دانلود اپلیکیشن

5 روش برای دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی بر اساس تجربه حرفه ای ها

هر بار که بازار کرپتوکارنسی رشد خود را شروع می‌کند، جامعه و اطرافیان به‌طور دیوانه‌وار به سمت سرمایه‌گذاری در این بازار هجوم خواهند آورد. هرچند شاید سرمایه‌گذاری لذت بخش باشد، اما برای تازه واردها، این فضا می‌تواند ترسناک باشد. از بسیاری جهات، کریپتو هم‌چنان یک دنیای ناشناخته است. از این‌رو، ما در وبلاگ صرافی اتراکس این مسئولیت را بر عهده…

فهرست محتوا

5 روش برای دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی بر اساس تجربه حرفه ای ها
Abbas Kafi
2 سال قبل

هر بار که بازار کرپتوکارنسی رشد خود را شروع می‌کند، جامعه و اطرافیان به‌طور دیوانه‌وار به سمت سرمایه‌گذاری در این بازار هجوم خواهند آورد. هرچند شاید سرمایه‌گذاری لذت بخش باشد، اما برای تازه واردها، این فضا می‌تواند ترسناک باشد. از بسیاری جهات، کریپتو هم‌چنان یک دنیای ناشناخته است. از این‌رو، ما در وبلاگ صرافی اتراکس این مسئولیت را بر عهده می‌گیریم که مطمئن شویم اشتباهاتی را که اکثر افراد مبتدی در ورود به این بازار انجام می‌دهند، مرتکب نمی‌شوید. صادقانه بیان کنیم که همه ما اشتباهات زیادی انجام داده‌ایم و هزینه‌هایی را برای موفقیت در این مسیر پرداخت کرده‌ایم، اما روش‌هایی وجود دارد که به ما دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی را می‌آموزد.

مقدمه

در این مقاله 5 روش برای دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که اغلب افراد آرزو می‌کنند که ای کاش قبل از آغاز ماجراجویی در بازار کریپتو، این موارد را می‌دانستند. این 5 روش مدل‌های ذهنی هستند که به شما امکان می‌دهند درباره موقعیت مدنظر تحقیق و بررسی انجام دهید و در مواجهه با عدم قطعیت‌ها به سرعت تصمیم بگیرید.

 

5 روش برای دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی

1- Crypto یک طرح پانزی است!

بله، می‌دانیم، که این مورد کمی اغراق آمیز است. اما در واقع، ویلیام اونیل، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران تمام دوران، زمانی که در حال معامله سهام بود، همین اصول را داشت.

ویلیام اونیل بیان کرد:

«فلسفه من این است که همه سهام‌ها بد هستند. هیچ سهام خوبی وجود ندارد مگر اینکه قیمت آنها افزایش یابد. اگر به جای آن کاهش یابد، باید ضررهای خود را به سرعت کاهش دهید.» 

البته این موضوع به هیچ وجه یک حقیقت جهانی نیست. پروژه‌های باورنکردنی زیادی در کریپتو وجود دارد و همه ما یکی از بزرگترین طرفداران جامعه بلاکچین هستیم. اما بیایید باهم صادق باشیم، اکثر به اصطلاح آلت کوین‌ها یک طرح کاملاً کلاهبرداری هستند.

از سال 2016، تنها 3 توکن از 10 کوین برتر، هنوز در لیست 10 توکن برتر باقی مانده‌اند و تنها BTC و ETH شاهد پذیرش و استفاده معنی‌دار برای اهداف غیر سودجویانه بوده‌اند.

در صورتی‌که می‌خواهید پیشرفت کنید؛ برای دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی مهم است که با این طبقه دارایی با احتیاط رفتار کنید. اگر نمی‌توانید دیدگاه انتقادی خود را حفظ کنید، می‌توانید تاوان آن را از جیب خود بپردازید.

به همین دلیل است که ما بر این باوریم که با پذیرش این 5 روش برای دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی، می‌توانید از نظر احساسی خنثی‌تر بمانید، نویز را از سیگنال تشخیص دهید و سود خود را در زمانی که زمانش فرا رسید به دست آورید.

 

2- برای دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی، شما هرگز نمی‌توانید با گرفتن سود شکست بخورید!

در بازار صعودی، همه به سودهای کلان می‌رسند. اما این دستیابی‌ها بیشتر روی کاغذ هستند، به این معنی که هیچ کس واقعاً آنها را درک نکرده است؛ زیرا کسی دارایی خود را نفروخته است. اما وقتی نزول متوسط ​​اتفاق می‌افتد و قیمت‌ها کاهش می‌یابد، اکثر مردم باز دارایی خود را نمی‌فروشند. از آن‌جایی که آنها هرگز نمی‌فروشند، سود آنها روی کاغذ باقی می‌ماند. این رفتار به اندازه پیدایش بازارها، قدیمی است و جسی لیورمور آن را به خوبی در کتاب « خاطرات یک اپراتور سهام » نوشته ادوین لوفور توصیف می‌کند.

جسی لیورمور معتقد است:

“پول کلان در اوج، همیشه اول توسط مردم به دست می‌آید البته روی کاغذ(!) و روی کاغذ باقی می‌ماند.» 

زمان خرید همیشه هیجان انگیزتر از زمان فروش است. اما این زمان فروش است که تفاوت را در آینده شما ایجاد خواهد کرد. هر اتفاقی بیفتد، یک برنامه خروج داشته باشید و به آن پایبند باشید. این بدان معنا نیست که شما تمام بیت کوین خود را بفروشید و کریپتو را برای همیشه ترک کنید. نه. اما به این معنی است که شما می‌دانید که بازار ممکن است در وضعیتی بیش از حد گسترش یافته باشد و احتمال دارد که بازگشت به میانگین اتفاق بیفتد. از این رو، شما تصدیق می‌کنید که بهترین شرط شما این است که به سود خود پی ببرید و منتظر شرایط مطلوب‌تری باشید.

خودتان را به خاطر زود به دست آوردن سود سرزنش نکنید.

 

3-هرگز دچار FOMO نشوید.

اگر زمان زیادی را در توییتر یا صفحات مجازی بگذرانید، احساس می‌کنید که دیگران در حالی که شما عقب مانده‌اید، سودهای بزرگی به دست می‌آورند. این احساس واقعاً خطرناک است؛ زیرا می‌تواند شما را به FOMO (ترس از عقب ماندن) تبدیل کند. بزرگترین مزیت شما در معامله، توانایی شما در تفکر درست است. اگر بیش از حد احساساتی شوید، این مزیت را از دست می‌دهید.

به‌عنوان یک قاعده، هرگز FOMO را وارد معامله نکنید. اگر بیش از حد احساساتی می‌شوید، تا زمانی که نیاز دارید استراحت کنید؛ زیرا مهم‌تر است که از نظر عاطفی آرام و مستقر باشید تا اینکه معامله‌ای را با یک نشانه کلی از دست بدهید. نگران از دست دادن فرصت‌ها نباشید، آنها فرصت‌های خوبی هستند که در انتظار شما هست.

 

4- برای دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی؛ اینفلوئنسرها برای کمک به شما نیستند.

در ادمه مقاله دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی، مراقب تأثیرگذاران باشید. در حالی که تعداد زیادی از افراد باهوش وجود دارند که محتوای با کیفیت را در اینترنت ایجاد و به اشتراک می‌گذارند، تأثیرگذارانی نیز وجود دارند که از حضور خود در رسانه‌های اجتماعی برای پر کردن جیب خود با هزینه شما استفاده می‌کنند. به عنوان یک قاعده کلی، باید در مورد هر توصیه‌ای که توسط اینفلوئنسرها داده می‌شود محتاط باشید (تا زمانی که احساس کنید می‌توان به آنها اعتماد کرد)، به خصوص در مورد:

“توکنی با رشد 100 برابری که باید همین الان بخرید”.

طرح‌های «پامپ و دامپ» در این فضا بسیار محبوب هستند. این شامل اینفلوئنسرهایی است که پول می‌گیرند تا مقداری شت کوین را در رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنند تا شیدایی خرید ایجاد کنند. سپس به سرعت کیف‌های خود را با سودهای کلان تخلیه می‌کنند و شما و دیگران را با گرد و غبار و افسوس در ضرر رها می‌کنند.

این ایده را بپذیرید که همه اینفلوئنسرها برای کمک به شما اینجا نیستند. قبل از هر تصمیمی، انتقادی فکر کنید و دقت لازم را انجام دهید. به خودت لطف بزرگی خواهی کرد.

 

5- مراقب سیاست‌های FED باشید

در روزهای اولیه، کریپتو به خودی خود حرکت کرد. اما با افزایش پذیرش، همبستگی آن با NASDAQ افزایش یافت. چرا؟ با توجه به این طبقه دارایی، بازیگران اصلی که قیمت سهام را هدایت می‌کنند وارد این فضا شده‌اند و در حال حاضر سهم بالایی از بازیگران را در بازار نمایندگی می‌کنند. بنابراین، کریپتو به یک طبقه دارایی مبتنی بر نقدینگی تبدیل شده است.

آنهایی که در یک محیط پرخطر بهترین عملکرد را دارند. این زمانی اتفاق می‌افتد که بانک‌های مرکزی یا با کاهش نرخ بهره یا با چاپ تعداد بالای پول، نقدینگی را در سیستم فراهم می‌کنند.

برای دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی در هر زمان، باید تصوری از آنچه که FED با نرخ بهره و M2 (عرضه پول) انجام می‌دهد، داشته باشید.

  • در محیطی با نقدینگی بالا که سرمایه‌گذاران را به تعقیب بازده و خروج از منحنی ریسک سوق می‌دهد، تهاجمی‌تر باشید (سرمایه‌گذاری پرخطر برای بازدهی بالاتر).
  • وقتی FED شروع به سفت کردن ترازنامه خود می‌کند محتاط باشید و سعی نکنید با باد مبارزه کنید. در آن لحظات صبر خود را توسعه دهید.

 

سخن پایانی

دوام آوردن در بازار کریپتوکارنسی کار سخت و پیچیده‌ای نیست، به شرطی که با اصول و قواعد خاصی وارد این بازار شوید. کافی است که علم و دانش خود را در حوزه کریپتوکارنسی‌ها بروز نگه‌دارید تا سودهای کلان همیشه در اطراف زندگی شما باشند. برای اینکه خود را با بازار کریپتوکارنسی همسو کنید، می‌توانید از مقالات، دانش‌نامه و حتی تحلیل‌های تخصصی ما  در اتراکس استفاده کنید.

 

اتراکس؛ محلی امن و سریع برای معاملات رمزارزها

در دنیای رمزارزها، اتراکس نامی آشنا و معتبر است. با مزیت‌ها و خدمات ویژه‌ای که ارائه می‌دهد، به عنوان یکی از قابل اعتمادترین صرافی‌ های ارز دیجیتال در داخل ایران معرفی می‌ شود. تضمین امنیت تراکنش‌ ها با درگاه‌ های بانکی، فرآیند واریز و برداشت بدون محدودیت، تایید هویت سریع، پشتیبانی همیشگی، معاملاتی پرسرعت و یک محیط کاربری جذاب، همه و همه به همراه پشتیبانی از بیش از 400 رمزارز، جزئی از چیزی است که در اتراکس به شما عرضه می‌ شود.

برای خرید تمامی ارزهای دیجیتال مورد نظر خود، و شروع یک سرمایه‌گذاری هیجان‌انگیز در بازار کریپتوها؛ به پنل کاربری صرافی ارزدیجیتال اتراکس مراجعه کنید. بعد از احراز هویت آنی، می‌توانید روی تمامی شبکه‌های بلاکچینی مشغول به خرید و فروش ارزهای موردعلاقه خود شوید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط