دانلود اپلیکیشن

نحوه انتخاب آلت‌ کوین با‌ پتانسیل رشد برای سرمایه گذاری در بازه های زمانی مختلف

Altcoins چیست؟ آلت کوین یک اصطلاح است که شامل تمام ارزهای دیجیتال و توکن ها به جز بیت کوین می شود. از آنجایی که آلت کوین ها در چند سال گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده اند، صرافی های کریپتوکارنسی اکنون مجموعه زیادی از ارزهای دیجیتال را ارائه می دهند. یکی از این صرافی های محبوب پلتفرم تبادلاتی اتراکس …

فهرست محتوا

نحوه انتخاب آلت‌ کوین با‌ پتانسیل رشد برای سرمایه گذاری در بازه های زمانی مختلف
Abbas Kafi
2 سال قبل

Altcoins چیست؟

آلت کوین یک اصطلاح است که شامل تمام ارزهای دیجیتال و توکن ها به جز بیت کوین می شود. از آنجایی که آلت کوین ها در چند سال گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده اند، صرافی های کریپتوکارنسی اکنون مجموعه زیادی از ارزهای دیجیتال را ارائه می دهند. یکی از این صرافی های محبوب پلتفرم تبادلاتی اتراکس  است که در آن می‌توانید آلت‌کوین با‌پتانسیل رشد را خریداری کنید.

 

مقدمه

پس از ثبت نام در اتراکس برای یک حساب کاربری، و خرید بیت کوین یا اتریوم، احتمالاً شما را مجذوب خود کرده و به سرمایه گذاری در پروژه های دیگر فکر می‌کنید. آلت‌ کوین با‌پتانسیل رشد راه ساده‌ای را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا سبدهای خود را متنوع کنند و در معرض نوسانات و فرصت‌های بازار ارزهای دیجیتال در حال ظهور قرار بگیرند. احتمال سودهای بزرگ البته با سطح بالایی از ریسک همراه وجود دارد.

آلت کوین ها، سهام مدرن اقتصاد دیجیتال هستند. که سرمایه گذاران را قادر می‌سازد تا با مشارکت در تامین مالی خود، در پروژه ها شرکت کنند. بسیاری از پروژه ها زاییده فکر بنیان گذارانی هستند که هدفشان حل مشکلات دنیای واقعی و تغییر بالقوه چشم انداز در صنایع مربوطه است. برخی دیگر توسط کارآفرینان بدون چشم انداز یا نقشه راه روشن ایجاد می شوند، که در درجه اول با انگیزه امکان دسترسی به منابع مالی هستند.

تشخیص تفاوت بین این دو همیشه آسان نیست. پروژه هایی که با بهترین نیت ها ایجاد می شوند، مانند شرکت های نوپا، احتمال شکست بالایی دارند. بسیاری از ارزهای دیجیتال به دلیل فروپاشی پروژه ای که آنها را صادر کرده بود، یا با پیچیدگی های نظارتی مواجه شد،یا بطور کلی نابود شده اند. برای یافتن ترند بزرگ بعدی، سرمایه گذاران باید یاد بگیرند که چگونه پروژه ها را ارزیابی کنند، تحقیقات خود را انجام دهند و از دام هایی مانند طرح های پامپ و دامپ اجتناب کنند.

آلت‌کوین با‌پتانسیل رشد به ویژه برای فعالان جدید بازار جذاب هستند. از آنجایی که آنها معتقدند دیر وارد بازی شده‌اند. و فرصت سرمایه‌گذاری زودهنگام در بیت‌کوین را از دست داده‌اند. احساس می‌کنند موظف هستند برای فرصت‌های ارز دیجیتال بزرگ بعدی، خواه ارز، توکن یا NFT وارد بازار شوند.

برخی از معامله گران برای افزایش دارایی بیت کوین خود، در آلتکوین ها سرمایه گذاری می کنند. آنها قبل از تبدیل مجدد به بیت کوین، با پیش بینی یک حرکت رو به بالای معمولی، آلت کوین ها را انتخاب می کنند. در چرخه‌های قبلی بازار، پیاده‌سازی این تکنیک آسان‌تر و کاملاً مؤثر بود، زیرا برای یک فصل، آلت سیزن متداول بود که روند صعودی بیت‌کوین را دنبال کند.

مطالب مرتبط: چگونه آلت‌ سیزن را تشخیص دهیم

پروژه های مستحکم می‌توانند سودهای باورنکردنی را بین پایین ترین سطح بازار نزولی و اوج بازار صعودی به همراه داشته باشند. با این حال، شناسایی قله‌ها می‌تواند بسیار مشکل باشد. سرمایه‌گذاران تمایل دارند ورود و خروج خود را به اشتباه زمان‌بندی کنند. سطح پایین سطحی است که بیشترین فرصت را برای پیوستن به یک پروژه ارائه می‌دهد. متأسفانه، سطوح پایین باعث ناامیدی می شود و با فرار سرمایه گذاران وحشت زده به جای خرید با تخفیف مشخص می‌شود. این زمان ایده آل برای ورود تدریجی به یک موقعیت با استفاده از استراتژی هایی مانند میانگین گیری هزینه دلار است.

اوج چرخه بیشترین ریسک مالی را به همراه دارد. بار دیگر، بسیاری از سرمایه گذاران با تبلیغات گمراه می شوند و از ترس از دست دادن (FOMO) عجله می کنند.

چگونه می‌توانیم برای انتخاب آلت‌کوین با‌پتانسیل رشد که در چرخه بازار بعدی عملکرد خوبی دارند، تحقیقات مناسب انجام دهیم؟ قبل از سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها، این ۹ مرحله را برای ارزیابی یک پروژه ارز دیجیتال دنبال کنید:

 

نحوه انتخاب آلت‌ کوین با‌پتانسیل رشد

1. وضعیت در آلت‌کوین با‌پتانسیل رشد

وضعیت فعلی پروژه چگونه است؟ آیا هنوز روی آن کار می شود؟ آیا تیم همچنان نقشه راه خود را انجام می دهد، یا بدون اطلاع کسی، توسعه را متوقف کرده اند؟

 

2. تامین مالی

آیا بودجه پروژه به اندازه کافی تامین می شود؟ چقدر سرمایه پس انداز کرده اند؟ اگر زمستان کریپتو (که برای ساختن سبد ایده آل است) به عصر یخبندان کریپتو تبدیل شود چه؟ آیا امکان جمع آوری وجوه اضافی در صورت لزوم وجود دارد؟ پروژه‌هایی که در حال حاضر درآمدزایی می‌کنند، مانند صرافی‌ها، بازی‌های برای کسب درآمد، و پروتکل‌های وام‌دهی برای تأمین مالی خود در طول بازارهای نزولی پایدار مناسب‌تر هستند.

مطالب مرتبط: یک سبد سرمایه گذاری آلتکوین مطمئن در بازار خرسی

 

3. تیم

آیا این پروژه توسط یک تیم قوی پشتیبانی می‌شود؟ در اکوسیستم کریپتو که به سرعت در حال تغییر است، یک تیم باید از نظر فنی آگاه باشد و در صدر جدیدترین تغییرات تکنولوژیکی و نظارتی بماند.

می‌تواند در مواجهه با ناملایمات حرکت کند؟ تیم به خوبی با هم کار می کند؟ آیا اعضا قابل اعتماد و پاسخگو هستند؟ آیا آنها مهارت های ارتباطی لازم را دارند؟ این امر به طور فزاینده ای حیاتی شده است؛ زیرا اعضا از راه دور کار می کنند.

چه کسی به آن می‌پیوندد؟ شرکای معتبر قبل از سوار شدن به کشتی سرمایه گذاری و ادامه دادن راه، دقت لازم را انجام می‌دهند، بنابراین حضور آنها نشانه مثبتی است.

 

4. سودمندی

آیا پروژه کاربردی ارائه می دهد؟ آیا پتانسیل ایجاد اختلال در صنعت خود را دارد؟

به عنوان مثال، اتریوم به عنوان چارچوبی برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز و همچنین یک استاندارد فنی برای توکن های ایجاد شده در شبکه اتریوم عمل می کند. پروتکل‌های وام‌دهی همتا به همتا مانند: AAVE این پتانسیل را دارند که صنعت بانکداری را متحول کنند Monero (XMR)، یک توکن حفظ حریم خصوصی، نیاز همیشه به پرداخت های سریع، ناشناس و کم هزینه را برطرف می کند.

 

5. ریسک در آلت‌کوین با‌پتانسیل رشد

عواقب بالقوه اختلالات بزرگ را در نظر بگیرید. XMR اغلب از لیست صرافی ها حذف می شود زیرا مشکوک به استفاده از آن برای فعالیت های غیرقانونی است.

بررسی کنید که کدام رقبا در همان دسته تحت بازرسی امنیتی (ارزیابی برای شناسایی آسیب‌پذیری‌ها) قرار گرفته‌اند. آیا آنها قبل از هر کس دیگری به هکرهای اخلاقی برای کشف نقص ها پاداش می دهند؟

 

6. ارزش بازار

ارزش کل دلاری تمام توکن های که با قیمت فعلی بازار در گردش هستند، آلت‌ کوین با‌پتانسیل رشد در بازار صعودی بعدی را نشان می‌دهد. تصور می‌شود که یک ارز دیجیتال با ارزش بازار کمتر از 1 میلیارد دلار، پتانسیل بیشتری برای سودهای چندگانه X نسبت به یک ارز دیجیتال با ارزش بازار بیش از 10 میلیارد دلار دارد.

 

7. Tokenomics در آلت‌کوین با‌پتانسیل رشد

Tokenomics به ویژگی های عرضه یک ارز دیجیتال اشاره دارد. از آنجایی که قیمت توسط تقاطع تقاضا و عرضه تعیین می‌شود، کسب این اطلاعات قبل از ورود به یک موقعیت بسیار مهم است. در حال حاضر چند توکن در گردش است؟ وقتی همه آنها آزاد شوند، عرضه کلی چقدر خواهد بود؟ این توکن‌ها با چه نرخی توزیع خواهند شد؟ چه عواملی بر سرعت انتشار تأثیر می گذارد؟ اگر ارزش کل بازار زمانی که همه توکن ها در گردش هستند، به نام ارزش گذاری کاملا رقیق شده، نسبت به ارزش بازار فعلی بزرگ باشد، عرضه می تواند به فشار فروش شدید در آینده منجر شود.

 

8. مستندات

اسنادی که به خوبی ساخته شده و قابل درک هستند. بیشتر از یک وب سایت زیبا، اعتبار یک پروژه را به شما می گوید. فقدان مستندات، یا اسنادی که تولید ضعیفی دارند، یک خط قرمز است. برای یک سرمایه گذار معمولی، وایت پیپر ممکن است فنی و پیچیده به نظر برسد، اما پروژه باید بتواند هدف خود را به وضوح بیان کند، چه مشکلی را می خواهد حل کند و چگونه انتظار دارد به آن دست یابد.

 

9. جامعه و احساسات

جامعه پیرامون یک پروژه، قابلیت اجرای آن را منعکس می کند. آیا پرشور و متعهد است؟  اگر مشکلی وجود داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ آیا حامیان پیش قدم میشوند؟

روانشناسی یا احساسات جمعیت نسبت به پروژه ها چیست؟ چند نفر به دیسکورد پیوسته اند؟ دارندگان فعلی درباره چه چیزی توییت می کنند؟ این معیارهای مدرن در تعیین ارزش آلت‌کوین با‌پتانسیل رشد اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند.

 

سخن پایانی

قبل از ورود به پروژه بعدی که توسط یک بلاگر در کانال اجتماعی مورد علاقه شما تبلیغ می شود، اصول بالا را در مورد نحوه انتخاب آلت‌کوین با‌پتانسیل رشد در نظر بگیرید و تحقیق خود را انجام دهید. با وجود بسیاری از ارزهای دیجیتال در بازار و پروژه های جدیدی که هر روز راه اندازی می شوند، باید در مورد آنهایی که توجه خود را به آن ها معطوف می کنید، گزینش کنید.

 

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال برتر در ایران

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط