نحوه کارکرد وام دهی با وثیقه گذاری در کریپتوکارنسی و مزایای آن

نحوه کارکرد وام دهی با وثیقه گذاری در کریپتوکارنسی و مزایای آن
زمان مطالعه: 3 دقیقه

وام دهی با وثیقه روشی برای قرض گرفتن پول از وام دهنده است که از شما می خواهد در ازای آن نوعی وثیقه بگذارید. وام دهنده وثیقه را تا زمانی که شما وام خود را بازپرداخت کنید. نگه می دارد و اگر وام را پس ندهید، می تواند وثیقه را بفروشد و از آن پول برای بازپرداخت خود استفاده کند.

این روش هزاران سال است که وجود داشته. و امروزه نیز توسط بانک ها، شرکت های وام مسکن، اتحادیه های اعتباری و سایر موسسات مالی در سراسر جهان استفاده می شود.

اما مزایای آن چیست؟ معایب آن چیست؟ و کدام نوع وام بهتر است: وام بدون وثیقه بر اساس اعتبار؟ یا وام دهی بیش از توان وثیقه بر اساس پروتکل های غیرمتمرکز؟

کارکرد وام دهی با وثیقه گذاری چگونه کار می کند؟

وام دهی با وثیقه فرآیندی است که طی آن افراد یا شرکت ها می توانند بر اساس ارزش دارایی های خود وام بگیرند. وام دهنده دارایی را در اختیار می گیرد. و در صورت بدقولی وام گیرنده، آن را می فروشد و از پول برای پرداخت وام استفاده می کند.

وام بدون وثیقه است که در آن وام گیرندگان می توانند بدون نیاز به ارائه وثیقه، وام دریافت کنند. در اعطای وام بدون وثیقه. هیچ تضمینی وجود ندارد که وام گیرنده بتواند بدهی خود را بازپرداخت کند. بنابراین وام دهندگان باید ارزیابی کنند که آیا آنها معتقدند که سابقه اعتباری وام گیرنده نشان می دهد، که احتمال دارد بدهی خود را بازپرداخت کنند یا خیر.

مزایای وام دهی با وثیقه گذاری

وام دهی دارای وثیقه مزایای متعددی نسبت به وام های بدون وثیقه دارد. به عنوان مثال: وثیقه به این معنی است که وام دهندگان منبع بازپرداخت تضمین شده ای دارند در صورتی که وام گیرنده وام خود را نکول کند. این به آنها اجازه می دهد تا نرخ های بهره کمتر و شرایط بهتری را برای وام گیرندگانی که سابقه اعتباری قوی ندارندارائه دهند. همچنین به این معنی است که وام دهندگان می توانند در ارزیابی ریسک به جای اتکای صرف به امتیازات اعتباری، به دارایی ها به عنوان وثیقه اعتماد کنند، که می تواند آنها را به تصمیم گیری دقیق تر در مورد اینکه آیا وام گیرنده قادر به بازپرداخت بدهی های خود است یا خیر سوق دهد.

با این حال، برخی از اشکالات مرتبط با وام دادن وثیقه نیز وجود دارد. برای مثال، در حالی که ممکن است ارزیابی ریسک برای وام‌دهندگان آسان‌تر باشد، زمانی که به وثیقه به‌عنوان تضمین برای وام‌های خود متکی هستند. این بدان معناست که وام گیرنده کمتر می‌تواند انتخاب کند که چگونه می‌خواهد بدهی‌های خود را بازپرداخت کند. اگر وام گیرنده وام خود را نکول کند و وام دهنده به دنبال وثیقه او باشد، ممکن است نتواند فوراً یا اصلاً آن را بفروشد (بسته به نوع دارایی که به عنوان وثیقه استفاده می کند).

فرصت های جدید در دیفای

اینجاست که نوآوری بلاک چین و تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) وارد می‌شود. وقتی وام‌های دارای وثیقه بر روی بلاک چین انجام می‌شود، وام گیرنده این توانایی را دارد که وثیقه بیشتری را در زمان واقعی اضافه کند و به طور قابل‌توجهی خطر لیکویید شدن را کاهش دهد. برای وام دهنده نیز مزایایی دارد. وثیقه را می توان در زمان واقعی(سررسید) تسویه کرد و در نتیجه خطر ضرر وام دهندگان را کاهش داد. این مزیت توسط بلاک چین افزایش می‌یابد زیرا دارایی‌های دیجیتال 24/7 معامله می‌شوند و به طور قابل‌توجهی خطر ضرر را از هر دو طرف کاهش می‌دهند.

علاوه بر مزایای ریسک، وام‌دهی مبتنی بر بلاک چین کارایی بیشتری را نیز ممکن می‌سازد. هزینه های مبدأ و پذیره نویسی وام های سنتی می تواند زیاد باشد، در حالی که وام دهندگان می توانند با استفاده مستقیم از پروتکل های DeFi، عملیات خود را ساده کرده و هزینه های سربار را کاهش دهند. این می تواند هم برای وام گیرندگان و هم برای وام دهندگان یک برد برد باشد زیرا هزینه های سربار کاهش می یابد و به وام های ارزان تر برای وام گیرندگان و درآمد بالاتر برای وام دهندگان تبدیل می شود.

سخن پایانی

آینده وام دهی روشن به نظر می رسد و جالب است که ببینیم چگونه فناوری بلاک چین به شکل دادن به فضا ادامه می دهد. این صنعت هنوز در مراحل اولیه خود است، اما نشانه‌های امیدوارکننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد بلاک چین می‌تواند صنعت مالی سنتی را مختل کند و زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان با دسترسی به منابع مالی به روش‌های جدید و در دسترس‌تر بهبود بخشد.

اتراکس گزینه ای مطمئن برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال

پشتیبانی 24 ساعته، سرعت، امنیت، درگاه بانکی، خدمات خودکار، امکان واریز و برداشت وجه بدون محدودیت و امکان خرید ارزهای دیجیتال متنوع حتی با 1 دلار از مزایای برتر صرافی ارز دیجیتال اتراکس است. با اتراکس با گام هایی مطمئن در دنیای ارز دیجیتال قدم بگذارید.

بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب وام دهی بیت کوین

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa