نحوه ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال در معاملات ارز دیجیتال چگونه است؟

نحوه ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال در معاملات ارز دیجیتال چگونه است؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

معامله و تجارت هزاران سال است که وجود دارند. اگر به تاریخ نگاه کنیم، می‌بینیم که همه چیز ممکن است 3000 سال قبل از میلاد آغاز شده باشد، جایی که فلزات، ادویه‌ها و پارچه‌های مختلف معامله می‌شد. با گسترش تمدن‌ها، بازارها و منابع نیز گسترش یافتند. و حتی تا به امروز مردم معامله می‌کنند و بازارهای مالی به‌طور تصاعدی رشد کرده‌اند. امروزه مردم می‌توانند به کارگزاران و صرافی‌های خاصی دسترسی داشته باشند، که به آنها اجازه معامله سهام، ارزهای دیجیتال، جفت ارزها و غیره را می‌دهند. همچنین کسانی بوده‌اند که در صنعت معامله‌گری ضرر کرده‌اند و کسانی که برای امرار معاش معامله می‌کنند. برای کسب درآمد از معالات آنلاین، بهتر است قبل از ورود به یک موقعیت، ابتدا تصمیمات آگاهانه بگیرید، در غیر این صورت قمار محسوب می‌شود. این تصمیمات آگاهانه را می‌توان با ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال و سایر تحلیل‌ها در کنار هم گرفت.

 

مقدمه

همانطور که در بالا ذکر کردیم وقتی صحبت از معامله در بازارهای مالی به میان می‌آید، عمدتاً به دو روش مختلف (زیرا تجزیه و تحلیل احساسات نیز وجود دارد). هر دو روش برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده استفاده می‌شوند، اما هر کدام با مزایا و معایب خود، رویکردهای بسیار متفاوتی دارند. معامله‌گران تکنیکالی مانند الکسندر، استیو نیسون و بسیاری دیگر وجود داشته‌اند که موفقیت خود را  ثابت کرده‌اند. معامله‌گرانی مانند وارن بافت وجود دارند که یک معامله‌گر بسیار موفق اما متکی به تحلیل بنیادی است. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چقدر مهم است که از ترکیب تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال برای تصمیم‌گیری معاملاتی بسیار دقیق‌تر استفاده کنیم.

 

تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی روشی برای تجزیه و تحلیل ارزش دارایی با بررسی عوامل اقتصادی و مالی، اخبار شرکت، داده‌ها و بسیاری از عوامل دیگر است. معامله‌گران از آن برای شناسایی دارایی‌های کم‌ یا بیش‌ از ارزش‌‌، ارزش‌گذاری شده و تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش استفاده می‌کنند. تحلیلگران بنیادی عوامل کلان اقتصادی مانند وضعیت اقتصاد و صنعت و عوامل اقتصاد خرد مانند مدیریت شرکت را مطالعه می‌کنند. با عوامل کلان و خرد، می‌توان رشد بالقوه یک شرکت، ارز دیجیتال یا هر دارایی را بررسی کرد. به‌عبارت ساده، تجزیه و تحلیل بنیادی، هنر ارزیابی اصول اولیه دارایی و بدست آوردن تصویر بزرگ برای دیدن اینکه چقدر ممکن است دارایی سالم و پایدار باشد، است.

مطلب مرتبط: شاخص‌ها و ابزارهای تحلیل بنیادی در کریپتوکارنسی‌ها

 

تحلیل بنیادی را می‌توان به 2 نوع طبقه بندی کرد:

تجزیه و تحلیل کیفی:

مطالعه حسن نیت یک شرکت، رفتار مشتری، روابط کارفرمایان، و نحوه مشاهده آن شرکت یا دارایی در بازارهای گسترده‌تر است. این نشان می‌دهد که یک عامل چگونه درک می‌شود، و چگونه بر بازار تأثیر می‌گذارد.

تجزیه و تحلیل کمی:

شامل استفاده از اعداد، نسبت‌ها و غیره مانند صورت‌های مالی، جریان نقدی، بدهی برای درک سلامت مالی شرکت یا دارایی است.

یک مثال این است که فرض کنید یک تاجر یا سرمایه‌گذار به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکتی است که خودروهای الکتریکی تولید می‌کند. او می‌تواند صورت‌های مالی شرکت را بررسی کند تا میزان درآمد و سودآوری آن و عوامل اقتصادی را تعیین کند و بر اساس تحلیل‌های او، تقاضا برای خودروهای تسلا رو به رشد است. بنابراین اکنون او می‌تواند تصمیمی بهتر و آگاهانه برای خرید سهام شرکت بگیرد به این امید که در بلندمدت ارزش شرکت رشد کند.

 

تحلیل تکنیکال

از سوی دیگر، تحلیل تکنیکال روش یا ابزاری برای تحلیل بازار و تلاش برای پیش‌بینی حرکت‌های آتی قیمت است. تحلیل تکنیکال مبتنی بر مطالعه داده‌های بازار در گذشته، عمدتاً از طریق قیمت و حجم است. برای شناسایی الگوها و روندها برای باز کردن یا خروج از موقعیت معاملاتی خود در بازارهای مالی استفاده می‌شود. TA یا تجزیه و تحلیل تکنیکال از نمودارها، الگوهایی مانند حمایت و مقاومت، خطوط روند، و غیره و حتی برخی از اندیکاتورها مانند میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی (RSI) استفاده می‌کند.

 

در اینجا یک مثال از TA در عمل آورده شده است:

شاخصی به نام میانگین متحرک با دوره 200 روزه وجود دارد که توسط تحلیلگران تکنیکال برای دانستن اینکه آیا بازار در روند صعودی یا نزولی قرار دارد استفاده می‌کند. بنابراین این اندیکاتور فقط در شرایط روند قوی کار می‌کند. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه باشد، به معامله‌گر می‌گوید که به‌جای معاملات فروش به دنبال خریدهای بلندمدت باشد، زیرا بازار در روند صعودی قرار دارد.

ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکالصرافی ارزدیجیتال اتراکس
عملکرد مویینگ 200 در تایم هفتگی

 

ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال

هنگامی که یک معامله‌گر در حال ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال است، ممکن است دید بسیار بهتری در مورد ارزش آن دارایی یا ارزدیجیتال و حرکات قیمت به‌طور همزمان داشته باشد. تجزیه و تحلیل بنیادی می‌تواند بینشی در مورد ارزش طبیعی آن دارایی (به عنوان مثال رفتار مصرف‌کننده نسبت به آن) ارائه دهد، در حالی که TA می‌تواند الگوهای موجود در نمودارهایی را که نمایش داده می‌شوند، نشان دهد. و به همین دلیل است که یک معامله‌گر می‌تواند هنگام ترکیب این دو، تصمیم معاملاتی بسیار آگاهانه‌تر و بهتری بگیرد.

 

 مزایای ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال

به‌عنوان مثال، یک معامله‌گر در حال تجزیه و تحلیل سهام یک شرکت تولید‌کننده باتری است. با تجزیه و تحلیل بنیادی او مشخص می‌کند که شرکت در حال رشد در درآمد و مصرف کنندگان است. با تجزیه و تحلیل تکنیکال متوجه می‌شود که این سهام یا دارایی مدتی است که در روند نزولی قرار داشته است و بر اساس الگوهای نمودار، یک الگوی صعودی بسیار قوی (الگویی که نشان می‌دهد قیمت بالا خواهد رفت) مشاهده می‌کند. بنابراین بر اساس این تحلیل، او سهام را برای بلندمدت خریداری می‌کند، زیرا هر دو تحلیل جنبه بنیادی و فنی مکمل یکدیگر هستند.

مثال دیگر شکست‌های معاملاتی با تحلیل بنیادی است. یک استراتژی معاملاتی شکست روی قیمت یک دارایی، سهام یا ارز دیجیتال که در جهت جانبی یا در محدوده‌ای بین 2 خط (محدوده) حرکت می‌کند، تمرکز دارد. بنابراین قیمت روندی ندارد و فقط در یک بازار رنج گیر کرده است. با این حال، معامله در یک محدوده می‌تواند سخت، دشوار و منجر به زیان‌های غیرضروری شود، اما فرصت‌هایی وجود دارد که بازار به دلیل انتشار خبری از محدوده خارج شود. بنابراین معامله‌گران در محدوده رنج منتظر انتشار اخبار جدید هستند، تا قیمت از آن محدوده خارج شود و زمانی که قیمت به یک سطح کلیدی (حمایت یا مقاومت) رسید، ممکن است به دنبال خرید یا فروش باشند.

مطالب مرتبط: چگونه تبدیل به یک تحلیلگر حرفه‌ای شویم

 

سخن پایانی

در حالی که تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو رویکرد متفاوت برای بازارهای مالی هستند، ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال می‌تواند همزمان در نمودار سهام، ارز دیجیتال و ارز برای شناسایی ورودی‌های خاص استفاده شوند. تحلیل بنیادی بر عوامل اقتصادی و صورت‌های مالی بیشتر تمرکز می‌کند و تحلیل تکنیکال بر الگوهای بیشتری مانند سطوح حمایت و مقاومت، خطوط روند و شاخص‌ها تمرکز می‌کند. مهم است که ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از اعمال آن در نمودارهای واقعی آزمایش کنید. اگر در حال یادگیری TA هستید، به خاطر داشته باشید که ممکن است هزینه بر باشد (زمان و هزینه) در نهایت ارزش آن را دارد.

 

اتراکس پلتفرم آسان، ایمن و مدرن برای مبادلات رمزارز شما

صرافی ارز دیجیتال ایرانی اتراکس با توانمندی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در بین ایرانیان به عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌ها شناخته می‌شود. در این پلتفرم، کاربران با بهره‌برداری از کیف پول اختصاصی، می‌توانند ارزهای دیجیتالی خود را در امنیت کامل نگهداری کنند. کارمزد ناچیز این صرافی، معاملات پرسودتری را برای شما به ارمغان می آورد. علاوه بر این، تیم پشتیبانی اتراکس 24 ساعته در خدمت کاربران است تا به رفع مشکلات پرداخته و پاسخ پرسش‌ های شما را بدهد. اتراکس با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، امنیت تراکنش‌های واریز و برداشت را تضمین می‌کند. ویژگی احراز هویت سریع این صرافی اجازه می‌دهد تا کاربران بدون هیچ تاخیری حساب خود را فعال کنند. در مقایسه با بسیاری از صرافی‌های دیگر، اتراکس محدودیت‌های واریز و برداشت را از بین برده است. با پشتیبانی از بیش از 400 نوع ارز دیجیتال، گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. رابط کاربری فوق‌العاده، همراه با سرعت عالی در تراکنش‌ها، جزو برترین مزایای این پلتفرم به شمار می‌رود.

 

همچنین بخوانید: معایب تحلیل تکنیکال

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa