6 نکته کلیدی در انتخاب استخر استخراج بیت کوین که بهتر است بدانید

6 نکته کلیدی در انتخاب استخر استخراج بیت کوین که بهتر است بدانید
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ماینینگ همیشه یکی از جذاب‌ترین تلاش‌ها در دنیای بیت کوین بوده است. جدا از بازدهی اقتصادی، جذابیت استخراج بیت کوین یک هدف از خود را ارائه می‌دهد. اگرچه بازده استخراج ممکن است متفاوت باشد، اما برای برخی جذابیت بیشتری نسبت به خرید بیت کوین دارد. از نقطه نظر فناوری، ماینینگ فعالیتی است که از توسعه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از الگوریتم Proof-Of-Work پشتیبانی می‌کند. این نیز وظیفه‌ای است که چالش‌های فنی آن برای بسیاری از علاقه مندان به این فناوری‌های جدید جذاب است. در این مقاله از وبلاگ اتراکس ما لیستی از نکاتی را ارائه می‌دهیم که قبل از انتخاب یک استخر استخراج بیت کوین باید در نظر گرفته و ارزیابی شوند.

 

نکات مهم در انتخاب استخر استخراج بیت کوین

در طول زمان، استخراج بیت کوین از گاراژها به معادن بزرگ انفرادی، پر از تجهیزات تخصصی برای این فعالیت خاص منتقل شده است. در همان زمان، ماینینگ به یک موضوع قرعه کشی با شانس بسیار کم تبدیل شد، تا کل یک بلاک استخراج شود. که در نهایت مفهومی به نام «استخر استخراج» را به وجود آورد. سپس این روش با گذشت زمان مرتبط‌تر شد. و در حال حاضر روش ترجیحی برای اطمینان از سودهای پولی حاصل از استخراج است.

از زمانی که Slush Pool ابتکار خود را برای تشکیل یک استخر استخراج در سال 2010 در یک انجمن BitcoinTalk اعلام کرد، ماینینگ به سمت این نوع تولید و توزیع سود حرکت کرده است. امروزه آن را به محبوب‌ترین انتخاب برای تمام استخراج کنندگان بیت کوین تبدیل کرده است. با این حال، با وجود تعداد زیادی از استخر استخراج بیت کوین امروزی، انتخاب بهترین آنها دشوار است.

 

1- شهرت

در یک اکوسیستم اقتصادی، که در آن اعتماد حتی مهمتر از معاملات سنتی است. باید گزینه‌هایی را انتخاب کرد که از بهترین شهرت‌ها در بازار برخوردار باشند. به روز بودن، یکنواختی خدمات، مسئولیت پرداخت و میزان کم ایرادات به همراه معایب ارائه شده عناصر اصلی برای کسب شهرت در این فضا است.

استخراج در استخری با شهرت خوب نه تنها ثبات پلتفرم و پرداخت‌ها را تضمین می‌کند، بلکه کاربر می‌تواند بخشی از جامعه کاربران متعهد شود که همیشه مایل به رشد استخر و همکاری در بهبودهای فنی مستمر هستند.

 

2- سودآوری

با روش‌های فعلی استخراج، پیوستن به استخری که درصد خوبی از قدرت هش در شبکه بیت‌کوین دارد، بسیار مهم است. این نشانگر احتمال استخراج تعداد زیادی بلاک توسط یک استخر استخراج بیت کوین را نشان می‌دهد. نرخ هش بالا در طول زمان به کاهش واریانس سود منجر می‌شود.

در مقابل، یک استخر استخراج با سهم کمی از نرخ هش ترکیب شده در شبکه بیت‌کوین، این خطر را می‌پذیرد که میزان بلاک‌های استخراج‌شده بسیار کم باشد و پرداخت به کاربران آن‌ها را دشوار می‌کند، که احتمالاً می‌تواند منجر به بسته شدن آن شود.

سودآوری یک استخر ماینینگ نیز به ثبات آن در اجرای پرداخت‌ها مرتبط است. بنابراین انتخاب بین گزینه‌هایی که شهرت خوبی دارند نیز یک نکته کلیدی است.

 

3- رابط و پنل کاربری

پارامترهای زیادی وجود دارد که علاقه‌مندان به استخراج بیت کوین می‌خواهند عملکرد ASIC‌های متصل به یک استخر استخراج را بررسی کنند. با شروع از نرخ هش، تغییر در میزان پرداخت‌ها با توجه به سختی شبکه و عملکرد گرافیکی چندین پارامتر تجهیزات آنها. این شاخص‌ها و بسیاری از موارد دیگر مورد تقاضای کاربران هستند تا همیشه در کنترل باشند و برای هر گونه مشکل ارائه شده آماده باشند.

نظارت مداوم بر داده‌ها، آمار و گرافیک قطعاً یک فعالیت سخت است، بنابراین داشتن یک کنترل پنل کاربری که محاسبات را انجام می‌دهد، داده‌ها را منعکس می‌کند و وجود رویدادهای ناخواسته را گزارش می‌دهد کمک بزرگی برای کاهش بار این وظیفه نظارتی است.

البته هر چه تعداد پارامترها، نمودارها و آمار در دسترس کاربران بیشتر باشد، یک کنترل پنل مفیدتر و پربارتر است. یک استخر ماینینگ که گسترده‌ترین گزینه‌ها را فراهم می‌کند، در مقابل رقبا یک مزیت بزرگ دارد.

 

4- شفافیت

اگرچه استخرهای ماینینگ آمار و شاخص‌های مختلفی مانند میزان بلاک‌های استخراج شده در ساعت، عملکرد استخراج کنندگان یا کل نرخ هش استخر را ارائه می‌دهند، اما حقیقت این است که این آمارها مشمول بررسی عمومی و بی‌طرف نیستند. بنابراین ممکن است در مورد این واقعیت که یک استخر استخراج می‌تواند ارقام را برای افزایش عملکرد خود تغییر دهد، شک و تردیدهایی ایجاد شود.

این یکی از نگرانی‌های اولیه کاربران هنگام پیوستن به یک استخر استخراج بود: شفافیت در آمار منتشر شده. Slush Pool دقیقاً با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین، تصمیم گرفت این مشکل را با تبدیل شدن به تنها استخر استخراج بیت‌ کوین که در آن همه می‌توانند تلاش‌های هر یک از ماینرهای متصل به پلتفرم آن را بررسی کنند، حل کند.

با ویژگی موسوم به “Hash Rate Proof”، این استخر در واقع تایید می‌کند که هر کاربر سود مناسب و متناسبی را با توجه به نرخ هش دقیقی که ASIC‌های او برای هر بلاک استخراج شده به استخر استخراج می‌آورند و دریافت می‌کند. این ابزار جدید قطعا نقطه شکستی در شفافیت استخر استخراج بیت کوین است و Slush Pool را یک قدم جلوتر از بقیه قرار می‌دهد.

 

5- پشتیبانی و بازخورد

برای کاربران در استخرهای استخراج، بسیار مهم است که پلتفرمی که به آن متصل هستند بتواند پشتیبانی سریع و مؤثری را ارائه دهد. کیفیت و سرعت پاسخ‌ها به وضوح بر درک کاربران از استخر تأثیر می‌گذارد و در نتیجه شهرت آن پلتفرم را ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، بازخورد یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که کاربران در هر پلتفرم آنلاین به اندازه کافی از آن استقبال می‌کنند و استخرهای استخراج نیز از این قاعده مستثنی نیستند. امکان گزارش خرابی‌ها، ارائه بهبودها و برنامه‌های توسعه برای ویژگی‌های جدید، نه تنها برای بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان مقید به این اکوسیستم جذاب است، بلکه نشانه‌ای از انعطاف و علاقه این پلتفرم‌ها به کاربران خود است.

 

6- صدا و رای به کاربران

بحث فعلی در مورد مقیاس‌پذیری شبکه بیت‌کوین، جایگزین‌های مختلفی را در مورد چگونگی رفع عقب ماندگی تراکنش‌ها و اطمینان از ثبات آینده ایجاد کرده است. مجموعه‌ای از گزینه‌ها یا «مشتریان» پدیدار شده‌اند که هر کدام ادعا می‌کنند که برای دستیابی به اهداف خود، تغییرات، حذف یا اضافه کردن کامل پارامترها را به پروتکل بیت‌کوین انجام داده‌اند.

کاربران باید با نصب کلاینت مورد نظر خود بر روی گره‌ای که تجهیزات استخراج خود را به آن متصل می‌کنند، گزینه‌ای را انتخاب کنند که برای آنها مناسب‌ترین به نظر می‌رسد، اما وقتی صحبت از استخرهای استخراج به میان می‌آید، مدیران استخر کسانی هستند که تصمیم می‌گیرند کدام مشتری باشد. برای همه استفاده می‌شود. این امر بسیاری از کاربران را بدون رأی می‌گذارد و احتمالاً گزینه دیگری برای استخراج استخر انتخاب می‌کنند تا در مورد مقیاس‌پذیری شبکه بیت‌کوین صحبت کنند.

به همین دلیل است که در استخرهای ماینینگ بسیار مهم است که گزینه‌های ممکن را به کاربران خود ارائه دهند. تا بتوانند به گره‌هایی که مشتری مورد نظر خود را اجرا می‌کنند متصل شوند. به جای اینکه آنها را مجبور کنند به استخر دیگری منتقل شوند که این نیاز را برآورده می‌کند. در یک اکوسیستم تمرکززدایی، رای استخراج کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. استخرهای که این آزادی را برای کاربران خود تضمین نمی‌کنند، در حفظ آنها با مشکل مواجه خواهند شد.

استخرهای ماینینگ باید به کاربران اجازه دهند تا مشتری بیت کوین مورد نظر خود را انتخاب کنند. حداقل با گزینه‌های اصلی مانند Bitcoin Core، Bitcoin Classic و Bitcoin Unlimited، یک استخر استخراج باید اطمینان حاصل کند که کاربران می‌توانند گزینه‌های جایگزین را انتخاب کرده و به آن رأی دهند.

برای خواندن مطالب بیشتر و تخصصی‌تر در مورد روش‌های استخراج ارزهای دیجیتال و سایر حوزه‌های مربوط به صنعت بلاک چین به مجله اتراکس مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

استخراج یکی از نمادین‌ترین فعالیت‌های اکوسیستم بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. فراتر از مشکلات فنی، امروزه آنقدر تکامل یافته است که به کاربران اجازه می‌دهد استخراج بیت کوین را با درجه‌ای از سهولت انجام دهند. استخرهای ماینینگ اکنون بازیگران بسیار مهمی در شبکه هنگام تصمیم‌گیری در مورد آینده پروتکل بیت کوین هستند. آنها همچنان نقش خود را برای گرد هم آوردن جوامعی که نه تنها حول تولید بیت کوین، بلکه همچنین نگهداری شبکه جمع شده‌اند، ایفا می‌کنند.

قبل از انتخاب یک استخر استخراج بیت کوین، حتماً هر گزینه استخری را که در ذهن دارید با این نکات کلیدی ارزیابی کنید. پس از آن، تصمیم شما بسیار بهتر خواهد شد، و بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که ماینینگ را با بهترین عملکرد، راحتی و با معایب کمتر شروع کنید.

 

اتراکس راهی امن برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال

اتراکس امن ترین واسطه بین شما و بازار متلاطم ارزهای دیجیتال است، با ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال اتراکس با خیال آسوده به جهان معاملات رمزارزها قدم بگذارید و خرید و فروش بیش از 400 رمز ارز متفاوت را تجربه کنید. اتراکس دارای درگاه بانکی و کیف پول اختصاصی می باشد، کارمزد معاملات بسیار کم است و می توانید از خدمات پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa