دانلود اپلیکیشن

تحلیل هفتگی؛ روند بازار در این هفته چگونه خواهد بود

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 9 (1401/11/16) بالاخره ماه ژانویه در سال 2023 تمام شد، و همزمان با پایان ژانویه روند صعودی بازار بخصوص بیت کوین نیز به شدت کند شده است. و بسیاری بر این باورند سوخت جت پرقدرت صعودی همین اندازه توان داشت، و برای هفته‌های آینده باید منتظر اصلاح و نزول قیمت‌ها باشیم.…

فهرست محتوا

تحلیل هفتگی؛ روند بازار در این هفته چگونه خواهد بود
Abbas Kafi
2 سال قبل

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 9 (1401/11/16)

بالاخره ماه ژانویه در سال 2023 تمام شد، و همزمان با پایان ژانویه روند صعودی بازار بخصوص بیت کوین نیز به شدت کند شده است. و بسیاری بر این باورند سوخت جت پرقدرت صعودی همین اندازه توان داشت، و برای هفته‌های آینده باید منتظر اصلاح و نزول قیمت‌ها باشیم. اما روند بازار در این هفته چقد می‌تواند اصلاح یا صعود کند؟ در این هفته باید چه پارامترهای مهمی را زیر نظر داشته باشیم؟

 

مقدمه

بیت کوین در آستانه بسته شدن کندل هفتگی و بعد از 4 هفته صعود متوالی، اکنون در شرف تشکیل یک کندل قرمز رنگ است. در زمان نگارش این مقاله تنها 10 ساعت تا بسته شدن کندل هفتگی زمان باقی مانده است. و شرط صعودی بودن بیت کوین منوط بر این است که قیمت، خود را بالای 23400 نگه دارد. اما کندل‌های ضعیف و خمیدگی های ایجاد شده در نمودار بیت کوین تمایلی به ادامه صعود ندارد. با ما همراه باشید تا تمامی موارد لازم برای معاملات و تحلیل های این هفته را باهم بررسی کنیم.

 

نگاهی به روند بازار در این هفته

کندل هفتگی بیت کوین در آستانه بسته شدن و در زیر محدوده حیاتی 23400 قرار گرفته است. برای ادامه روند صعودی شرط لازم این می‌باشد که قیمت خود را دوباره به بالای 23400 برساند. در غیر اینصورت هر بسته شدنی پایین تر از قیمت 23400 به معنای آغاز روند نزولی بعد از یک ماه هیجانی است و قیمت می‌تواند تا محدوده‌های 21500 و 19800 سقوط را تجربه کند.

پس برای معاملات و تحلیل های این هفته میتوانید محدوده 23400 را زیر نظر داشته باشید.

تحلیل هفتگی؛ روند بازار در این هفته چگونه خواهد بود

 

تحلیل و بررسی شاخص نزدک

از آنجایی که نزدک و سهام آمریکا همبستگی شدیدی با بیت کوین دارند. زیر نظر گرفتن حرکات این شاخص دارای اهمیت بالای می‌باشد. شاخص نزدک بعد از 126 روز بالاخره در هفته گذشته توانست با قدرت از مویینگ 200 در تایم هفتگی رد شود، و دو کندل بالاتر از مویینگ را به ثبت رساند. این شاخص حتی از خط روند نزولی بلند مدت خود نیز خارج شده است، و می‌توان امیدوار بود که روند نزولی بلند مدت سهام و بیت کوین به پایان رسیده است و هر اصلاح و نزولی به معنای فرصت برای ادامه روند صعودی است.

در این هفته انتظار می‌رود که نزدک اصلاح قیمت را در پیش بگیرد و خود را برای پولبک و صعود بیشتر آماده کند.

روند بازار در این هفته

 

 

بررسی و تحلیل اوراق قرضه ده ساله

نمودار زیر مربوط به اوراق قرضه ده ساله و در تایم روزانه هست. این نمودار به خوبی گفته‌های بالا را تایید می‌کند. یعنی ما در هفته پیش رو باید انتظار اصلاح و ریزش بازار های ریکس پذیر مانند؛ سهام و ارزهای دیجیتال را داشته باشیم و در مقابل رشد اوراق قرضه و شاخص دلار را مشاهده کنیم. از این رو،  روند بازار در این هفته به احتمال زیاد نزولی باشد.

تحلیل هفتگی؛ روند بازار در این هفته چگونه خواهد بود

در زمان نگارش این مقاله بیت کوین و اتریوم و سایر آلت کوین ها حدود 65 درصد از سقف قیمتی خود فاصله گرفته اند. و فرصت خوبی را برای سرمایه گذاران در بلند مدت مهیا کرده اند. زیرا مطالعه تاریخچه بیت کوین نشان می‌دهد که این رمزراز قبل از رویداد هاوینگ حدود 260 درصد رشد قیمتی را تجربه خواهد کرد. لذا برای اینکه از سرمایه گذاری در این زمان مناسب غافل نشوید می‌توانید از طریق پلتفرم معاملاتی امن و سریع اتراکس اقدام به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رمزارزخریدرای شده را در کیف پول خود دریافت کنید.

 

برررسی دیتاهای آنچین

شکست MVRV 365d به بالای خط ۱

یکی از مواردی که در چرخه نزولی اخیرو روند بازار در این هفته بسیار قابل توجه بود،  شاخص MVRV هست. با در نظر گرفتن شاخص سالانه و ترکیب آن با اصول تکنیکال، اغلب دیدگاهِ خوبی از چرخه‌های بازار به دست می‌آید.

از این جهت توسیه میکنیم که با اصول تکنیکال ترکیب شود چون گاهی شکست در این شاخص رخ میدهد اما قیمت نتوانسته یک سقف بالاتر را تشکیل دهد، بنابراین نمی‌شود به چنین شکستی اطمینان حاصل پیدا کرد.

روند بازار در این هفته

در حال حاضر هم شکست «ضعیفی» رخ داده است. و قیمت در تایم های بالاتر در حال تشکیل یک سقف بالاتر هست. حتی اگر تایید نهایی گرفته نشود و شرایط معکوس پیشروی کند باز هم امیدواری برای تشکیل یک کف بلندمدت پابرجا باقی خواهد ماند …

این قبیل نمودارها برای سرمایه‌گذاران بلندمدت مناسب هست.

 

ورد و خروج صرافی ها

در هفته گدشته حدود 4 هزار بیت کوین وارد صرافی ها شده است، که این تعداد در رابطه با نقل و انتقالات ماه های گذشته عدد بسیار ناچیزی است. اما همین تعدا کم هم نشان از ترس تریدرهای خورد است، که تصمیم گرفته اند ناحیه 24000 دلار برای بیت کوین یک ناحیه مقاومتی قدرتمند است. و باید انتظار نزول و اصلاح قیمت را  داشت.

روند بازار در این هفته

 

سخن پایانی

بطور قطعی نمی‌توان گفت که بازار نزولی به پایان رسیده است. اما داده‌های که از نمودار و دیتاهای آنچین دریافت و مشاهده می‌کنیم، نشان از اتمام روند نزولی بازار است. و هر نزولی که در بیت کوین و سایر آلت کوین ها رخ دهد، فرصت خوبی را برای خرید و سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. این مقاله به هیچ عنوان یک توصیه مالی و پینشهاد سرمایه گذاری نیست. لذا تحقیقات و تحلیل های خود را انجام داده سپس تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرید.

 

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال برتر در ایران

شما میتوانید برای خرید تمامی ارزهای دیجیتال برروی تمامی شبکه های بلاکچین و بدون محدودیت در مبالغ خرید و فروش از طریق صرافی امن و سریع اتراکس اقدام کنید. در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید. برای خرید و فروش رمزارز مورد نظر خود به پنل کاربری اتراکس مراجعه کنید و بعد از انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت آنی، می‌ توانید به معامله بپردازید.

برای آگاه شدن از آخرین تحلیل های فنی و اختصاصی بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال می‌توانید از بلاگ اتراکس استفاده کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط