چگونه آلت‌ سیزن (فصل آلت کوین‌ ها) را تشخیص دهیم؟

چگونه آلت‌ سیزن (فصل آلت کوین‌ ها) را تشخیص دهیم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه:

بازارها، از جمله بازار ارز دیجیتال، در چرخه ای حرکت می کنند. بیت کوین ارزش خود را از دست می دهد و آلت کوین ها به طور ناگهانی شکوفا می شوند و سودآورترین زمان سال را برای سرمایه گذاران کریپتو به ارمغان می آورند: این شکوفایی آلت‌ سیزن نام دارد

از قضا، فصل مورد انتظار آلت کوین معمولاً زیاد طول نمی کشد. اما خوشبختانه راه هایی برای تشخیص به موقع آن وجود دارد. در ادامه خواهیم گفت آلت‌ سیزن چیست، همچنین در مورد نحوه تشخیص آلت سیزن یا فصل آلت کوین ها توضیحاتی ارائه شده است.

آلت‌ سیزن چیست؟

فصل آلت کوین یا آلت‌ سیزن اساسا زمانی است. که پول و سرمایه بیت کوین را ترک می کند و به آلت کوین ها سرازیر می شود. این زمانی است که تسلط بیت کوین کاهش می یابد و سلطه آلتکوین افزایش می یابد. به این معنی که آنها افزایش می‌یابند، بالاترین رکوردهای تاریخ را می‌گذارند و از نظر درصد رشد و سود از بیت‌کوین بهتر عمل می‌کنند.

برخی از افراد آلت‌ سیزن را به عنوان کریسمس برای معامله گران توصیف می کنند. زیرا اگر سرمایه گذاران زمان مناسب برای ورود و خروج از بازار را بدانند، اکثر آنها قادر به کسب سودهای کلان هستند.

چرا آلت‌ سیزن اتفاق می افتد

آلت‌ سیزن همیشه بعد از فصل بیت کوین می آید. به این دلیل که رالی بیت کوین به آرامی پتانسیل ایجاد قله های جدید را از دست می دهد، زیرا خریداران سود خود را می گیرند و آنها را به ارزهای جایگزین برای سود بیشتر منتقل می کنند.

در همان زمان، بسیاری از سرمایه گذاران جدید می بینند که قیمت ها شروع به افزایش می کنند و برای اینکه فرصت را از دست ندهند، وارد بازار می شوند. این یک اثر گلوله برفی ایجاد می‌کند: تقاضای بیشتر قیمت‌های آلت‌کوین را بالا و بالاتر می‌برد تا زمانی که منفجر شوند.

با این حال، تقریباً غیرممکن است که پیش‌بینی کنیم که این فصل چقدر طول می‌کشد، زیرا هر مسابقه در دوره صعودی با دوره‌های قبلی متفاوت است.

چگونه بفهمیم فصل آلت کوین در راه است یا خیر؟

همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که هر کاهش قیمت بیت کوین به فصل آلتکوین تبدیل شود. برای اینکه فصل آلتکوین اتفاق بیفتد، شرایط بازار خاصی باید رعایت شود:

تسلط بیت کوین کاهش می یابد

این اندیکاتور ارزش بازار بیت کوین را به عنوان درصدی از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال اندازه گیری می کند. بنابراین، اگر ارزش بیت کوین کاهش یابد، سهم آن از کل بازار ارزهای دیجیتال به همین ترتیب کاهش می یابد.

به طور معمول، زمانی که بیت کوین سلطه خود را از دست می دهد، آلت کوین ها سهم خود را افزایش می دهند و بر این اساس رونق می گیرند.

ابزارهایی مانند شاخص تسلط بیت کوین به ردیابی وضعیت فعلی تسلط بیت کوین کمک می کند. ابزارهای مشابه زیادی وجود دارد، اما همه آنها بر اساس یک مدل هستند: هر چه درصد تسلط بیت کوین بالاتر باشد به معنای تأثیر بیشتر بیت کوین بر بازار است و بالعکس.

بر این اساس، هر چه کاهش تسلط شدیدتر باشد، شانس آلت‌کوین‌ها برای ایجاد سود بیشتر در طول فصل آلت‌کوین بیشتر است.

روند اتریوم از بیت کوین جدا شود

علاوه بر این، فعالان بازار می توانند فصل آینده آلتکوین را با حرکت اتریوم پیش بینی کنند. جدا شدن اتریوم از بیت کوین یکی از شاخص های کلیدی در اینجا است.

آلت کوین ها از جمله اتر معمولاً از بیت کوین پیروی می کنند، اما در این مورد نه. زمانی که بیت کوین ارزش خود را از دست می دهد و برعکس ETH در حال افزایش است، این نشانه ی واضحی است که فصل آلت کوین در راه است.

در حالی که اتریوم بلاک چین کلیدی است که اکثر برنامه های DeFi بر روی آن ساخته شده اند، عملکرد آن به عنوان نیروی محرکه برای کل بازار آلتکوین عمل می کند.

شاخص آلت‌ سیزن افزایش می یابد

به نفع جامعه کریپتو است که شاخص های کلیدی را بشناسند. ابزارهای مفیدی مانند Altcoin Season Index وجود دارد که به صرفه جویی در زمان کمک می کند و به سرعت بررسی می کند که بازار به کجا می رود.

این شاخص عملکرد 90 روز گذشته 50 آلتکوین بزرگ را بر اساس ارزش بازار ردیابی می کند. اگر حداقل 75 درصد از آنها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشند، به این معنی است که بازار در یک فصل جدید است.

در مقیاس بین فصول بیت کوین و آلت کوین، این شاخص درصدی را نشان می دهد که احساسات بازار در آن قرار دارد. سرمایه گذاران کریپتو تمایل دارند از این ابزار برای تصمیم گیری در مورد انتقال وجوه خود به داخل یا خارج از بیت کوین استفاده کنند.

ترس کاهش می یابد، طمع افزایش می یابد

با وجود تمام محاسبات و عقلانیت، اکثر سرمایه گذاران تصمیمات سرمایه گذاری را بر اساس احساسات و رفتار غیرمنطقی می گیرند. وقتی بازار در حال افزایش است حریص می شوند و وقتی خرس ها سلطنت می کنند وحشت زده می فروشند.

برای پیش‌بینی بهتر حرکت‌های آتی دارایی‌ها، برخی از شاخص‌های احساسات بازار مانند شاخص  ترس و طمع را بررسی کنید. این شاخص عوامل مختلفی مانند تسلط بر بازار، نوسانات، حجم و حتی اشاره‌های رسانه‌های اجتماعی به ایجاد احساسات گسترده‌تر در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند.

دانستن احساسات سایر سرمایه گذاران مفید است. زمان‌های ترس شدید، زمانی که بسیاری احساس عدم اطمینان و نگرانی می‌کنند، می‌تواند بهترین فرصت «خرید قیمت» باشد. و بالعکس: حرص و طمع شدید می تواند به معنای اعتماد بیش از حد باشد و نشانه اصلاح در آینده باشد.

بنابراین اگرچه شاخص ترس و طمع کریپتو به طور مستقیم فصل آلتکوین را نشان نمی دهد، به ایجاد تصویری بزرگتر از آنچه از بازار ارزهای دیجیتال انتظار می رود کمک می کند.

مطلب پیشنهادی: تحلیل احساسات در بازار ارز دیجیتال

چگونه از آلت‌ سیزن استفاده کنیم؟

فصل آلت کوین یکی از بهترین زمان‌ها برای سودآوری فعالان بازار کریپتو است. آلت‌کوین‌ها به‌ویژه آنهایی که دارای ارزش بازار کوچک‌تر هستند، به شدت افزایش می‌یابند و ممکن است سودهای واقعاً کلانی را برای کسانی که زودتر وارد فصل جدید می‌شوند، به همراه داشته باشند.

سخن پایانی

اگرچه استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلفی در مورد چگونگی یافتن پامپ آلت‌کوین قبل از حرکت آن وجود دارد، مهم است که با احتیاط پیش بروید و یک برنامه مدیریت ریسک داشته باشید .

این بدان معناست که شما باید میزان سرمایه‌گذاری خود را ارزیابی کنید (اندازه موقعیت)، چقدر انتظار دارید به دست آورید (اهداف سود)، و چه مقدار از سرمایه خود را آماده از دست دادن هستید (توقف ضرر).

با اتراکس به دنیای ارزهای دیچجیتال آسوده قدم بگذارید

برای خرید بیش از 320 رمزارز میتوانید وارد صرافی ارز دیجیتال اتراکس شده و با گزینه خرید و فروش سریع، در کوتاهترین زمان ممکن به معامله ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازید. همچنین میتوانید ارزدیجیتال خریداری شده را بدون پرداخت هیچگونه کارمزدی داخل کیف پول اختصاصی صرافی اتراکس نگهداری کنید

کاربران گرامی می‌توانند تمامی تحلیل های مربوط به دیتاهای آنچین، پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال را در بلاگ تخصصی اتراکس مطالعه کنند. این تحلیل ها شامل مطالعه تاریخی و تخصصی روندها و چرخه های بیت کوین و آلت کوین های معتبر است که دیدگاه بسیار دقیقی را به شما ارائه میدهد.

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از گزینه های برتر برای سرمایه گذاری و خرید و فروش در بازار رمز ارز ها می باشد. یکی از برتری های اتراکس نسبت به دیگر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی از بیش از 350 رمز ارز مختلف است. درگاه بانکی و خدمات خودکار از دیگر مزیت های اتراکس هستند. همچنین می توانید با استفاده از اپلیکیشن اتراکس در هر لحظه به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa