زمین‌‌ های مجازی NFT در متاورس چه ویژگی‌هایی دارند!

زمین‌‌ های مجازی NFT در متاورس چه ویژگی‌هایی دارند!
زمان مطالعه: 7 دقیقه

زمین‌‌ های مجازی NFT، قطعه زمین دیجیتال قابل خرید در پلتفرم متاورس هستند. برخی از پروژه‌های محبوب زمین‌های NFT عبارتند از دیسنترالند، سندباکس و آکسی اینفینیتی.

از آنجا که توکن‌های غیرقابل مبادله (NFT) منحصر به فرد هستند، برای نمایش مالکیت زمین مناسب‌اند و به راحتی مالکیت الکترونیک را اثبات می‌کنند. می‌توان از زمین‌‌های مجازی NFT برای تبلیغات، برقراری روابط اجتماعی، بازی کردن و موارد دیگر استفاده کرد.

مالک زمین‌های مجازی می‌توانند از آن برای میزبانی تجربه‌های آنلاین، نمایش محتوا یا کسب مزایا در بازی استفاده کرد. برندها و افراد مشهور از جمله آدیداس و اسنوپ داگ نیز به سرمایه‌گذاری و استفاده از این زمین‌ها روی آورده‌اند.

ارزش قطعه زمین‌ها به مطلوبیت، پروژه و سفته‌بازی بازار بستگی دارد. می‌توان این زمین‌ های مجازی NFT را در بازارهای فرعی و صرافی‌هایی مثل بایننس، اوپن‌سی و Solsea خریداری کرد. پیش از خرید زمین اطمینان خاطر پیدا کنید که ریسک‌ها، موارد استفاده این زمین‌ها و پروژه‌های مربوط به آن‌ها را به خوبی درک می‌کنید. در برخی موارد ممکن است اجاره این زمین‌ها بهتر از خریداری آن‌ها باشد.

مقدمه

توسعه متاورس، کاربردهای جدید و جالب‌توجهی برای بلاکچین ایجاد کرده است. طوری که سال 2020 به یکی از سال‌های بزرگ متاورس و توکن‌های غیرقابل مبادله تبدیل شد.

قیمت برخی زمین‌ های مجازی NFT به سطوح بالاتری از املاک فیزیکی در جهان واقعی رسیده است. میان زمین‌های NFT و املاک و مستغلات معمولی شباهت‌های زیادی وجود دارد. با این‌حال، زمین‌های NFT مانند دارایی‌های دیجیتال واقع بر روی بلاکچین، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که می‌توان آن‌ها را بررسی کرد.

متاورس چیست؟

متاورس، جهانی آنلاین و مجازی است که جنبه‌های متعددی از زندگی دیجیتال و واقعی ما از جمله کار کردن، برقراری روابط اجتماعی و بازسازی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. سال 2021 شاهد ورود بسیاری از غول‌های فناوری از جمله متا (فیسبوک قدیم)، مایکروسافت و اپیک‌گیمز به فرآیند توسعه و بررسی این فضا بود. فناوری بلاکچین نقش حیاتی در توسعه متاورس ایفا می‌کند چرا که مالکیت، هویت و اقتصاد الکترونیک مفاهیم محوری این فناوری هستند.

منظور از زمین‌ های مجازی NFT چیست؟

همانطور که اشاره شد، پروژه‌های متاورس جهان‌های دیجیتالی هستند که کاربران می‌توانند با استفاده از آواتار سه بعدی خود در آن‌ها گشت و گذار کنند. برای مثال، Second live مناطق و مکان‌هایی برای برگزاری کنسرت، کنفرانس و نمایشگاه ارائه می‌کند. در حالی که پروژه‌های مشابه سکندلایو به کاربران اجازه خرید دائم فضای واقعیت مجازی نمی‌دهد، اما سایر جهان‌های متاورس چنین امکانی را فراهم می‌کند. توسعه‌دهندگان، نقشه‌های بزرگی از زمین‌های مجازی را ایجاد و سپس آن‌ها را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند تا آن‌ها را در بازار به فروش برسانند.

کاربران برای نمایش مالکیت انحصاری خود بر منطقه، توکن‌های غیر قابل مبادله‌ای را که به قطعه زمین مشخصی لینک هستند خریداری می‌کنند. این قطعه زمین‌ها را می‌توان مستقیما در صرافی‌ها یا بازارهای فرعی خریداری کرد. اینکه دقیقا چه کارهایی می‌توان با زمین‌ های مجازی NFT، انجام داد به پروژه آن بستگی دارد.

کاربرد زمین‌های متاورس

مالکان این زمین‌ها صرف‌نظر از سفته‌بازی در بازار، می‌توانند از فضای مجازی خود برای کاربردهای مختلفی مانند موارد زیر استفاده کنند:

تبلیغات

اگر قطعه زمین شما در منطقه یا بخش محبوبی قرار داشته باشد و توجه بازدیدکنندگان بسیاری به خود جلب کند می‌توان از این فضای برای نمایش تبلیغات استفاده کرد.

روابط اجتماعی

می‌توان رویدادهایی مانند کنسرت‌ها، کنفرانس‌ها و جلسات مختلف را در زمین‌های الکترونیک خود برگزار کرد.

بازی

زمین های مجازی NFT ممکن است کاربردهایی در بازی‌های ویدئویی مبتنی بر NFT داشته باشد. برای مثال، برخی زمین‌ها ممکن است در بازی اکسی اینفینیتی منابع، توکن‌ها و مواد اولیه ساخت بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

کار کردن

زمین‌هایی که با آواتارهای سه‌بعدی می‌توان در آن‌ها گشت و گذار کرد به عنوان فضای ایجاد دفتر مجازی یا ارائه خدمات الکترونیک قابل استفاده هستند. شرکت PwC Hong Kong در خدمات مشاوره وب 3.0 خود از زمین‌های سندباکس استفاده می‌کند.

آیا شرکت‌های بزرگ دنیا، زمین‌های متاورس را خریداری می‌کنند؟

افراد مشهور و برندهای بزرگ در حال حاضر به خرید زمین‌های متاورس روی آورده‌اند. برای مثال، اسنوپ داگ در سندباکس مشغول ساخت اسنوپ داگ متاورس اکسپرینس خاص خود است. شرکت آدیداس نیز فضایی در پلتفرم مربوط به تجربه متاورس خاص خود به نام آدیورس خریداری کرده است. برندها و شرکت‌ها، علاوه‌بر پیوستن به هیاهوی ایجاد شده پیرامون متاورس و توکن‌های غیرقابل مبادله فرصتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا با دسترسی به خدمات، بازی‌ها و محصولات متاورس با آن‌ها تعامل داشته باشند.

زمین های مجازی NFT

زمین‌ های مجازی NFT حتی توانسته‌اند علاوه‌بر سرمایه‌گذاران خرد، سرمایه‌گذاران نهادی را نیز به خود جلب کنند. برای مثال، گروه متاورس به دلیل خرید مقادیر زیادی از املاک و مستغلات دیجیتال، خبرساز شده است. این گروه حتی دفاتر اصلی خود را به شکل مجازی در Crypto Valley دیسنترالند ایجاد کرده است. بنگاه مشاوره‌ای PwC نیز در دسامبر 2021 به عنوان بخشی از خدمات مشاوره‌ای وب 3.0 قطعه زمین‌هایی را در دیسنترالند خریداری کرد.

عوامل موثر بر قیمت زمین‌ های مجازی NFT

قیمت قطعه زمین‌های مجازی مانند سایر توکن‌های غیرقابل مبادله یا رمزارزها تعیین می‌شود. سه عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت را می‌توان در اینجا بررسی کرد:

سودمندی

زمین‌های مجازی با بسیاری از توکن‌های غیرقابل مبادله دیگر تفاوت‌های زیادی دارند چرا که معمولا کاربردهای متنوعی برای آن‌ها وجود دارد. این موارد با توجه به پلتفرمی که روی آن عرضه می‌شوند تغییر می‌کند. برای مثال، دیسنترالند به کاربران اجازه شخصی‌سازی و ایجاد زمین‌های خاص را می‌دهد.

اگر زمین شما در منطقه محبوبی قرار گرفته باشد یا میزبان بازدیدکنندگان زیادی باشد می‌توان هزینه نمایش تبلیغات از زمین را دریافت کرد. هم‌چنین، ممکن است زمین شما مزایای خاصی در بازی‌های ویدئویی مبتنی بر بلاکچین داشته باشد. می‌توان با خرید برخی زمین‌های خاص امتیازات سپرده‌گذاری را بهبود ببخشید یا رویدادهای درون‌بازی منحصربه‌فردی را در بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی تجربه کرد.

پلتفرم

قیمت زمین‌ های مجازی NFT مربوط به پلتفرم‌های محبوبی مانند دیسنترالند، سندباکس یا مای نیبرهود آلیس که به زودی منتشر خواهد شد معمولا بالاتر از سایر پلتفرم‌هاست. این قیمت بالاتر از عرضه و تقاضای بازار است. اصول کاربری و جاذبه این پلتفرم‌ها به مراتب بیشتر از پروژه‌های کوچک‌تر است.

مطالب مرتبط:5 مورد از پروژه‌ های متاورس BSC که باید درباره آنها بدانید!

سفته‌بازی

فروش زمین‌های NFT در مقیاس‌های بزرگ در گذشته سفته‌بازی زیادی به راه انداخته است. برای مثال، شرکت املاک و مستغلات توکن‌های غیرقابل مبادله یعنی گروه متاورس در نوامبر 2021 نزدیک به 2.43 میلیون دلار را صرف خرید مجموعه‌ای متشکل از 116 قطعه زمین در دسنترالند کرد. مساحت هر قطعه زمین 16 متر مربع است که بدین ترتیب مالکیت منطقه‌ای به وسعت 1856 متر مربع در بخش Fashion Street این پلتفرم، در دستان این شرکت قرار گرفته است.

برای خرید زمین در متاورس به کجا باید رجوع کرد؟

برای خرید زمین‌های توکن‌های غیرقابل مبادله در متاورس دو روش اصلی وجود دارد. برای انجام این کار می‌توان در مزایده‌های فروش زمین پروژه‌ها شرکت کرد و این زمین‌ها را مستقیم از خود پروژه خریداری کرد یا آن‌ها را از طریق بازارهای فرعی از سایر کاربران خرید.

مزایده، روش مناسبی برای خرید زمین در قیمت پایین‌تر از بازار فرعی است. اکثر پروژه‌های بزرگ متاورس شاهد افزایش قیمت زمین‌های NFT بوده‌اند، این یعنی خرید زمین در مزایده‌های فروش معمولا بهتر از خرید آن‌ها از بازارهای فرعی است. برخی پروژه‌ها تمام قطعات زمین خود را به صورت یکجا به فروش می‌رسانند در حالیکه برخی پروژه‌ها طی چند دوره عرضه می‌شوند.

صرافی‌های توکن‌های غیرقابل مبادله، سریع‌ترین و قابل اعتمادترین روش خرید زمین‌های مجازی در بازار فرعی هستند. بدین ترتیب، قرارداد هوشمندی نیز از خریداران و فروشندگان محافظت خواهد کرد و انجام معامله راحت و آسان را برای هر دو طرف تضمین می‌کند. پلتفرم بایننس و اوپن‌سی و سول‌سی از محبوب‌ترین گزینه‌های قابل استفاده هستند. بایننس از اتریوم و زنجیره‌ هوشمند بایننس و اوپن‌سی از اتریوم، پولیگون و کلیتون پیشتیبانی می‌کند.

زمین های مجازی NFT

نکاتی که پیش از خرید اولین زمین متاورس باید به آن‌ها توجه کرد

خرید زمین‌ های مجازی NFT در متاورس باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری یا معامله در نظر گرفته شود. حتما پیش از انجام این کار به اندازه کافی تحقیق کنید و نکات زیر را نیز در نظر بگیرید

خرید زمین‌های NFT از منابع معتبر

اگر بنا دارید زمین خود را در مزایده خریداری کنید، مطمئن شوید که به لینک رسمی و صحیح این مزایده دسترسی دارید. اگر زمین خود را از فرد دیگری خریداری می‌کنید هیچ‌گاه مبلغی را مستقیما به کیف‌پول او واریز نکنید. همواره باید خرید خود را به واسطه‌ پلتفرم‌های قابل اطمینان و معتبر یا صرافی‌های رمزارز انجام دهید.

مشخص کنید که قصد خرید یا اجاره زمین NFT را دارید

با توجه به نیازهای شما ممکن است خرید زمین ضروری نباشد. برای مثال، شاید بخواهید یک رویداد واحد را در بخش پرطرفداری میزبانی کنید. بدین ترتیب، اگر پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید از قابلیت اجاره زمین برخوردار باشد می‌توان زمین اجاره کرد که در این صورت قیمت اجاره زمین به ترافیک قطعه زمین، نزدیکی آن به مراکز مهم و اندازه آن بستگی دارد.

پروژه‌های زمین NFT را به دقت بررسی کنید

پروژه‌ای که انتخاب می‌کنید مطلوبیت و بخشی از هزینه توکن غیرقابل مبادله را تعیین خواهد کرد. اگر به دنبال سفته‌بازی و فروش مجدد زمین خود هستند به ویژگی‌های بنیادی پروژه مانند میزان محبوبیت، تعداد کاربران و گروه سازنده توجه کنید. اگر به دنبال فروش فضای تبلیغات یا استفاده از قابلیت‌های زمین هستید، مناسب‌ترین پلتفرم متاورس را نیاز خود انتخاب کنید.

تمام پروژه‌های توکن‌های غیرقابل مبادله موفق نخواهد شد و به همین دلیل پیش از خرید زمین‌های توکن‌های NFT ریسک‌های مالی آن را به دقت در نظر بگیرید. اگر زمینی را خریدید که هیچ کاربرد یا تقاضایی برای آن وجود ندارد، ممکن است هیچ‌گاه قادر به فروش آن نباشید.

سخن پایانی

ممکن است ایده فروش زمین مجازی برای بسیاری افراد بسیار دور از ذهن به نظر برسد. برای درک سیر تحول زمین‌های NFT تنها کافی است به صعود ارزش توکن‌های غیرقابل مبادله، اشیای کلسیونی الکترونیک و متاورس نگاهی بیندازید.

این ایده، تفاوت چندانی با مالکیت تارنما یا سایر فضاهای مجازی ندارد. برای مثال، نام دامنه‌های محبوب به قیمت صدها هزار دلار به فروش رسیده است. با این‌حال، روش تضمین مالکیت در زمین‌های توکن‌های غیرقابل مبادله همان چیزی است که تفاوت آن‌ها را با مفاهیم دیگر آشکار می‌کند. در حالی که جهان فناوری در حال آماده‌سازی خود برای آینده متاورس است نباید از مشاهده زمین‌های NFT بیشتری که برای فروش عرضه می‌شوند شگفت زده شویم.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

5 مورد از پروژه‌ های متاورس BSC که باید درباره آنها بدانید!

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa