آیا هوش مصنوعی AI می‌تواند به ترند بعدی ارزهای‌دیجیتال تبدیل شود؟

آیا هوش مصنوعی AI می‌تواند به ترند بعدی ارزهای‌دیجیتال تبدیل شود؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در سال های نه چندان دور، فضای کریپتوکارنسی‌ها موضوع مهمی بود که تنها توسط گروه کوچکی از علاقه مندان دنبال می‌شد. اما در سال های اخیر، این حوزه به طرز چشمگیری رشد پیدا کرده است. امروزه، بیت‌کوین و سایر پروژه‌های مبتنی بر کریپتو از جمله هوش مصنوعی AI مورد توجه سرمایه‌گذاران نهادی، شرکت‌ها و حتی دولت‌ها در سراسر جهان هستند.

 

مقدمه

اکنون که OpenGPT به طور گسترده ای شناخته شده است، خرید گسترده شرکت ها و پروژه های هوش مصنوعی توسط سرمایه گذاران در همه بازارها از جمله رمزارزها به وجود آمده است. در حالی که بسیاری از کارشناسان همچنان بر بخش مالی سنتی و DeFi تمرکز می‌کنند، تعداد فزاینده ای از نشانه‌ها وجود دارد که استدلال می‌کنند آینده روند کریپتو عمدتاً در هوش مصنوعی AI نهفته است.

 

هوش مصنوعی چیست و چرا به کریپتو مرتبط است؟

هوش مصنوعی AI  توانایی ماشین‌ها برای انجام وظایف انسان‌ مانند از جمله یادگیری، حل مسئله و تصمیم‌گیری را دارد. این حوزه یکی از سریع ترین فناوری های در حال رشد است و در حال حاضر در بسیاری از صنایع از جمله مراقبت های بهداشتی، مالی و تجارت الکترونیکی استفاده می شود.

اما هوش مصنوعی چگونه به ارزهای دیجیتال مرتبط است؟ ارزهای رمزپایه مبتنی بر معماری غیرمتمرکز هستند. که در آن داده ها در شبکه ای از رایانه ها ذخیره و پردازش می‌شوند. این معماری غیرمتمرکز کلید امنیت و یکپارچگی ارزهای دیجیتال و به طور کلی رمزارزها است. با این حال، هوش مصنوعی می‌تواند این معماری غیرمتمرکز را با خودکارسازی و سرعت بخشیدن به فرآیندها و یا ترکیب فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی با ماهیت غیرمتمرکز ارز دیجیتال برای مقیاس‌بندی برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود بخشد. (برخی از برنامه ها در ادامه مقاله معرفی خواهند شد)

 

هوش مصنوعی AI در Crypto ممکن است بیش از حد ارزش‌گذاری شود

منتقدان رمزنگاری به طور کلی محیط تبلیغاتی در صنعت کریپتو را یک مشکل می‌دانند، جایی که شرکت‌ها از هوش مصنوعی یا هر چیز نوآورانه به عنوان یک ترفند بازاریابی برای ایجاد سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند، و استدلال می‌کنند که بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری که خود را «پروژه‌های هوش مصنوعی» می‌نامند یا به همین ترتیب اغلب صرفاً یک موضوع مبهم را توصیف می‌کنند. استفاده از فناوری بدون ارائه هیچ‌گونه برنامه کاربردی قابل توجهی برای موارد استفاده واقعی!

 

در حالی که اکثر ما با گفته‌های کلی بالا موافق نیستیم، اما موافقیم که بخش خوبی از پروژه‌های رمزنگاری، کپی‌برداری‌های کوچکی هستند که توسط امواج تبلیغاتی نوآورانه مشتعل می‌شوند، همانطور که در سال‌های گذشته تبلیغات (Play2Earn، وام، NFTs) دیده شد. همچنین باید بگوییم که محدودیت فعلی استفاده از آن برای موارد استفاده در دنیای واقعی این واقعیت نیست که کریپتو به عنوان یک فناوری دارای افق پیشرفت بسیار محدودی است (همانطور که منتقدان ادعا می‌کنند)، بلکه این واقعیت است که پروتکل‌های شبکه‌های مبتنی بر DLT هنوز در حال تکامل هستند، بنابراین ما هنوز به آن مرحله از تکامل نرسیده‌ایم! در طول سال‌های آینده، بلاک‍‌چین‌ها پروتکل‌ها و امکانات بیشتری را معرفی خواهند کرد. که ادغام برنامه‌ها را حتی آسان‌تر و کارآمدتر از ساختن با نرم‌افزار یا کدگذاری سنتی می‌کند.

 

مراقب کپی‌های LQ باشید که از کلمات کلیدی تبلیغاتی برای جلب توجه شما استفاده می‌کنند. تخیل در مقابل واقعیت. گاهی اوقات می تواند بسیار تلخ باشد، به خصوص زمانی که پول خود را به سختی به دست آورده‌اید و سرمایه گذاری می کنید.

 

پروژه های رمزنگاری هوش مصنوعی AI

1. SingularityNET

یک شبکه هوش مصنوعی AI غیرمتمرکز است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد الگوریتم ها و مدل های هوش مصنوعی خود را مستقر کرده و کسب درآمد کنند. این پروژه طراحی شده است تا راهی ساده و در دسترس برای توسعه، استقرار و استفاده از راه حل های هوش مصنوعی را ارائه دهد.

موارد استفاده: یکی از موارد استفاده SingularityNET می‌تواند استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی از SingularityNET برای تشخیص بیماری‌ها باشد. پزشکان می‌توانند تصاویر را از اشعه ایکس یا اسکن‌های ام‌آر‌آی وارد شبکه کنند و سپس از مدل هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌های احتمالی استفاده شود. این مدل را می‌توان با آموزش توسط پزشکان برای تشخیص بهتر به طور مداوم بهبود بخشید.

 

2. Fetch.ai

ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز و خودآموز است که به واحدها اجازه می‌دهد در زمان واقعی با یکدیگر تعامل داشته باشند. و معاملات اقتصادی را بدون دخالت یک طرف مرکزی انجام دهند.

Use Case: یکی از موارد استفاده Fetch.ai می تواند استفاده از شبکه برای مدیریت خودروها در یک سیستم اشتراک گذاری خودرو باشد. این شبکه می‌تواند داده‌هایی را در مورد در دسترس بودن و موقعیت مکانی خودروها جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند تا بهترین گزینه‌ها را برای اشتراک‌گذاری خودرو به کاربران ارائه دهد. علاوه بر این، این شبکه می‌تواند قیمت‌های هوشمندی را بر اساس عواملی مانند در دسترس بودن و تقاضای خودرو به کاربران ارائه دهد.

 

3. Lithium Finance

یک پروژه یادگیری ماشینی (زیر مجموعه هوش مصنوعی AI) است که وام دهندگان، سرمایه گذاران یا معامله گران را قادر می سازد تا قیمت های دقیقی را برای دارایی های غیر نقدی بدست آورند. لیتیوم با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و ترکیب آن‌ها با ورودی‌های انسانی، به چالش قیمت‌گذاری دارایی‌های غیرنقد در زنجیره پرداخته است (مثال ساختگی).

موارد استفاده: یک مورد استفاده می‌تواند این باشد که کاربران به دنبال قرض دادن سهام خود در املاک و مستغلات هستند، به عنوان NFT، با استفاده از قراردادهای Smrat، اما آنها به یک اوراکل API نیاز دارند که قیمت دقیق املاک را در زمان واقعی انتقال دهد. Lithium Finance می‌تواند از طریق ترکیبی از تمام داده‌های بازار و ورودی‌های کاربر، یک API زنده برای برآوردن نیازهای کاربر ایجاد کند (مثال ساختگی).

 

سخن پایانی

هوش مصنوعی AI قبل از صنعت کریپتوکارنسی‌ها نیز شروع به کار کرده بود. اما اکنون با فناوری بلاکچین ترکیب شده است. و می‌تواند تغییرات بسیار بزرگی را در زندگی آینده انسان‌ها ایجاد کند. هرچند این حوزه منتقدان زیادی هم دارد، و اعتقاد دارند که هوش مصنوعی در آینده می‌تواند زندگی انسان ها را به خطر بیندازد اما بسیاری از نواندیشان بر این باورند که بلاکچین می‌تواند هوش مصنوعی را ایمن کند.

 

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از معتبرترین صرافی های داخل ایران است که به علت خدمات متمایز و کاربرپسند خود روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است. از نکات مهمی که در مورد برتری های اتراکس می توان به آن اشاره کرد پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف و ارائه خدمات با کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است.

برای خرید ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود با بالاترین سرعت و امنیت، می‌توانید از طریق صرافی اتراکس اقدام کنید. همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید. برای ثبت نام در صرافی اتراکس از این لینک استفاده کنید.

 

مقالات پیشنهادی:

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa