دانلود اپلیکیشن

مهمترین درس‌ های کریپتو که سال 2022 یاد گرفتم

بازار کریپتوکارنسی آخرین مرزی است که هر اتفاقی در آن رخ می‌دهد. این همان نکته‌ای است که آن را بسیار هیجان انگیز و در عین حال خطرناک می‌کند. همانطور که به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و کسب تجربه در طول سال‌ها ادامه می‌دهید، مهم‌ترین درس‌های کریپتو  را در طول مسیر یاد خواهید گرفت. درس‌هایی که باید برای تضمین بقای…

فهرست محتوا

مهمترین درس‌ های کریپتو که سال 2022 یاد گرفتم
Abbas Kafi
2 سال قبل

بازار کریپتوکارنسی آخرین مرزی است که هر اتفاقی در آن رخ می‌دهد. این همان نکته‌ای است که آن را بسیار هیجان انگیز و در عین حال خطرناک می‌کند. همانطور که به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و کسب تجربه در طول سال‌ها ادامه می‌دهید، مهم‌ترین درس‌های کریپتو  را در طول مسیر یاد خواهید گرفت. درس‌هایی که باید برای تضمین بقای خود در این بازار آموخت. بازار کریپتو نبرد اراده هاست، فقط قوی‌ها زندگی می‌کنند تا روز دیگری را ببینند. بسیاری از ما عمیقاً به گوشه‌ای از کریپتو رفته‌ایم و قویاً معتقدیم که قیمت بیت‌کوین و اتریوم قرار است به کجاها برود. زندگی را متحول خواهد کرد. ما فقط باید در بازار زنده بمانیم تا آن روز فرا برسد.

 

مقدمه

در اطراف شما خطراتی وجود دارد. در حالی که مهم‌ترین درس‌های کریپتو که در این بازار می‌آموزید مهم هستند و به خوبی به شما کمک خواهند کرد. با این وجود، یک درس وجود دارد که از بقیه درس‌ها مهم‌تر است.

اینطور نیست که شما نباید با اهرم بالا معامله کنید، حتی اگر این درس بزرگی باشد که همه ما باید یاد بگیریم. همچنین به این معنا نیست که بیت کوین رمزارزی است که باید قبل از بقیه روی سرمایه‌گذاری آن تمرکز کنید، حتی اگر این نکته یک بار دیگر برای شما تجربه یک دانش عالی باشد، به این معنا نیست که شما فقط باید آنچه را که تحمل از دست دادن آن را دارید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. زیرا این امر به حفظ سلامت روح و روان شما در این بازار کمک می‌کند و از فروش زودهنگام جلوگیری می‌کند.

 

مهمترین درس‌ های کریپتو

هر چند وقت یکبار این نکته را به خود یادآوری کنید، مهمترین درسی که باید در کریپتو بیاموزید این است که “نه کلمات خصوصی شما، نه ارزهای‌های شما”. راه‌های زیادی برای از دست دادن پول خود در حین سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد، چه با استفاده از اهرم‌های بالا، خرید توکن‌های با ارزش بازار کوچک و یا حتی کلاهبرداری یا هک شدن. بازار کریپتو بازار طمع است. این  ویژگی اغلب به نفع ما عمل می‌کند، احتمالاً به همین دلیل است که بسیاری از ما وارد این بازار شده‌ایم و زندگی خود را برای همیشه تغییر می‌دهیم. اما همین حرص و طمع می‌تواند باعث شود فراموش کنیم چه چیزی واقعا مهم است.

در حالی که بسیاری از ما همیشه به دنبال این هستیم که چگونه پول بیشتری به دست آوریم و ارزش پورتفولیوی خود را افزایش دهیم. با این حال، تمرکز اصلی ما همیشه باید محافظت از آنچه که داریم باشد. اگر نتوانیم از آن محافظت کنیم، همه چیز را از دست خواهیم داد، داشتن ارزش پرتفوی ما به معنای افزایش ارزش نیست. این وضعیتی است که بارها و بارها اتفاق افتاده است.

به هک صرافی Gox فکر کنید. در حالی که این اتفاق، زمان متفاوتی در تاریخ بیت کوین بود و کاملاً با طمع مرتبط نبود. ارتباط مستقیمی با سهل انگاری داشت. نشانه‌های خطر وجود داشت و کاربرانی که به سادگی بیت‌کوین خود را در اختیار داشتند از ورشکستگی در امان ماندند. این اولین مورد از بسیاری از هک‌های صرافی بود که در طول سال‌ها شاهد آن بودیم.

 

تابستان ورشکستگی ها

اکنون، بیایید به تابستان ورشکستگی‌هایی که بازار کریپتو در تابستان 2022 شاهد آن بود، نگاهی بیندازیم. اینها همه زخم‌های خودزنی بود که از طمع سرچشمه می‌گرفت. صندوق سرمایه‌گذاری، 3AC، ورشکسته شد، زیرا اهرم‌های زیادی را به دست گرفت و در برخی از بزرگ‌ترین قمارهای خود باخت. سلسیوس داستان مشابه‌ی داشت، جایی که آنها سعی داشتند اسناد را جعل کنند تا زمانی که کامل ورشکسته شدند. Vauld و Voyager به همان اندازه غیرمسئول بودند. اما این اتفاقات تا اینجای کار مربوط به صندوق‌ها و شرکت‌ها بودند.

کاربران مبتدی و غیرحرفه‌ای بازدهی بسیار خوبی را مشاهده می‌کردند که می‌توانستند با «وثیقه گذاری» کریپتو خود به این خدمات شخص ثالث به دست بیاورند و به درآمد غیرفعالی که شروع به کسب می‌کردند وابسته شدند. آنها با این درآمد غیرفعال طمع‌کار شدند که انباشت  و افزایش سرمایه داخل کیف‌پول چقدر آسان است! اما در مورد خطر شدیدی که آنها را تهدید می‌کرد فراموش کار شدند. “نه کلمات خصوصی شما، نه ارز شما.” توکن‌هایی که به امانت دادند، دیگر از نظر فنی مال آنها نبود. آنها اکنون باید تمام اعتماد و ایمان خود را روی این موضوع می‌گذاشتند که طرف سوم در نهایت رمزارز را به آنها باز می‌گرداند!متأسفانه، بسیاری از مردم مهم‌ترین درس‌های کریپتو را زمانی که سرمایه‌هایشان در این صرافی‌ها مسدود شد و دیگر نمی‌توانستند برداشت کنند، تازه یاد گرفتند.

 

ورشکستی داغ صرافی FTX

تابستان پر دردسری بود که باعث شد قیمت بیت کوین کمتر از آن چیزی باشد که بسیاری از ما تصور می‌کردیم. امیدوار بودیم درسی باشد که به زودی فراموش نشود. هر هفته‌ FUD در سراسر بازار پخش می‌شود، به گونه‌ای که در زمان نگارش این مقاله بحران مالی و ورشکستگی‌ها گریبانگیر بانک‌های جهانی شده است. این یک نوع آشنا از FUD است که به ما احساس دژاوو می‌دهد که با آنچه قبل از تابستان ورشکستگی دیدیم قابل مقایسه است. شایعاتی در مورد ورشکستگی گروه Alameda و حتی FTX وجود داشت. در طول تابستان 2022، FTX یکی از معدود مکان‌هایی بود که «ایمن» در نظر گرفته می‌شد. با این حال، اکنون می‌آموزیم که تنها مکان امن نگهداری ارز‌های شما در کیف پول‌های سرد است.

 

سخن پایانی

Crypto بازاری است که در آن FUD و دروغ‌ها می‌توانند به راحتی پخش شوند و باعث ایجاد وحشت در سراسر بازار شوند. این دوره اخیر FUD ممکن است کاملاً نادرست باشد، یا ممکن است در جایی که دود وجود دارد، آتشی نیز وجود داشته باشد. یک نکته حائز اهمیت است، اگر واقعاً می‌خواهید از ارزهای دیجیتال خود محافظت کنید، نباید آن را در معرض خطر قرار دهید. بنابراین تا زمانی که بازار به مکان بسیار امن‌تری تبدیل شود. همه ما باید با در نظر گرفتن رمزارز خود در حضانت خود، فعال‌تر باشیم. در پایان، ممکن است یک واکنش افراطی باشد که ضروری نباشد. اماهمچنین می‌تواند تصمیمی باشد که کل مجموعه شما را نجات دهد.

 

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با خدمات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، از جمله تأکید بر امنیت بالا با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته، احراز هویت آنی و رابط کاربری ساده و کاربرپسند درگاه مناسبی برای معاملات ارزهای دیجیتال توسط افراد مبتدی تا حرفه‌ای فراهم آورده است.

تنوع چشمگیر ارزهای قابل پشتیبانی، یکی از نقاط قوت اصلی اتراکس محسوب می‌شود. این صرافی به جز ارزهای دیجیتال مشهور مانند بیت‌ کوین، اتریوم و ریپل، از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر دیگر نیز پشتیبانی می کند. پشتیبانی 24 ساعته و سرعت تراکنش‌ها از دیگر مزایای اتراکس است.

برای خرید تمامی ارزهای دیجیتال مورد نظر خود، و شروع یک سرمایه‌گذاری هیجان‌انگیز در بازار کریپتوها؛ به پنل کاربری صرافی ارزدیجیتال اتراکس مراجعه کنید. بعد از احراز هویت آنی، می‌توانید روی تمامی شبکه‌های بلاکچینی مشغول به خرید و فروش ارزهای موردعلاقه خود شوید.

 

مطالب مرتبط:

4 حقیقت کریپتوکارنسی‌ها برای افراد مبتدی

Abbas Kafi

مقالات مرتبط