memo در پرفکت مانی چیست؛ کاربرد و اهمیت آن

memo در پرفکت مانی چیست؛ کاربرد و اهمیت آن
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پرفکت مانی یک سیستم پرداخت بین المللی پول است و به عنوان یک پلتفرم بی عیب و نقص جهت پرداخت های آنلاین شناخته می شود.

کاربران با استفاده از خدمات پرفکت مانی می توانند پول خود را ذخیره کنند یا به افراد دیگر انتقال دهند. علاوه بر نگهداری پول با استفاده از پرفکت مانی می توانید برای خرید از فروشگاه های خارجی پرداخت آنلاین داشته باشید. همچنین می توانید پول خود را علاوه بر دلار پرفکت مانی به سایر ارزهای یورو، طلا، بیت کوین و.. تبدیل کرده و ذخیره کنید.

هم اکنون در کشور ما پرفکت مانی یکی از پلتفرم های پرطرفدار و پرکاربرد می باشد. به دلیل آنکه پرفکت مانی نقل و انتقال پول از ایران به سایر کشورها را امکان پذیر کرده است. در حالی که تحریم های اعمال شده علیه ایران، امکان جابجایی پول از طریق سیستم بانکی کشور را نمی دهد.

در ادامه می خواهیم شما را با برخی اصطلاحات در پرفکت مانی مانند memo و بچ نامبر آشنا کرده تا دانش بیشتری درباره این موضوع به دست آورید. با ما همراه باشید.

 

ممو ( memo ) چیست و چه کاربردی دارد؟

برخی ارزهای دیجیتال مانند XLM، XRP و EOS دارای یک شناسه به نام ممو هستند. ممو با آدرس ولت فرق دارد و باعث می شود از انتقال ارز خود مطمئن شویم. البته در صورتی می توانید مموی تراکنش خود را پیگیری کنید که جابجایی پول را از طریق آدرس ولت انجام داده باشید.

فرض کنید مشکلی در سایت پرفکت مانی برای شما پیش آمده است، مانند مسدود شدن حسابتان در پرفکت مانی. بنابراین باید از طریق سایت پرفکت مانی به قسمت پشتیبانی تیکت ارسال کنید تا پس از پیگیری مشکل رفع شود.

فرمی برای شما ارسال می شود که باید اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی،آدرس ایمیل، شماره آیدی، موضوع تیکت و … را تکمیل کرده و تیکت خود را ارسال نمایید. به همین توضیحاتی که سایت پرفکت مانی از شما می خواهد ممو ( memo ) گفته می شود.

 

تعریف ممو memo با ذکر مثال:

اگر بخواهیم برای شما مثالی بزنیم می توان گفت هنگام انتقال پول از طریق عابر بانک، نام گیرنده به شما نمایش داده می شود. پس از آن شما مطمئن می‌شوید که جابجایی درست انجام شده است. نام گیرنده همان ممو است. شناسه ای که برای هر شخص منحصر به فرد می باشد. هنگام انتقال از طریق آدرس کیف پول، ممو یا همان نام گیرنده نیز باید وارد شود.

 

دلیل اهمیت memo در پرفکت مانی چیست؟

برخی صرافی ها که کاربران آن ها بیش از 1000 نفر هستند به جای پرداخت هزینه های اضافی و اختصاص یک کیف پول به هر کاربر، برای چند کاربر یک کیف پول در نظر می گیرند. بنابراین باید برای شناسایی افراد، به آن ها یک شناسه منحصر به فرد ( ممو ) تعلق بگیرد.

به این ترتیب کاربران علاوه بر آدرس ولت یک ممو هم دارند و سرمایه هر فرد مشخص است. اگر کاربر هنگام انتقال پول آدرس ولت را وارد کند اما ممو را وارد نکند، پول جابجا می شود. اما معلوم نمی شود برای چه کسی واریز شده است. بنابراین برای دسترسی و پیگیری تراکنش های خود در صورت داشتن ممو حتما از آن استفاده کنید.

 

بچ نامبر در پرفکت مانی چیست؟

هر تراکنشی که در صرافی انجام می دهید یک کد رهگیری به شما تعلق می گیرد که همان بچ نامبر است. اما کاربرد بچ نامبر چیست؟ فرض کنید شما ووچر پرفکت مانی ده دلاری از سایت خریداری کرده اید و قصد دارید آن را برای خرید از یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید.

هنگام وارد کردن ووچر، سیستم ارور می دهد و اعلام می کند ووچر نامعتبر است. در این هنگام شما با مراجعه به سایت مبدا ( صرافی اتراکس ) می توانید بچ نامبر خود را دریافت کرده و با ارسال آن به سایت فروشگاه، ووچر پرفکت مانی خود را پیگیری کنید. 

 

خرید پرفکت مانی از صرافی معتبر

پرفکت مانی یک سیستم مالی امن است و شما با احراز هویت در آن دیگر نگرانی بابت کلاهبرداری و سو استفاده از سرمایه خود را ندارید. البته با توجه به اینکه افتتاح حساب در سایت پرفکت مانی برای کاربران ایرانی تحریم می باشد شما باید به صورت خرید ووچر پرفکت مانی از خدمات این شرکت استفاده کنید.

همان طور که در بخش قبل عنوان کردیم سایت پرفکت مانی به ایرانیان امکانات ارائه نمی دهد. به همین خاطر شما عزیزان باید از طریق پلتفرم های داخلی که شامل خدمات پرفکت مانی باشند اقدام به خرید و فروش ووچر پرفکت مانی نمایید. پیشنهاد ما به شما صرافی ارز دیجیتال اتراکس است. این صرافی را به دلیل برخورداری از یک سری ویژگی ها، می‌توان به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مطرح کرد.

 

ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی اتراکس:

  • تضمین امنیت سرمایه و حساب کاربران
  • کارمزد کم
  • رابط کاربری ساده
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف
  • بالا بودن حجم معاملات
  • دسترسی آسان به صرافی ( سایت و اپ )
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • احراز هویت سریع
  • دارا بودن کیف پول اختصاصی
  • فعال بودن رمز دو مرحله ای

اتراکس علاوه بر ارائه خدمات رمز ارزها، امکان خرید و فروش ووچر پرفکت مانی را نیز فراهم کرده است. 

 

جمع بندی

حتما برای شما پیش آمده است که اطلاعات تراکنش های بانکی خود را در جایی نگهداری کنید تا پس از مدتی که به آن نیاز پیدا کردید به راحتی بتوانید از طریق شماره پیگیری به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید. این اطلاعات همان ممو هستند که باعث می شوند روند پیگیری عملیات مالی سریع تر و در مدت زمانی کوتاه انجام شود.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa