هزینه بسیار کمی دارند: معمولاً فقط 0 تا 1 دلار کارمزد در هر تراکنش (حداکثر 0 تا 10 دلار). هیچ هزینه پنهانی نیز وجود ندارد، زیرا همه چیز از طریق یک پروتکل منبع باز به نام bitcoinj انجام می‌شود که تک تک حرکت کوین‌ها را که در شبکه خود اتفاق می‌افتد را ردیابی می‌کند (و بنابراین نیازی به سخت‌افزار اضافی مانند کارت خوان‌ها ندارد). در نهایت هیچ مقرراتی در مورد اینکه چه نوع مبادلات ارزی می‌توانند انجام دهند وجود ندارد. این بدان معناست که هر کسی می‌تواند در هر نقطه از جهان فروشگاهی راه‌اندازی کند، بدون اینکه هیچ الزام قانونی از سوی مقامات دولتی بر آنها تحمیل شده باشد شاید لزوماً درک نکنند که دقیقاً چه چیزی را به‌عنوان شیوه‌های تجاری «خوب» تشکیل می‌دهد…

وام‌های کم هزینه

شما می‌توانید بدون نیاز به بررسی اعتبار برای وام بیت کوین درخواست دهید. به این دلیل است که تامین مالی وام شما از طریق امتیازات اعتباری سایر کاربران انجام می‌شود. و برای تایید یکی از این وام‌ها نیازی به امتیاز اعتباری عالی ندارید و اگر قبلاً یکی از این وام‌ها را داشته‌اید، فقط کار را برای شما آسان‌تر می‌کند!

بر خلاف وام‌های سنتی که حدود 8 درصد سود با نرخ بهره سالانه (AIR) دریافت می‌کنند، وام‌های DeFi اغلب بسیار کمتر از این هستند – در بیشتر موارد حدود 2 درصد. مبلغ بازپرداخت شده در ماه نیز به میزان قابل توجهی کمتر از مبلغی است که وام دهندگان سنتی دریافت می‌کنند: 1 دلار در روز در مدت 18 ماه در مقایسه با 2 یا 3 دلار در مورد برخی از وام دهندگان سنتی بسته به شرایط و ضوابط آنها!

نرخ بهره پایین

نرخ بهره وام دهی بیت کوین متفاوت است، اما معمولاً بسیار کمتر از نرخ‌های بهره بانک‌های سنتی است. به طور متوسط، این نرخ حدود 2 درصد در سال است. به طور قابل توجهی کمتر از مبلغی است که احتمالاً برای یک وام سنتی در بانک می‌پردازید (که می‌تواند تا 12 درصد باشد).

پلتفرم‌های DeFi نیز معمولاً شرایط بهتری را برای سرمایه‌گذاران نسبت به وام‌دهندگان سنتی ارائه می‌دهند – و اگر به فکر خرید ارز دیجیتال با پس‌انداز خود برای سرمایه‌گذاری در این فضا یا سرمایه‌گذاری‌های دیگر مانند املاک و مستغلات یا سهام و اوراق هستید، این امر باعث می‌شود هر ماه پول بیشتری از آنها دریافت کنید!

حداقل نیاز به سپرده پایین

حداقل سپرده مورد نیاز معمولاً حدود 100 دلار است. با این حال، بین پلتفرم‌های وام دهی متفاوت است.

حداقل مقدار پولی که می‌تواند به عنوان وثیقه برای وام‌های DeFi Bitcoin استفاده شود نیز همیشه در همه سیستم عامل‌ها یکسان نیست. در عوض، بستگی به نوع وامی دارد که وام دهنده شما ارائه می‌دهد (به عنوان مثال، تضمین شده یا بدون وثیقه).

فرآیندهای ساده

پلتفرم‌های وام‌دهی مانند Lending Club، BitMari و Binance فرآیند وام دهی را با حذف نیاز به انجام فرآیند سنتی وام‌دهی ساده کرده‌اند. به جای اینکه منتظر بمانید تا درخواست وام شما توسط بانک یا موسسه مالی بررسی شود، این پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که مستقیماً به آنها درخواست دهید و در عرض چند دقیقه تأییدیه دریافت کنید.

1- بدون نیاز به بررسی اعتبار
2- بدون نیاز به بررسی اعتبار
3- بدون نیاز به سابقه اعتباری
4- بدون نیاز به امتیاز اعتباری
5- بدون نیاز به گزارش اعتباری (شما می‌توانید ناشناس باشید)

شما می‌توانید تا سقف 1 میلیون دلار برای مدت 12 ماه وام بگیرید، بدون نیاز به تأیید درآمد، حساب بانکی یا مدرک شغلی.

بدون نیاز به KYC

KYC مخفف عبارت Know Your Customer است. این فرآیندی است که برای شناسایی مشتری و تأیید هویت آنها و همچنین منبع درآمد آنها استفاده می‌شود. معمولاً این شامل ارائه اسنادی مانند گذرنامه یا گواهینامه رانندگی است، اما برخی از بانک‌ها به اطلاعات بیشتری مانند اظهارنامه مالیاتی یا صورت‌حساب‌های آب و برق نیاز دارند تا تعیین کنند آیا می‌توانید نرخ وام‌شان را بپردازید (که گاهی اوقات مشخص شده است که بیش از 100٪ است).

پلتفرم‌های DeFi نیازی به KYC ندارند زیرا آنها شبکه‌های غیرمتمرکز هستند که کاربران به طور پیش‌فرض ناشناس هستند. این امر باعث می‌شود افرادی که در سال‌های اخیر تحت تأثیر بحران‌های مالی قرار گرفته‌اند – مانند آن‌هایی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند – در پلت‌فرم‌های DeFi شرکت کنند بدون اینکه اطلاعات شخصی را در اختیارشان بگذارند که بعداً در صورت نیاز علیه آنها مورد استفاده قرار گیرد. دسترسی مجدد (مثلاً در مواقع اضطراری).

خطرات وام دهی بیت کوین (معایب):

وام دهی بیت کوین یک سرمایه گذاری پرخطر است. در حالی که می‌تواند راه خوبی برای کسب درآمد باشد، اما خطرات زیادی در وام دهی بیت کوین وجود دارد که قبل از سرمایه گذاری در این نوع دارایی باید از آنها آگاه باشید.

کارمزدزیاد تراکنش: هنگام قرض گرفتن پول از کیف پول شخص دیگری یا واریز وجوه خود به حساب او، باید کارمزدی را پرداخت کنید. این هزینه‌ها بسته به میزان وام و محل ذخیره وجوه شما (محلی در مقابل جهانی) متفاوت است.

نرخ‌های بهره بالا: زمانی که در حال پرداخت سود به بدهی هستید، مدت زمانی که طول می‌کشد تا وام خود را پرداخت کنید به مدت زمانی که شروع به بازپرداخت اصل به اضافه پرداخت‌های بهره روزانه اضافی کرده‌اید – و مدت زمانی که این پرداخت‌ها انجام شده است بستگی دارد. توسط هر یک از طرفین درگیر در ساخت آنها (شما در مقابل وام دهنده). اگر هر دو طرف از قبل بر سر شرایط توافق کنند، ممکن است بتوانند در مورد نرخ‌های پایین‌تر از آنچه که به صورت آنلاین تبلیغ می‌شود، به توافق برسند بااین حال، اگر شرایط مشخصی از قبل تنظیم نشده باشد، منتظر شرایط بدتر باشید!

شرایط نامنظم بازار

پلتفرم‌های DeFi تنظیم نمی‌شوند. آنها بیمه نیستند و می‌توان آنها را هک کرد. به همین دلیل، این امکان وجود دارد که یک پلتفرم DeFi در هر زمانی بسته شود یا شرایط خدمات خود را تغییر دهد. اگر روی یک توکن DeFi سرمایه گذاری می‌کنید و پول خود را روی پلت فرم اشتباهی سرمایه گذاری می‌کنید، پس چه؟

توکن‌های دی‌فای نیز هانی‌پات‌ها هستند هانی‌پات‌ها تله‌هایی هستند که توسط هکرها ایجاد می‌شوند و قربانیان را فریب می‌دهند تا رمزهای عبور خود را واگذار کنند تا بتوانند با دارایی‌های خود بدون نیاز به بازپرداخت آن‌ها، از آن استفاده کنند.

عدم شفافیت در بسترهای وام دهی

مانند بسیاری از محصولات سرمایه‌گذاری، فقدان مقررات و شفافیت در پلتفرم‌های وام‌دهی، دانستن اینکه آیا پولتان عاقلانه استفاده می‌شود یا خیر، برای شما دشوار است. فقدان مقررات به این معنی است که آنها هیچ الزامی برای افشای تمام اطلاعات مربوط به عملیات یا امور مالی خود ندارند. این می‌تواندبه شما القا کند که آنها یک طرح کلاهبرداری یا Ponzi هستند همانطور که در BitConnect دیده می‌شود

تا زمانی که این نگرانی‌ها توسط خود توسعه‌دهندگان و پلتفرم‌های DeFi برطرف شود، نباید دلیلی وجود داشته باشد که کاربران DeFi در مورد استفاده از این سرویس‌ها محتاط باشند.

در حالی که وام دهی دیفای بیت کوین دارای محاسن است، خطرات بالایی نیز دارد.

DeFi به امور مالی غیرمتمرکز اشاره دارد.به این معنی که صرافی‌ها و پلتفرم‌هایی که وام گیرندگان و وام دهندگان در آن به هم متصل می‌شوند، غیرمتمرکز هستند. این باعث می‌شود آنها در برابر کلاهبرداری و دستکاری نسبت به سیستم‌های متمرکز مانند بانک‌ها یا وب‌سایت‌های وام دهندگان انعطاف‌پذیرتر باشند.

با این حال، تفاوت زیادی بین غیرمتمرکز بودن و کاملاً غیرقابل اعتماد بودن وجود دارد:

برای اطمینان از امنیت وجوه خود در هنگام استفاده از محصولات DeFi (مانند وام)، باید اطمینان داشته باشید که این پلتفرم‌ها پس از ضمانت، همیشه آنچه را که وعده داده‌اند باز می‌گردانند.

سخن پایانی

به طور کلی، وام دهی بیت کوین یک فضای امیدوارکننده است، اما خطراتی نیز دارد. با بازدهی کم وریسک بالا، این می‌تواند یک گزینه سودآور برای سرمایه گذارانی باشد که به دنبال ورود به این صنعت هستند.

باید توجه داشت که مسائل نظارتی در مورد این نوع وام وجود دارد اگر به زودی توسط تنظیم کننده‌ها حل نشود، می‌تواند نرخ رشد آینده را کاهش دهد.

اتراکس، صرافی برتر ارزهای دیجیتال همراه شما است

وام دهی بیت کوین و حوزه دیفای برای کاربران ارزهای دیجیتال به نوعی درآمد غیرمستقیم ایجاد میکند. از این رو وام دهی و صنعت استخراج یکی از گزینه های درآمد غیرمستقیم هستند، خبر خوب اینجاست که کاربران صرافی اتراکس نیز میتوانند برای خود درآمد غیرمستقیم ایجاد کنند به این صورت که کافیه پلتفرم اتراکس را به اطرافیان و دوستان خود معرفی کرده تا کد معرف به شما تعلق بگیرد و از تخفیفات و سایر خدمات ارزشمند این صرافی بهره ببرید.

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اتراکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اتراکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اتراکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه کارکرد وام دهی در کریپتوکارنسی

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa