هر آنچه باید درباره الروند (Elrond) بدانید و نحوه کارش

هر آنچه باید درباره الروند (Elrond) بدانید و نحوه کارش
زمان مطالعه: 3 دقیقه

الروند (Elrond) شبکه‌ بلاکچینی است که برای افزایش مقیاس‌پذیری شبکه و توان معاملاتی و همچنین بهبود سرعت تراکنش‌ها، چندین اعتبارسنج را فعال می‌کند. برخلاف بیت کوین، که فقط هفت تراکنش در ثانیه اجرا می‌کند، Elrond ادعا می‌کند بیش از 10000 تراکنش در ثانیه با کارمزد پایین، حدود 0.001 دلار در هر ثانیه انجام می‌دهد.

این امر به واسطه‌ ترکیبی از سیستم شاردینگ وضعیت انطباقی ​​و مکانیسم اجماع اثبات سهام امن میسر می‌شود.

با افزایش تقاضا، Elrond قول داده که به پردازش صدها تراکنش در ثانیه نیز برسد. ممکن است Elrond یک بلاکچین ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) شود تا از سرعت و مقیاس‌پذیری آن بهره ببرند.

توسعه‌دهندگان DeFi می‌توانند برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) خود از راهکارهای سازمانی Elrond به طور مؤثری استفاده کنند.

مقدمه:

رمز ارز الراند که در حال حاضر یکی از بزرگترین رقبای اتریوم میباشد در نوسانات بازار و در روند نزولی فعلی به خوبی توانسته است دوام بیاورد و حتی شبکه و اکوسیستم خود را ارتقا دهد.این رمز در اواسط سال2022 بهMultiversXتغییر نام داد. همانطور که از نام فعلی آن پیداست بیشتر تمرکز خود را در آینده برروی پروژه های متاورسی خواهد گذاشت.این رمز ارز طبق داده های سایتcoinmarketcapدر زمان نگارش این مقاله با قیمت حدود 44دلار و مارکت کپ1میلیارد دلار در بازار معامله میشود

 

الروند (Elrond) چطور کار می‌کند؟

برای درک اینکه الروند (Elrond) چطور کار می‌کند، نخست باید بدانیم شاردینگ چیست. شاردینگ شامل تجزیه‌ی داده‌ها به بخش‌های کوچک‌تر و توزیع آنها در بخش‌های متعدد شبکه است که هر کدام گره‌های متعددی دارند که تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند.

این مفهوم تنها به Elrond محدود نمی‌شود. چند بلاکچین بخش‌بندی‌شده وجود دارد که این هدف را دنبال می‌کنند. برای مثال، Zilliqa یک نوع بلاکچین بخش‌بندی‌شده است. به جز Zilliqa ،ETH 2.0 نیز تکنیک‌های شاردینگ را پیاده‌سازی می‌کند.

از این رو، این سؤال مطرح می‌شود که چه چیزی شبکه‌ Elrond را از سایر شبکه‌های بلاکچین بخش‌بندی‌شده جدا می‌کند؟ چه ویژگی خاصی  در Elrond وجود دارد؟

چه چیزی سبب منحصر به فردی الروند (Elrond) شده است؟

آنچه الروند (Elrond) را از سایر بلاکچین‌های بخش‌بندی‌شده متمایز می‌کند، پیاده‌سازی شاردینگ وضعیت انطباقی آن است.

شاردینگ وضعیت انطباقی چیست؟ شاردینگ وضعیت انطباقی سه نوع شاردینگ (وضعیت، تراکنش و شبکه) را برای تسریع تراکنش‌ها از طریق پردازش موازی با هم ترکیب می‌کند.

به طور خلاصه مکانیسم اجماع اثبات سهام امن Elrond، توکن‌های EGLD سرمایه‌گذاری‌شده توسط اعتبارسنج‌ها را با یک رتبه‌بندی شبکه برای هر گره ترکیب می‌کند، تا شایسته‌سالاری را ایجاد و اتلاف محاسباتی اثبات کار (PoW) را حذف کند. این مکانیسم یک راه‌حل امن و آنی برای اجماع در نظر گرفته می‌شود.

آیا باید در EGLD سرمایه‌گذاری کنید؟

الروند (Elrond) حجم بالاتری از تراکنش‌ها را کنترل و مدیریت می‌کند و به همین خاطر، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بلاکچین به شمار می‌رود.

بلاکچین Elrond، کوین مختص خود را دارد که به eGold یا EGLD معروف است و برای پرداخت کارمزدهای شبکه، اعتبارسنج‌های سرمایه‌گذاری و پاداش‌دهی استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری

الروند (Elrond) یک اکوسیستم تکنولوژی است که روی برنامه‌های اینترنتی جدید از جملهfintech ، DeFi و IoT متمرکز است. Elrond علاوه بر ارتقاء قابلیت‌های سرمایه‌گذاری، طرح‌هایی برای توسعه‌ قابلیت DeFi و راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز دارد.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa