دانلود اپلیکیشن

تحلیل هفتگی شماره 11: آیا روند صعودی کلان بازار آغاز شده است؟

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 11 (1401/11/29) در تحلیل هفتگی شماره 10 هفته گذشته، اشاره به این موضوع کردیم که بیت کوین بعد از برخورد با مقاومت 24200، روند اصلاحی را در پیش خواهد گرفت؛ و می‌تواند این اصلاح را تا ناحیه 19600 ادامه دهد. ریزش و اصلاح اتفاق افتاد اما قیمت از محدوده 21600 به شدت…

فهرست محتوا

تحلیل هفتگی شماره 11: آیا روند صعودی کلان بازار آغاز شده است؟
Abbas Kafi
2 سال قبل

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 11 (1401/11/29)

در تحلیل هفتگی شماره 10 هفته گذشته، اشاره به این موضوع کردیم که بیت کوین بعد از برخورد با مقاومت 24200، روند اصلاحی را در پیش خواهد گرفت؛ و می‌تواند این اصلاح را تا ناحیه 19600 ادامه دهد. ریزش و اصلاح اتفاق افتاد اما قیمت از محدوده 21600 به شدت به سمت بالا و صعود ریجکت شد. و توانست تا سطح 25200، صعودی پر قدرت داشته باشد. در تحلیل هفتگی شماره 11 به این موضوع اشاره خواهیم کرد که داده‌های آنچین خبر از کف‌سازی بلندمدت بیت کوین می‌دهند؛ اما در مقابل شرایط کلان، هنوز برای صعود آماده نیست.

مقدمه

در حال حاضر بیت کوین در ناحیه 24700 در حال نوسان است، و  تا این‌جای کار نتوانسته از محدوده رنج 250 روزه خود خارج شود و صعودی پر قدرت را آغاز کند. شرایط برای بیت‌کوین وقتی بدتر شد که داده‌های منتشر شده در هفته گذشته فراتر از پیش‌بینی اقتصادانان و کارشناسان بود. به همین دلیل اوراق قرضه ده‌ساله و شاخص دلار شروع به رشد کردند. در مقابل شاخص‌های سهام مانند: نزدک و داوجونز از محدوده مقاومتی خود شروع به اصلاح قیمت کردند.

نگاهی به بیت کوین در تایم ماهانه

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، شرایط حال حاضر بیت‌کوین، بسیار شبیه به شرایط بازار در سال‌های 2015 و 2019 است؛ بیت کوین بعد از سقوط‌های 83 درصدی و کف‌سازی به مدت 5 الی 7 هفته، صعود و رشد قیمتی خود را آغاز می‌کرد. این صعودها حتی منجر به زدن سقف‌های قیمتی جدیدی نیز می‌شدند. در حال حاضر بیت‌کوین دقیقا زیر خط روند نزولی کلان خود قرار دارد و فعلا 9 روز دیگر فرصت دارد تا این خط روند نزولی را شکست دهد. اما اگر در این مدت نتواند از خط روند نزولی سالانه خود خارج شود شرایط برای بازار ارزهای دیجیتال بدتر خواهد شد و امکان دارد به سمت 21600 و 20500 اصلاح قیمتی را در پیش بگیرد.

تحلیل هفتگی شماره 11
منبع: www.tradingview.com

تحلیل هفتگی شماره 11: بیت کوین در تایم فریم هفتگی

قیمت بعد از 180 روز دوباره خود را به مقاومت قدرتمند مویینگ 200 در تایم فریم هفتگی رسانده است. و تا الان عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. قیمت در حال حاضر منتظر باز شدن بازارهای جهانی، به‌خصوص سهام آمریکا است، تا تصمیم خود را برای حرکت بعدی بگیرد. کندل هفتگی امشب باید بالاتر از 23800 بسته شود، تا شرط سناریوی صعودی بیت کوین پابرجا بماند و محدوده سخت 24900 را در هم شکند. اما اگر کندل هفتگی پایین‌تر از 23800 بسته شود، سناریوی نزولی بیت کوین آغاز به کار می‌کند و قیمت تا 20500 اصلاح را شروع خواهد کرد.

تحلیل هفتگی شماره 11
منبع: www.tradingview.com

بررسی اندیکاتور rsi در تایم ماهانه

اندیکاتور rsi در تایم ماهانه به پایین‌ترین کف تاریخی خود رسیده بود، اما این اندیکاتور با رشد قیمتی بیت کوین تا محدوده 25000 دلار، از کانال نزولی خود خارج شده است. حتی مقاومت قدرتمند سالانه را نیز شکست داده است! و در حال پولبک به این سطح شکسته شده است، که با انجام پولبک می‌توان انتظار اصلاح قیمت در بیت کوین را داشت. در نتیجه بیت کوین به یک‌باره نمی‌تواند سطح 25000 دلار را شکست دهد. پس طبق نشانه‌های rsi در هفته پیش رو، باید انتظار اصلاح را در قیمت داشته باشیم. به شرطی که پولبک موفقیت‌آمیز صورت گیرد، می‌توان انتظار رشد قیمت را تا 30 هزار دلار در هفته های آینده داشت.

تحلیل هفتگی شماره11
منبع: www.tradingview.com

تحلیل و بررسی اتریوم

اتریوم نیز در شرایط مشابه با بیت‌کوین قرار دارد و سطح 1700 دلار برابر است با خط روند نزولی بلند مدت این آلت کوین. هرچند اتریوم عملکرد بسیار بهتری نسبت به بیت‌کوین و سایر رقبای خود داشت، و در نزول اخیر بازار به سمت کف قیمتی جدیدی حرکت نکرد. اما لازمه آغاز روند صعودی بلندمدت این ارز دیجیتال و سایر آلت کوین‌ها، عبور قیمت اتریوم با کندل هفتگی از 1700 دلار است؛ در غیر این‌صورت اصلاح را در پیش خواهد گرفت.

تحلیل هفتگی شماره 11
منبع: www.tradingview.com

تحلیل هفتگی شماره 11: بررسی سهام

بررسی شاخص نزدک و سهام

از آنجایی که روند بیت‌کوین با سهام آمریکا گره خورده‌است، برررسی این شاخص دارای اهمیت بالایی است. هفته گذشته داده‌های کلان اقتصادی منتشر شد، و بسیار بیشتر از تصور و پیش‌بینی کارشناسان بود. همین مساله باعث شد روند صعودی نزدک متوقف شود و در مقابل شاخص دلار تا محدوده 104 رشد کند. شاخص نزدک برای اینکه بتواند به صعود خود ادامه دهد، باید حمایت خود را در محدوده مویینگ 200 که در قیمت 11500 قرار دارد حفط کند. با حفظ این حمایت دارایی‌های ریسکی مانند سهام و کریپتوکارنسی‌ها می‌توانند به صعود ادامه دهند.

تحلیل هفتگی شماره 11
منبع: www.tradingview.com

تحلیل و بررسی اوراق قرضه ده ساله

به جرات می‌توان گفت اوراقه قرضه ده ساله تنها کابوس پر قدرت بازار کریپتوکارنسی‌ها است. که هنوز با قدرت در روند صعودی به رالی خود ادامه می‌دهند. تا زمانی که سرمایه از این اوراق خارج، و به بازار‌های ریسکی سرازیر نشود، از آغاز روند صعودی کلان در بیت کوین و دیگر دارایی‌های ریسکی نمی‌توان اطمینان حاصل کرد.

تحلیل هفتگی شماره11
منبع: www.tradingview.com

تحلیل هفتگی شماره 11: بررسی داده‌های آنچین

کف‌سازی بیت‌کوین در سه معیار آنچین

بر اساس سه معیار داده آنچین، محدوده کف قیمتی بلند مدت بیت‌کوین تشکیل شده است و اطلاعات مربوطه را برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران ارئه می‌دهد.

معیار MVRV Ratio اختلاف میان Market Cap بیت‌کوین و Realized Price را محاسبه کرده است، و مشخص می‌کند که آیا بیت‌کوین به صورت عادلانه قیمت‌گذاری شده است و یا بیش از ارزش عادلانه خود قیمت دارد. که در حال حاضر طبق داده‌های این معیار قیمت گذاری بصورت عادلانه صورت گرفته است.

تحلیل هفتگی شماره11
منبع: cryptoquant.com

معیار Supply in Loss، درصد بیت‌کوین‌هایی را که در حالت ضرر نگه‌داری شده‌اند، مشخص می‌کند و از این طریق وضعیت روانی بازار را روشن‌ می‌کند. طبق داده این معیار روند بازار از لحاظ روانی در شرایط قابل قبولی برای کف سازی قیمتی قرار دارد.

تحلیل هفتگی شماره11
منبع: cryptoquant.com

معیار Puell Multiple با استفاده از نسبت میان تولید روزانه بیتکوین و میانگین سالیانه آن مشخص می‌کند که آیا بیت‌کوین بالاتر از ارزش عادلانه خود قرار دارد و یا پایین‌تر از آن. که در حال حاضر بیت‌کوین‌های تولید شده پایین‌تر از ارزش عادلانه قرار دارند.

تحلیل هفتگی شماره11
منبع: cryptoquant.com

سخن پایانی

داده‌های آنچین بسیار زیادی وجود دارد که خبر از کف سازی قیمتی بیت‌کوین می‌دهد. حتی بسیاری از آنها خبر از آغاز روند صعودی میان مدت نیز می‌دهند. اما بازار ارزهای دیجتیال از لحاظ تکنیکالی و پرایس اکشن هنوز تاییدیه‌های لازم را برای آغاز روند صعودی بلند مدت ارائه نداده‌اند. هرچند شاخص‌های نزدک و داوجونر از روند بلندمدت نزولی خارج شده‌اند اما باید صبر کرد و دید که کندل ماهانه را به چه صورت به پایان خواهند رساند. بعد تصمیم به انجام سرمایه‌گذاری در بازار گرفت. برای اینکه از آخرین تحلیل‌های بازار اطلاع داشته باشید می‌توانید وبلاگ اتراکس را بصورت روزانه بررسی کنید.

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

در دنیای پویای ارزهای دیجیتال، اتراکس همراه قابل اعتمادی برای معاملات شما خواهد بود. با ارائه بیش از 400 نوع ارز دیجیتال معتبر، صرافی ارز دیجتال اتراکس یک پلتفرم منحصر به‌ فرد برای کشف و بهره‌ برداری از دنیایی پر از فرصت‌های مالی به شما ارائه می‌دهد. از واریز و برداشت آسان و نامحدود با حداقل 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان گرفته تا رابط کاربری ساده و مدرن، اتراکس تمام ابزارهای لازم برای معاملات هوشمندانه و امن را به شما می‌دهد. با اتراکس، تجربه‌ شگفت‌ انگیز معاملات ارزهای دیجیتال را با آسانی تجربه کنید.

برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد ممکن به صرافی معتبر و حرفه‌ای اتراکس مراجعه کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط