11 ارز دیجیتال برای خرید و نگهداری در سال 2023

11 ارز دیجیتال برای خرید و نگهداری در سال 2023
زمان مطالعه: 6 دقیقه

سال 2021 واقعاً متعلق به کریپتوکارنسی‌ها و بلاکچین بود، با پذیرش کریپتو در مناطق جغرافیایی مختلف، ورود مؤسسات و شرکت‌ها به این حوزه افزایش یافته است. در حالی که هر توکن در فهرست برترین ارزهای دیجیتال به قیمت‌های جدید خود رسیده است، دیگر توکن‌های با ارزش بازار پایین به برخی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال در میان معامله‌گران تبدیل شده‌اند. در این مقاله از بلاگ صرافی اتراکس لیستی از 11 ارز دیجیتال برتر وجود دارد که هر معامله‌گری که به دنبال خرید کریپتو در سال 2023 است باید زیر نظر داشته باشد.

تا سال 2022، بازار کریپتو سال سختی را پشت سر گذاشت. بازار خرسی طولانی شده است و ما اکنون در زمستان کریپتو هستیم. با این حال، به عنوان یک عضو فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، ما خوشبین هستیم که وضعیت در سال 2023 بهبود یابد.

 

1. بیت کوین (BTC)

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در سال 2008 ظاهر شد. ساتوشی ناکاموتو، خالق این شبکه، وایت‌پیپری منتشر کرد که در آن شبکه بیت کوین را به‌عنوان یک شبکه همتا به همتا توصیف کرد، که پرداخت‌ها را بدون استفاده از واسطه‌های مالی انجام می‌دهد. بیت کوین شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال در جهان است. در میان برترین کریپتوها برای معامله در ایران و جهان، بیت کوین یکی از معروف‌ترین هاست. از زمان پیدایش، این ارز دیجیتال شاهد افت و جهش‌های متعددی بوده است، اما نقدینگی بالای آن تا زمانی که وجود دارد، صرف نظر از شرایط بازار، به نفع معامله‌گران خواهد بود. طبق داده‌های اتراکس تا 25 تیر 1402، قیمت بیت کوین حدود 30250 دلار است.

11 ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال اتراکس
بیت کوین یک سرمایه‌گذاری امن در 2023 است.

 

2. اتریوم (ETH)

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، یکی دیگر از موارد مورد علاقه برتر در رتبه بندی برتر کریپتو در فهرست 11 ارز دیجیتال برای خرید در سال 2023 است. این شبکه در سال 2013 به عنوان یک شبکه بلاکچین معرفی شد که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برای میزبانی برنامه‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز استفاده شود. بیش از 80 درصد از برنامه‌های غیرمتمرکز از طریق شبکه اتریوم در طول شور و شوق DeFi در تابستان 2021 منتشر شدند. قدرت‌های قرارداد هوشمند اتریوم همچنین به‌عنوان پایه‌ای برای رونق NFT عمل کرده است. اتریوم به‌عنوان بخشی از ارتقای ETH 2.0 خود به اجماع PoS روی آورده است و آن را به گزینه‌ای محبوب برای معامله‌گرانی که به دنبال خرید ارزهای دیجیتال در سطح جهانی هستند تبدیل کرده است. طبق داده‌های اتراکس تا 25 تیر 1402، قیمت اتریوم حدود 1927 دلار است.

 

3. Litecoin (LTC)

لایت کوین اولین بار در سال 2011 معرفی شد. این رمزارز یکی از اولین رمزارزهای بازار پس از بیت کوین بود. لایت کوین توسط چارلی لی، فارغ التحصیل MIT و مهندس سابق توسعه یافته است و اغلب به‌عنوان نقره دنیای کریپتوکارنسی‌ها شناخته می‌شود. لایت‌کوین از بسیاری جهات با بیت‌کوین قابل مقایسه است، اما نرخ تولید بلاک سریع‌تری دارد که امکان تایید سریع‌تر تراکنش‌ها را فراهم می‌کند. لایت کوین اکنون به‌عنوان گزینه پرداخت توسط هزاران معامله‌گر و سایت‌های تجارت الکترونیک پذیرفته شده است. طبق داده‌های اتراکس قیمت ارز دیجیتال LTC در حال حاضر حدود 94 دلار ارزش دارد و یکی از معروف‌ترین کریپتوهایی است که معامله گران و سرمایه‌گذاران در سال 2023 به دنبال آن خواهند بود.

 

4. کاردانو (ADA)

چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم، کاردانو را در سال 2017 راه‌اندازی کرد. کاردانو، یکی دیگر از 11 ارز دیجیتال برتر، نقشه راه پنج مرحله‌ای برای تبدیل شدن به یک اکوسیستم غیرمتمرکز واقعی دارد. شبکه کاردانو، یکی از «قاتلان اتریوم» قدرتمند در صحنه، اخیراً قابلیت‌های قراردادهای هوشمند را در شبکه خود گنجانده است. کاردانو به دلیل دید قوی و وابستگی به پروژه‌ها و مشارکت‌های قوی، توانایی مقاومت در آزمون زمان را دارد و برای هر کسی که به دنبال خرید کریپتو در ایران است، مورد علاقه خواهد بود. طبق داده‌های اتراکس تا 25 تیر 1402، قیمت کاردانو حدود 0.31 دلار است.

 

5. پولکادات (DOT)

Polkadot توسط یکی دیگر از بنیانگذاران اتریوم، Gavin Wood، با همکاری رابرت هابرمایر و پیتر چابان ایجاد شد. آنها قصد دارند از شبکه Polkadot برای ایجاد و اتصال برنامه‌ها، ابزارها و سازمان‌های غیرمتمرکز استفاده کنند. علاوه بر این، وب‌سایت آنها امنیت داده‌ها و هویت را برای کنترل کامل مشتری تضمین می‌کند. پولکادات به دلیل مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری یک رمزارز معروف است. این ارز دیجیتال نوید زیادی در اینترنت وب 3 آینده دارد. طبق داده‌های اتراکس تا 25 تیر 1402، قیمت پولکادات حدود 5.39 دلار است.

 

6. ریپل (XRP)

ریپل یک ارز دیجیتال، سیستم مبادله پول و شبکه است که در سال 2012 تاسیس شد. این شرکت ادعا می‌کند که پرداخت‌های جهانی را سریع‌تر و کارآمدتر انجام می‌دهد. RippleNet توسعه شخص ثالث را برای سایر برنامه‌های XRP فعال می‌کند. طبق داده‌های اتراکس تا 25 تیر 1402، قیمت ریپل حدود 0.71 دلار است.

 

7. یونی سواپ

هیدن آدامز پروتکل معاملاتی غیرمتمرکز ارز دیجیتال را به‌عنوان بستری برای معامله کارآمد و سریع توکن‌های ERC-20 بدون نیاز به شخص ثالث توسعه داد. اکوسیستم Uniswap یک شبکه در حال گسترش از برنامه‌های Defi با 300 برنامه مختلف است که توسعه دهندگان، معامله‌گران و ارائه دهندگان نقدینگی را گرد هم می‌آورد. این توکن یکی از محبوب‌ترین کریپتوهای معامله شده در جهان است زیرا بزرگترین DEX در فضای کریپتو است. یک توکن Uniswap در حال حاضر طبق داده‌های اتراکس 5.77 دلار قیمت دارد. با توجه به افزایش کمبود فعلی، هر معامله‌گری که به دنبال خرید کریپتو در ایران است، باید Uniswap را در سبد خود قرار دهد.

 

8. دوج کوین (DOGE)

11 ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال اتراکس
سرمایه‌گذاری در دوج کوین برای سال 2023

Dogecoin اولین میم‌کوین بود که توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر، هر دو برنامه‌نویس نرم‌افزار، برای تمسخر نوسانات شبکه بیت کوین ایجاد شد. پس از اینکه ایلان ماسک توئیت‌هایی را در مورد این ارز دیجیتال منتشر کرد، ارزش آن به شدت افزایش یافت. اینفلوئنسرهایی مانند مارک کوبان و ایلان ماسک همچنان در مورد آن صحبت می‌کنند و اخیراً AMC Entertainment در فهرست وال استریت شروع به پرداخت‌های Dogecoin کرده است. طبق داده‌های اتراکس تا 25 تیر 1402، قیمت دوج کوین حدود 0.071 دلار است.

 

9. بایننس کوین (BNB)

بایننس‌کوین از فناوری اتریوم پشتیبانی می‌کند. بایننس، بزرگترین پلتفرم صرافی رمزارز جهان، توکن BNB را معرفی کرد. اکوسیستم بایننس توسط توکن تامین می‌شود که دارای چندین کاربرد و مزیت است، از جمله امکان دریافت هزینه‌های تخفیف‌دار در سایت معاملاتی. به‌عنوان یکی از 11 ارز دیجیتال برای خرید در سال 2023، به راحتی در صرافی اتراکس خرید و فروش می‌شود. قیمت BNB در حال حاضر 249 دلار است.

 

10. بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش در تاریخ آلت کوین‌ها بسیار مهم است. BCH در آگوست 2017 پس از جدایی از بلاکچین اصلی بیت کوین معرفی شد. شبکه بیت کوین دارای محدودیت 1 مگابایت (MB) در اندازه بلاک است، در حالی که هارد فورک BCH اندازه بلاک را از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش داده است. این ارتقاء بلاک‌ها را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های بیشتری را ذخیره کنند. این امر منجر به سرعت پردازش سریعتر می‌شود. BCH به‌عنوان یک دروازه پرداخت وعده‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند یک مدعی برای لیست 11 ارز دیجیتال برتر 2023 باشد. طبق داده‌های اتراکس تا 25 تیر 1402، قیمت بیت کوین‌کش حدود 256 دلار است.

 

11. Stellar (XLM)

جد مک‌کالب که قبلاً روی پروتکل ریپل کار می‌کرد، استلار را ایجاد کرد. این ارز دیجیتال یک شبکه بلاکچین متن باز است که سازمان‌های مالی را به هم متصل می‌کند و راه حل‌های سازمانی را ارائه می‌دهد. این سیستم نقل و انتقالات برون مرزی را با هر ارزی تسهیل می‌کند. واحد پول Stellar، Lumens (XLM)، یکی از معروف‌ترین کریپتوهای ایران و جهان است. طبق داده‌های اتراکس تا 25 تیر 1402، قیمت استلار حدود 0.12 دلار است.

 

سوالات متداول

چرا باید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟

ارزهای دیجیتال در طول تاریخچه خود همیشه سودهای بسیار کلانی را به جامعه طرفداران خود هدیه داده‌اند از این رو سرمایه‌گذاری در آنها زندگی شما را متحول خواهد کرد.

 

آیا این 11 ارز دیجیتال را می‌توان از اتراکس خریداری کرد؟

بله. نه تنها ارزهای دیجیتال ذکر شده در این مقاله را می‌توانید از صرافی اتراکس خریداری کنید بلکه با مراجعه به پنل کاربری اتراکس و انجام احراز هویت آنی 400 ارز دیجیتال برای معامله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

آنچه در 11 ارز دیجیتال برای خرید و نگهداری در سال 2023 معرفی کردیم…

ما در این مقاله کاربردی از صرافی اتراکس 11 ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری معرفی کردیم. این رمزارزها در طول تاریخ فعالیت خود، ماندگاری خود را در بازار ثابت کرده‌اند و هر کدام دارای ارزش بازار قابل توجهی هستند. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتالی دیگر را داشتید کافی است که به پنل اتراکس مراجعه کنید و بدون محدودیت در واریز و برداشت مشغول به معامله حدود 400 ارز دیجیتال شوید.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس؛ معتبر و حرفه ای

اگر خرید و فروش ارزهای دیجیتال در یک محیط امن و حرفه ای برای شما اهمیت دارد و اگر به دنبال یک صرافی مطمئن و قابل اعتماد هستید، ما در صرافی ارزهای دیجیتال اتراکس، منتظر شما هستیم!

اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال معتبر در ایران است که از از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر پشتیبانی می کند. از دیگر خدمات اتراکس می توان احراز هویت آنی، کیف پول اختصاصی، درگاه بانکی، پشتیبانی 24 ساعته، پشتیبانی از تمامی شبکه‌های بلاکچین، واریز و برداشت پول بدون محدودیت و امکان خرید ارزهای دیجیتال با حتی یک دلار می باشد. برای انجام معاملات سریع و امن به جمع کاربران اتراکس بپیوندید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa