7 ارز دیجیتال پایدارتر از بیت کوین

7 ارز دیجیتال پایدارتر از بیت کوین
زمان مطالعه: 6 دقیقه

ارزهای دیجیتال به دلیل تأثیرات زیست محیطی خود با نوسانات شدیدی مواجه شده‌اند و بیت کوین اغلب مقصر اصلی آن است. با افزایش نگرانی‌ها در مورد تغییرات آب‌وهوایی و تخریب محیط زیست، بررسی جایگزین‌های سبزتر در فضای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. در این مقاله از وبلاگ صرافی اتراکس، 7 ارز دیجیتال پایدارتر از بیت کوین را معرفی خواهیم کرد که راه را برای آینده‌ای دوست‌دار محیط زیست هموار می‌کنند.

 

7 ارز دیجیتال پایدارتر از بیت کوین

Hedera یکی از 7 ارز دیجیتال پایدارتر از بیت کوین: پیشرفت بهره‌وری انرژی در فناوری بلاکچین

هدرا هشگراف (Hedera) یک شبکه عمومی غیرمتمرکز است که هدف آن ارائه یک پلتفرم بسیار کارآمد و ایمن برای برنامه‌های کاربردی توزیع شده است. برخلاف بیت‌کوین که بر فرآیندهای استخراج انرژی‌بر متکی است؛ هدرا از الگوریتم اجماع کارآمدتری به نام Hashgraph استفاده می‌کند. این الگوریتم به توان محاسباتی بسیار کمتری نیاز دارد و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. در حال حاضر طبق داده‌های صرافی اتراکس ارز دیجیتال هدرا با قیمت 0.047 دلار یا 2380 تومان در حال معامله می‌باشد.

 

آیوتا: پذیرش اینترنت اشیا (IoT) و راهکارهای سبز

آیوتا یک ارز دیجیتال است که به‌طور خاص برای اکوسیستم اینترنت اشیا طراحی شده است. هدف آن ایجاد یک اقتصاد پایدار ماشین به ماشین از طریق فعال کردن دستگاه‌ها برای انجام معاملات با یکدیگر با استفاده از تراکنش‌های خرد، بدون نیاز به استخراج است. فناوری نوآورانه آیوتا، معروف به Tangle، بسیار مقیاس‌پذیر و کارآمد در مصرف انرژی است. این دلیل آیوتا را به گزینه‌ای امیدوارکننده برای آینده ارزهای دیجیتال سبزتر تبدیل می‌کند. در حال حاضر طبق داده‌های صرافی اتراکس این ارز دیجیتال با قیمت 0.17 دلار یا 8972 تومان در حال معامله می‌باشد.

همچنین بخوانید: ارزدیجیتال آیوتا چیست

 

شبکه چیا یکی از 7 ارز دیجیتال پایدارتر از بیت کوین: استفاده از اثبات فضا و زمان

شبکه چیا با معرفی مکانیزم اجماع دوست‌دار محیط‌زیست به‌نام اثبات فضا و زمان، چشم‌انداز ارزهای دیجیتال را متحول می‌کند. Chia به‌جای تکیه بر دستگاه‌های استخراج انرژی، از فضای ذخیره‌سازی بلااستفاده روی هارد دیسک‌ها برای ایمن کردن شبکه خود استفاده می‌کند. این رویکرد‌، مصرف انرژی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و چیا را جایگزین سبزتری برای بیت کوین می‌کند.

مطالب مرتبط: چرا باید روی بلاک‌چین‌های سبز سرمایه‌گذاری کنیم

 

توکن Energy Web: تسریع انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر

پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین مانند Energy Web Token یک بازار غیرمتمرکز برای معامله انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم می‌کند. انرژی وب توکن (EWT) یک ارز دیجیتال است که بر تسریع پذیرش منابع انرژی تجدیدپذیر تمرکز دارد. EWT کاربران را قادر می‌سازد تا در تراکنش‌های مرتبط با انرژی، مانند: معامله انرژی همتا به همتا و جبران کربن شرکت کنند. درنتیجه، واسطه‌ها را دور بزنند و هزینه‌ها را کاهش دهند.

این نکته نه تنها استفاده از منابع انرژی پاک را ترویج می‌کند، بلکه زیرساخت انرژی انعطاف‌پذیرتر و توزیع شده را نیز تقویت می‌کند. با استفاده از فناوری بلاکچین، EWT افراد و سازمان‌ها را برای حمایت از شیوه‌های انرژی پایدار و کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی توانمند می‌سازد.

با Energy Web، کاربران می‌توانند با حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های انرژی تجدیدپذیر در انتقال به سمت آینده‌ای پایدار مشارکت کنند. این توکن می‌تواند برای تشویق و پاداش تولیدکنندگان انرژی برای مشارکت آنها در شبکه استفاده شود.

 

Powerledger: توانمندسازی معاملات غیرمتمرکز انرژی

Powerledger یا پاور لجر یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که معامله انرژی همتا به همتا را قادر می‌سازد. همچنین مصرف‌کنندگان را برای مشارکت در بازار انرژی‌های تجدیدپذیر توانمند می‌سازد. پاورلجر با تسهیل تبادل مستقیم انرژی مازاد بین افراد، سیستم توزیع انرژی پایدارتر و کارآمدتر را ترویج می‌کند. Powerledger از طریق ارز دیجیتال خود به‌نام POWR تولید و مصرف انرژی پاک را تشویق می‌کند.

Powerledger یکی دیگر از ارزهای دیجیتال قابل‌توجه است که بر تقویت معامله انرژی غیرمتمرکز، تمرکز دارد. این پلتفرم به افراد و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا انرژی مازاد را به‌طور مستقیم معامله کنند. پاورلجر با حذف واسطه‌ها و توانمند ساختن مصرف‌کنندگان برای تبدیل شدن به مشتریان (اعم از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انرژی)، سیستم توزیع انرژی پایدارتر و کارآمدتر را ترویج می‌کند.

یکی از مزایای کلیدی ارز دیجیتال Powerledger توانایی آن در ارائه شفافیت و پاسخ‌گویی در بازار انرژی است. بلاکچین تراکنش‌های انرژی را ثبت و تأیید می‌کند و تضمین می‌کند که شرکت‌کنندگان برای مشارکت‌هایشان پاداش عادلانه دریافت می‌کنند. این شفافیت همچنین به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا در مورد مصرف انرژی خود تصمیمات آگاهانه بگیرند و از رشد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کند.

7 ارز دیجیتال پایدارتر صرافی ارز دیجیتال اتراکس
سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال طرفدار محیط زیست.

 

ارز دیجیتال بومی پاورلجر، POWR، نقش مهمی در اکوسیستم ایفا می‌کند. این ارز به‌عنوان یک وسیله مبادله برای معامله انرژی عمل می‌کند و کاربران را برای اتخاذ شیوه‌های انرژی پاک تشویق می‌کند. پاورلجر با پاداش دادن به شرکت‌کنندگان برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و تسهیل معاملات همتا به همتا، پذیرش گسترده راه‌حل‌های انرژی پایدار را تشویق می‌کند.

در حال حاضر طبق داده‌های صرافی اتراکس این ارز دیجیتال با قیمت 0.14 دلار یا 7435 تومان در حال معامله می‌باشد.

 

SunContract: دموکراتیک کردن بازارهای انرژی تجدیدپذیر

SunContract با ایجاد یک بازار انرژی غیرمتمرکز، با هدف ایجاد انقلابی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است. تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را مستقیما به‌هم متصل می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد تا انرژی خورشیدی و سایر منابع تجدیدپذیر را به‌طور ایمن معامله کنند. SunContract با حذف واسطه‌ها، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و استفاده از منابع انرژی پایدار را ترویج می‌دهد که منجر به بهبود بخش انرژی سبزتر و کارآمدتر می‌شود.

از طریق پلتفرم SunContract، صاحبان خانه‌های دارای پنل‌های خورشیدی می‌توانند انرژی اضافی خود را به سایر کاربران در جامعه محلی خود بفروشند. این نکته نه تنها به پذیرش فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر انگیزه می‌دهد؛ بلکه حس اجتماع و همکاری را نیز تقویت می‌کند. SunContract معامله شفاف و ایمن انرژی را با استفاده از فناوری بلاکچین برای ردیابی و تأیید تراکنش‌ها تسهیل می‌بخشد.

با استفاده از ارز دیجیتال SunContract، کاربران می‌توانند در بازار انرژی شرکت کنند و از کاهش هزینه‌های انرژی بهره‌مند شوند. ارز دیجیتال، SNC، به‌عنوان یک وسیله مبادله در پلتفرم عمل می‌کند و تراکنش‌های ایمن و کارآمد را امکان‌پذیر می‌کند. SunContract به افراد امکان می‌دهد تا در بازار انرژی‌های تجدیدپذیر مشارکت فعال داشته باشند و حرکت به سمت آینده انرژی پایدار را تسریع بخشد.

 

Carboncoin: مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی از طریق جبران کربن

Carboncoin یک ارز دیجیتال است که تمرکز اصلی آن بر جبران کربن و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی است. این امر به افراد و سازمان‌ها انگیزه می‌دهد تا ردپای کربن خود را با پاداش دادن به اقدامات دوست‌دار محیط‌زیست کاهش دهند. Carboncoin همچنین از پروژه‌های کربن پشتیبانی می‌کند و اطمینان می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای به‌طور موثر کاهش می‌یابد. با ادغام فناوری بلاکچین با ابتکارات پایدار، Carboncoin رفتار آگاهانه محیطی را تشویق می‌کند.

از طریق ادغام فناوری بلاکچین، Carboncoin شفافیت و قابلیت ردیابی را در تلاش‌های جبران کربن تضمین می‌کند. کاربران می‌توانند اعتبار کربن خود را ردیابی کنند و تأثیر مشارکت‌های خود را تأیید کنند. این شفافیت باعث ایجاد اعتماد و اطمینان در فرآیند جبران کربن می‌شود و افراد و مشاغل بیشتری را به مشارکت تشویق می‌کند.

رویکرد Carboncoin برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی فراتر از جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای است. همچنین شیوه‌های پایدار را ترویج می‌کند و به کاربران در مورد رفتارهای سازگار با محیط‌زیست آموزش می‌دهد. Carboncoin با پاداش دادن به افرادی که در اقدامات پایداری مانند استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر یا اتخاذ فناوری‌های انرژی کارآمد شرکت می‌کنند، انگیزه ایجاد تغییرات مثبت و پرورش جامعه سبزتر را می‌دهد.

برای خرید تمامی ارزهای دیجیتال ذکر شده در این مقاله و بیش از 400 ارز دیجیتال دیگر به پنل کاربری اتراکس مراجعه نمایید و با کمترین کارمزد و احراز هویت آنی مشغول به معامله شوید.

 

سوالات متداول

چرا باید روی ارزهای دیجیتال پایدار سرمایه‌گذاری کنیم؟

از آنجا که ماهیت و آینده دنیا به سمت انرژی‌های پاک در حال حرکت هستند و جوامع مختط روی دارایی‌های طرفدار محیط زیست سرمایه‌گذاری می‌کنند. این رمزارز‌ها به احتمال زیاد در آینده از رشد چشم‌گیری برخودار خواهند بود.

 

آیا از اتراکس می‌توان این رمزارز‌ها را تهیه کرد؟

بله شما با مراجعه به پنل کاربری صرافی اتراکس و احراز هویت آنی به راحتی به این ارزهای دیجیتال و سایر کریپتوکارنسی‌های دیگر دسترسی خواهید داشت.

 

آنچه در مقاله 7 ارز دیجیتال پایدارتر از بیت کوین

از آن‌جا که جهان با تاثیرات زیست‌محیطی ارزهای دیجیتال دست‌وپنجه نرم می‌کند، ظهور جایگزین‌های پایدار، امید به آینده‌ای سبزتر را فراهم می‌کند. Energy Web Token، Powerledger، SunContract و Carboncoin از جمله ارزهای دیجیتال مبتکرانه‌ای هستند که پذیرش انرژی‌های تجدیدپذیر، معامله انرژی غیرمتمرکز و جبران کربن را در اولویت قرار می‌دهند.

این ارزهای دیجیتال پایدار از فناوری بلاکچین برای ارتقای شفافیت، امنیت و مسئولیت‌پذیری در بازار انرژی استفاده می‌کنند. آنها با ایجاد انگیزه برای تولید انرژی تجدیدپذیر، تسهیل معامله انرژی همتا به همتا و پاداش دادن به رفتارهای دوست‌دار محیط زیست، به عبور به سوی جامعه‌ای پایدارتر و آگاه کمک می‌کنند.

با افزایش تقاضا برای راه‌حل‌های سبزتر، پذیرش و حمایت از این ارزهای دیجیتال پایدار بسیار مهم می‌شود. با انتخاب آگاهانه و شرکت در ابتکارات سازگار با محیط‌زیست، کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند به آینده‌ای پایدارتر کمک کنند و اثرات زیست‌محیطی صنعت ارزهای دیجیتال را کاهش دهند. ما با هم می‌توانیم یک اکوسیستم بلاکچینی ایجاد کنیم که با اصول نظارت بر محیط‌زیست هم‌سو باشد و دنیایی سبزتر و پایدارتر را پرورش دهد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال قدرتمند و معتبر در ایران است که علاوه بر پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال، یک کیف پول اختصاصی در اختیار شما قرار می دهد، عدم محدودیت در واریز و برداشت وجه، پشتیبانی از تمامی شبکه‌های بلاکچین، پشتیبانی 24 ساعته، احراز هویت آنی و حداقل کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال ساده و سودآور را برای شما به ارمغان می آورد.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa