بیت کوین به چه معناست و چه ویژگی هایی دارد؟

بیت کوین به چه معناست و چه ویژگی هایی دارد؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

 لطفاً توجه داشته باشید که هدف ما در این مقاله انجام یک بررسی تخصصی و  فنی نیست، بلکه ارائه یک نمای کلی از نحوه عملکرد بیت کوین و اینکه بیت کوین به چه معناست میپردازیم. بنابراین برای شناخت بهتر و تخصصی تر ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین اتراکس را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا اطلاعات خود را بروز نگه دارید

مقدمه:

بیت کوین در سال 2009 و بعد از بحران مالی تولید و آغاز به کار کرد . بسیاری بر این باورند که بیت کوین تا ابد بهترین ارز دیجیتال جهان باقی خواهد ماند و هیچ ارزی توانایی رقابت با بزرگترین ارزدیجیتال جهان را ندارد . بیت کوین با پیدایش خود یک نوع مسیر و نگرش جدید را در جهان آغاز کرد که آن را بعنوان یک انقلاب در زمینه های مالی و اقتصادی میشناسند.

آنچه در این مقاله میخوانید:

بیت کوین به چه معناست؟
چه کسی و چرا بیت کوین را ایجاد کرد؟
چگونه کار می کند؟
چرا ازبیت کوین استفاده کنیم؟

بیت کوین به چه معناست؟

بیت کوین اولین شبکه غیرمتمرکز پرداخت الکترونیکی نقدی است که امکان انتقال ارز را به صورت همتا به همتا فراهم می کند. برخلاف شبکه های پرداخت سنتی، بیت کوین نیاز به یک بدنه کنترل متمرکز مانند دولت یا بانک مرکزی را دور می زند. در عوض، فعالیت‌ها و موجودی‌ها در یک دفتر کل مشترک به نام بلاک چین ذخیره می‌شوند که توسط هزاران رایانه (به نام گره‌ها) که شبکه را در سراسر جهان نگهداری می‌کنند تأیید می‌شود . تراکنش ها بدون واسطه انجام می شود، بنابراین هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد می تواند به هر کسی در هر کجای دنیا پول منتقل کند.

بیت کوین یک نسخه همتا به همتا از پول نقد الکترونیکی است که اجازه می‌دهد پرداخت‌ها مستقیماً از یک طرف به طرف دیگر بدون دخالت یک موسسه مالی ارسال شود. شبکه تراکنش‌ها را با هش کردن آن‌ها در زنجیره‌ای از اثبات کار مبتنی بر هش، مهر زمانی می‌گذارد و رکوردی را تشکیل می‌دهد که بدون انجام مجدد اثبات کار قابل تغییر نیست .

چه کسی و چرا بیت کوین را ایجاد کرد؟

در ادامه این سوال که بیت کوین به چه معناست  می رسیم به پیامدهای بحران مالی 2008 که شامل درک تلخی است و مردم در بازیی که توسط ثروتمندترین و قدرتمندترین مؤسسه‌های جهان رهبری می‌شود، بی دفاع هستند. این امر مهم ثابت کرد که نمی توان به بانک ها برای تنظیم اقتصاد ما اعتماد کرد و سیاست های پولی فدرال اغلب قابل پیش بینی است و به نفع ثروتمندان و قدرتمندان است.

اولین مشخصات بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 منتشر شد. اطلاعات کمی در مورد ساتوشی وجود دارد و او به طور مرموزی در اواخر سال 2010 از پروژه ناپدید شد. با این حال، باور عمومی این است که ساتوشی ناکاموتو یک نام مستعار است و بیت کوین در یک تلاش مشترک توسط یک گروه ایجاد شده است. گروهی از مردم در قاره های مختلف پراکنده شده اند. آنچه مشهود است این است که ساتوشی نمی‌خواست کمک‌های مالی بانک‌ها و ورشکستگی‌های مؤسسات مالی خود را فراموش کنیم . بیت کوین امروز به عنوان یک پروژه منبع باز به کار خودادامه میدهد. جامعه توسعه دهندگان آن از زمان آغاز به کار به طور تصاعدی رشد کرده است. یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد بیت کوین بر توسعه بیت کوین نظارت می کند.

بیت کوین کاملاً غیرمتمرکز است، بدون سرور مرکزی یا طرف های قابل اعتماد ، زیرا همه چیز به جای اعتماد مبتنی بر اثبات رمزنگاری است. مشکل اصلی ارزهای معمولی تمام اعتمادی است که برای کارکرد آن لازم است. باید به بانک مرکزی اعتماد کرد تا ارز را وارد بحران نکند ، اما تاریخچه ارزهای فیات پر از نقض این اعتماد است. باید به بانک‌ها اعتماد کرد که پول ما را نگه می‌دارند و آن را به صورت الکترونیکی منتقل می‌کنند، اما آن‌ها آن را در موج‌های حباب‌های اعتباری با اندکی ذخایر وام می‌دهند. ما باید به حریم خصوصی خود به آنها اعتماد کنیم، به آنها اعتماد کنیم که اجازه ندهند سارقان هویت حساب های ما را تخلیه کنند.

با ارز الکترونیکی مبتنی بر اثبات بلاکچین، بدون نیاز به اعتماد به واسطه شخص ثالث، پول می تواند ایمن باشد و تراکنش ها بدون دردسر باشد.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

بیت کوین به عنوان یک ارز غیرمتمرکز تعریف شده است زیرا شرکت کنندگان به جای یک موسسه مرکزی، تولید و تراکنش های بیت کوین را اداره می کنند. فرض کنید محمد می‌خواهد دوچرخه‌اش را در ازای بیت‌کوین‌های علی بفروشد. این عمل چگونه انجام میشود؟

برای ارسال یا دریافت بیت کوین، کاربران ابتدا باید یک «کیف پول» بیت کوین داشته باشند که به آنها امکان می دهد تراکنش ها را تسهیل کنند. محمد ابتدا آدرس بیت کوین خود را به علی ارائه می دهد (از نظر مفهومی مشابه آدرس ایمیل) تا بداند بیت کوین های خود را کجا بفرستد. علی یک آدرس را با کیف پول خود به آدرس محمد میفرستد و پرداخت خود را با امضای دیجیتالی امضا می کند که معادل ریاضی امضای سنتی است که هویت علی را به جزئیات تراکنش او مرتبط می کند.

مطالب مرتبط: بهترین کیف پول بیت کوین

هنگامی که علی ارسال را می‌زند ، تراکنش او به گره‌هایی که شبکه را حفظ می‌کنند، پخش می‌شود . تراکنش های معلق با هم در “بلاک ها” گروه بندی می شوند . از آنجا، گره‌های ویژه‌ای به نام ماینرها تأیید می‌کنند که علی بیت‌کوین‌هایی برای خرج کردن دارد و امضای او معتبر است . ماینرها نقش مهمی در تأیید و اضافه کردن بلاک به سوابق رسمی دارند. ماینرها منابع محاسباتی را صرف رقابت با سایر ماینرها برای حل یک معمای پیچیده ریاضی برای رسیدن به راه حلی به نام اثبات کار می کنند.

هر بلاک شامل گروهی از تراکنش هاست که به مجموعه تراکنش های قبلی تا اولین مجموعه بیت کوین به نام بلاک پیدایش اشاره می کند و در واقع یک زنجیره را تشکیل می دهد . اولین ماینر با راه حل صحیح بلاک خود را به بقیه شبکه پخش می کند . هنگامی که راه حل تأیید شد،آن بلاک به بلاک های تأیید شده قبلی اضافه می شود . به‌روزرسانی رسمی سوابق بلاک چین به عنوان پاداش، برنده با بیت کوین های جدید ایجاد شده و کارمزد تراکنش های مرتبط با آن بلاک جبران می شود. در این مرحله، محمد پرداخت علی را در کیف پول خود می بیند و می تواند دوچرخه را برای علی بفرستد.

چرا از بیت کوین استفاده کنیم؟

  • تراکنش‌های فوری
  • بدون اینکه انتظار برای تسویه حساب وجود داشته باشد
  • بدون بازپرداخت وجه (معامله گران این را دوست دارند)
  • مسدود کردن حساب وجود ندارد
  • کارمزد انتقال بین‌المللی صفر یا خیلی کم
  • بدون هیچ نوع کارمزد
  • نیاز به حداقل موجودی نیست
  • بدون نیاز حداکثر موجودی
  • در سراسر جهان در دسترس
  • بدون انتظار برای ساعات کاری برای انجام تراکنش
  • بدون انتظار برای تایید یک حساب قبل از انجام تراکنش
  • افتتاح حساب در چند ثانیه به آسانی ایمیل
  • بدون نیاز به حساب بانکی
  • افراد بسیار فقیر می توانند از آن استفاده کنند
  • افراد بسیار ثروتمند می توانند از آن استفاده کنند
  • تورم فوق العاده وجود ندارد
  • عدم رای محدودیت بدهی
  • بدون کمک مالی بانکی

تمام این موارد به نظر بهترین سیستم پرداخت در جهان است!

آزادی پرداخت

فقدان یک نهاد حاکمیتی متمرکز به این معنی است که هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که در هر زمانی با پول نقد دیجیتال خود چه کاری می توانید یا نمی توانید انجام دهید

بدون تعطیلات بانکی

هیچ مرزی و هیچ محدودیتی وجود ندارد .

به طور سنتی، ارسال وجه نقد در سطح بین‌المللی حداقل 3 روز زمان پردازش به‌علاوه کارهای اداری و هزینه‌ها طول می‌کشد. وقتی برای شخصی بیت کوین می فرستید، بدون هیچ مانع اضافی، در عرض کمتر از یک ساعت مستقیماً به آدرس او منتقل می شود .

همچنین هیچ راهی برای شخص ثالث برای تعلیق یا مصادره بیت کوین شما وجود ندارد .

بیت کوین هفزخهد یک سیستم پرداخت جهانی را ارائه می دهد که سریع، امن و ارزان است .

شما با بیت کوین کنترل کاملی بر پول خود دارید.

ریسک کمتر برای معامله گران

هنگامی که یک تراکنش در بلاک چین تأیید و ثبت شد، نمی توان آن را معکوس کرد .

تراکنش های بیت کوین در بلاک چین تغییر ناپذیر هستند . معامله گران می‌توانند خیالشان راحت باشد زیرا می‌دانند که می‌توانند معاملات را بدون خطر «بازپرداخت هزینه» انجام دهند.

تراکنش های شفاف

با استفاده از فناوری بلاک چین، تاریخچه کامل تراکنش های بیت کوین به راحتی در دسترس همه است . ماهیت کاملاً قابل بازرسی و همچنین پروتکل امن رمزنگاری بیت کوین ، دستکاری بیت کوین را توسط هر فرد یا سازمانی غیرممکن می کند.

بانکداری برای افراد بدون بانک

تخمین زده می شود که 2 میلیارد نفر بدون بانک در سراسر جهان وجود دارند که به انجام معاملات نقدی محدود می شوند، که این امر فقط در معاملات محلی یا در مقادیر نسبتاً کم امکان پذیر است . بیت کوین به افراد بدون بانک امکان می دهد در بازارهای جهانی که بیت کوین در آن پذیرفته می شود شرکت کنند . بیت کوین یک سیستم بانکی پایدار ارائه می دهد که برای همه قوی و قابل دسترسی است.

سخن پایانی:

در پایان مقاله بیت کوین به چه معناست میپردازیم به مشکلی که در مورد ارزهای فیات وجود دارد این است که بانک‌های مرکزی در صورت نیاز می‌توانند پول بیشتری چاپ کنند. چه دلیل آن شروع اقتصاد باشد و چه کمک به پرداخت بدهی ملی، افزایش مصنوعی عرضه پول با کاهش ارزش کلی یک ارز باعث ایجاد تورم می شود. بیت کوین در معرض تورم نیست زیرا بیت کوین حداکثر 21 میلیون کوین دار  .تمامی موارد ذکر شده در بالا باعث شده بیت کوین بعنوان بزرگترین و مهم ترین ارزدیجیتال در جهان شناخته بشه و تا به امروز باوجود فراز ونشیب های قیمتی که داشته شبکه خود را ایمن و پایدار نگه داشته است.

اتراکس؛ صرافی برتر ارزهای دیجیتال

در صورت تمایل به شناسایی بهترین صرافی ارز دیجیتال با خدمات خودکار و درگاه بانکی، اتراکس یک انتخاب بی‌نظیر می‌باشد!

اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال بوده و با ارائه خدمات خودکار و پرداخت مطمئن از طریق درگاه بانکی، به شما اجازه می‌ دهد به سرعت و با امنیت، انواع ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. تنوع گسترده‌ای که اتراکس ارائه می‌ دهد، همراه با سهولت در انجام معاملات، این صرافی را به بهترین گزینه برای تبدیل ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

همین حالا به اتراکس ملحق شوید و تجربه‌ کار با یک صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید. با اتراکس، امکانات بی‌ نظیری را در اختیار دارید و به راحتی می‌ توانید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف بپردازید.

 

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa