دانلود اپلیکیشن

ارز دیجیتال نئو (NEO) چیست؛ شبکه، مزیت ها، نحوه ایجاد

ارز دیجیتال نئو (NEO) را به عنوان پاسخ کشور چين به اتريوم در نظر می‌گیرند. هر دو رمزارز از قراردادهای هوشمند استفاده می‌كنند اما نئو از بلاكچين منحصربه‌فردش برای بهبود شبکه اتریوم بهره می‌گيرد. نئو خود را به عنوان شبكه‌ای توزيع شده برای اقتصاد هوشمند، تعريف كرده است. منظور از اقتصاد هوشمند، دارايی‌های ديجيتال با شناسه ديجيتال است كه به…

فهرست محتوا

ارز دیجیتال نئو (NEO) چیست؛ شبکه، مزیت ها، نحوه ایجاد
Abbas Kafi
3 سال قبل

ارز دیجیتال نئو (NEO) را به عنوان پاسخ کشور چين به اتريوم در نظر می‌گیرند. هر دو رمزارز از قراردادهای هوشمند استفاده می‌كنند اما نئو از بلاكچين منحصربه‌فردش برای بهبود شبکه اتریوم بهره می‌گيرد.

نئو خود را به عنوان شبكه‌ای توزيع شده برای اقتصاد هوشمند، تعريف كرده است. منظور از اقتصاد هوشمند، دارايی‌های ديجيتال با شناسه ديجيتال است كه به وسیله قراردادهای هوشمند پشتيبانی می‌شود.

نکات جالب توجه در خصوص نئو:

  • نئو برای اولين بار در غرب در سال 2016 تحت نام آنت‌شرز (Antshares)، ظاهر شد.
  • نئو از dBFT (the delegated Byzantine Fault Tolerant) كه پروتكل اثبات سهام اصلاح شده است برای اجماع بلاكچين استفاده می‌كند.
  • 6119 بيت‌كوين در طول عرضه اوليه (ICO) نئو در سال 2016 افزايش پيدا كرد، كه منجر به ايجاد 100 ميليون رمزارز نئو شد.
  • پنجاه درصد از رمزارزهای نئو در عرضه اوليه فروخته و 50 درصد ديگر بین شورای نئو توزيع شد.
  • نئو با رسیدن به 400میلیون دلار ارزش بازاری در پايان سال 2022، در بین 100رمزارز برتر قرار گرفت.

بطور خلاصه، نئو يك رمزارز است كه از قراردادهای هوشمند كه به آسانی قابل برنامه‌ريزی هستند استفاده می‌كند تا معاملات کم اعتبار دارايی‌های دنيای واقعی را از طريق بلاكچين، تسهيل بخشد.

شبكه ارز دیجیتال نئو (NEO) چگونه طراحی شده است؟

شبكه نئو بر اساس دو توکن نئو و نئوگاز (GAS) ساخته شده است. توکن‌های نئو همگی از قبل استخراج شده‌اند. آنها محدودیت سقف 100 ميليون توکن را دارند كه برای ايجاد بلاک، مديريت شبكه و هر گونه اجماع لازم، استفاده می‌شوند.

توکن GAS طوری طراحی شده است كه به عنوان سوخت برای بلاكچين نئو و افزایش امنیت آن، عمل كند.

GAS، از قبل استخراج نشده و برای استفاده از منابع و حفظ كاركرد روزانه بلاكچين، طراحی شده است. همچنين به عنوان پاداش برای نگهداری از بلاکچین توسط کاربران نیز استفاده می‌شود.

طراحی قراردادهای هوشمند بر مبنای اتریوم

ارز دیجیتال نئو (NEO) بر اساس طراحي اتريوم جهت ايجاد اقتصاد آينده، ساخته شده است. در اقتصاد مدرن، يكي از مسائل كليدی، اعتماد است. چگونه می‌توانيد با كسی كه به او اعتماد نداريد، معامله كنيد؟

نئو و اتريوم هر دو سعی كرده‌اند اين مسئله را از طريق قراردادهای هوشمند حل كنند. اگر كاربران بخواهند معامله ای انجام دهند، ابتدا دارايی‌های خود را ارزديجيتال و آنها را به نئو تبديل می‌كنند. سپس قرارداد هوشمندی ايجاد می‌كنند كه در يك بلاكچين غيرمتمركز ذخيره شده است. سپس، معامله بر اساس مشخصات دقيق قرارداد انجام می‌شود.

اين بدان معناست كه كل معامله بدون دخالت مستقيم طرفين، انجام شده است. شما به شخص ديگری تكيه نمی‌كنيد تا معامله به پايان برسد چون بلاكچين آنها را مجبور خواهد كرد كه اين كار را انجام دهند.

مزيت برنامه‌نويسی نئو چيست؟

قراردادهای هوشمند نئو و اتريوم، هر دو با استفاده از زبان برنامه‌نويسی ايجاد شده‌اند. تفاوت اينجاست كه اتريوم از زبان مخصوص خود به نام ساليديتی استفاده می‌كند.

قراردادهای هوشمند ارز دیجیتال نئو (NEO) را می‌توان بر اساس زبان برنامه‌نويسی #C يا جاوا نوشت و اجرا كرد. در آينده توسعه‌دهندگان از كاربران می‌خواهند كه قادر به نوشتن قراردادهای هوشمند به زبان پايتون و GO نيز باشند.

اين امر به كاربران نئو اجازه می‌دهد تا از يك توسعه‌دهنده برای سایر پروژه‌ها نيز استفاده کنند و در عين حال آن توسعه‌دهنده بتواند قراردادهای هوشمند نيز ایجاد کند. اما كاربر اتريوم مجبور است شخصی را تنها برای ايجاد قراردادهای هوشمند استخدام كند.

نئو چگونه از شناسه‌های ديجيتالی استفاده می‌كند؟

نئو از شناسه ديجيتالی براي كمك به محافظت از كاربرانش، استفاده می‌كند.

افراد و نهادها می‌توانند شناسه ديجيتالی خود را داشته باشند و كاربران نئو می‌توانند، افرادی را برای معامله انتخاب کنند که دارای شناسه دیجیتالی معتبر هستند.

اين فرایند كاربران را در مقابل كلاهبرداری‌ها محافظت می‌كنند و باعث می‌شود نئو آسانتر خود را با قوانين بين‌المللی تطبيق دهد.

مقایسه ارز دیجیتال نئو (NEO) و بيت‌كوين

نئو (NEO) بيت‌كوين (BTC)
هدف سيستم قرارداد هوشمند چينی ارز ديجيتال غيرمتمركز
تأسيس شده 2016 2009
مؤسس Da Hong Fei Satoshi Nakamoto (alias)
سقف بازار بيش از 1 ميليارد دلار بيش از 300 ميليارد دلار
سقف عرضه 100.000.000 21.000.000
توزيع اوليه ICO (ارائه سكه اوليه) استخراج
روش استخراج نئو استخراج نمي‌شود ASIC
اجماع محول شده (اعطای نمايندگی) اثبات كار
روش اجماع (bDFT) اثبات كار
افزايش مشكل N/a هر 2016 بلاک
نرخ هش شبکه N/a حداکثر 100 Qh/s

همانطور كه مشاهده می‌كنيد، نرخ هش شبكه يا مكانيسم استخراجی برای نئو وجود ندارد، چون نئو از طريق استخراج بوجود نمی‌آيد. مقدار از قبل تعيين شده‌ای از سكه‌های نئو بر اساس مقدار عرضه اوليه ارائه شده در سال 2016، وجود دارند.

ارز دیجیتال نئو (NEO) چگونه ايجاد شد؟

ارز دیجیتال نئو (NEO)، همانند بيشتر رمزارزها بوسيله جامعه آن، ساخته شد. نئو، برخلاف بيشتر رمزارزها که بر مبنای اثبات سهام يا اثبات كار هستند، از مفهوم اثبات سهام بيزانسی محول شده (dBFT)، استفاده می‌کند.

بیت کوین زمانی ایجاد می‌شود که ماینرهای ASIC برای اضافه کردن بلاک‌های جدید به بلاکچین، تراکنش‌های پیچیده را حل می‌کنند. ماینرها به عنوان پاداش این کار، بیت کوین دریافت می‌کنند.

كاربران نئو، برخلاف بيت‌كوين، بر اساس تعداد توکن هایی كه دارند، و نه تجهیزاتی که برای حل تراكنش‌ها دارند، پاداش می‌گیرند. در عوض، هر توکن نئو به عنوان نوعی سهم در بلاكچين، عمل می‌كند.

نئوگاز چيست و چگونه برای پاداش استفاده می‌شود؟

هر زمان كه بلاك جديدی ايجاد می‌شود، بوسيله نئوگاز به كاربران پاداش داده می‌شود. اين امر تا زمانی كه GAS به سقف بازار خود يعنی 100 ميليون توکن برسد، ادامه پيدا می‌كند. سپس به دارندگان نئو با بخشی از کارمزد تراكنش پاداش داده می‌شود.

سرعت ایجاد بلاك‌های جديد در بلاك‌چين نئو

بلاك جديد هر 20-15 ثانيه ايجاد و در یک سال حدود 2 ميليون بلاك ايجاد می‌شود. با اين سرعت، حد كلی 100 ميليون گاز حدود 22 سال طول می‌کشد.

بايد توجه داشت براي اينكه معامله‌گران، GAS مربوط به نئوی خود را دريافت كنند، بايد در كيف پول شخصی خود و نه در صرافی آن را نگه دارند.

چه چيزی قيمت ارز دیجیتال نئو (NEO) را تعيين می‌كند؟

مانند همه رمزارزها، نئو نیز تمايل دارد از مابقی بازار پيروی كند. اگر بیت کوین افت قيمت داشته باشد، آنگاه بايد منتظر افت نئو و ديگر آلت‌كوين‌ها نیز باشيد چرا که ترس به سراغ معامله‌گران می‌آید و می‌خواهند قبل از اینکه ضرر کنند، دارایی‌هایشان را بفروشند.

نئو، مانند بيشتر رمزارزها، نوسانات نسبتاً زیادی دارد. بايد انتظار بالا و پايين‌ رفتن‌های بيشماری باشيد.

توجه رسانه به قيمت‌های نئو

ارز دیجیتال نئو (NEO) شديداً تحت تأثير توجه رسانه‌ای قرار دارد. هنگامی كه نئو برای اولين بار در سرتيتر اخبار قرار گرفت، تنها يك كارگزار، يعنی Bittrex، اين آلت‌كوين را خريد.

اين امر منجر به شتاب در خريد آن شد و قيمت آن به سقف رسيد. هر گونه افزايش قيمتی كه به دلیل پمپاژ خبری رسانه‌ها باشد، به زودی وارد يك دوره اصلاح می‌شود، چرا که معامله‌گران به اصطلاح سیو سود می‌کنند و قیمت توکن نزولی می‌شود.

پايگاه كاربری اصلی نئو كجاست؟

پايگاه كاربری اصلی نئو در چين است. اين یعنی نئو شديداً تحت تأثير اخبار اين منطقه قرار دارد.

اگر به معامله نئو علاقه دارید، لازم است پيشرفت‌های چين و هر گونه مقررات آتی و تاثیرگذار دولت چين را زير نظر داشته باشيد.

اگر نئو با سیاست‌های مقامات کشور چین همراه باشد آنگاه بايد شاهد خيز بزرگی در ارزش آن باشيد.

آيا احتمال دارد نئو تحت كنترل درآيد؟

نئو، همانند مونرو و دش احتمال دارد در مقابل هر گونه مقرراتی نسبتاً مقاوم باشد. در موارد مونرو و دش، مقاومت به این دليل است كه آنها تمایل به گمنامی دارند که از لحاظ تئوری از کاربران محافظت می‌كند.

در مورد نئو، اين احتمال وجود دارد که با مقامات همکاری کنند چرا که اشتیاق خود را بارها نشان داده‌اند.

محرك‌های كليدی ارز دیجیتال نئو (NEO)، وضعيت بازار چين و هر گونه مقررات در اين منطقه، خواهد بود. مخصوصا اگر كسب و كارهای چينی به عنوان راه‌حل بلاكچين استاندارد خود، شروع به پذيرش نئو كنند.

اگر در حال خواندن و مطالعه این مقاله هستید بدون شک شما یکی از طرفدران و دوستداران کریپتوکارنسی‌ها بخصوص ارزدیجیتال نئو هستید. خبر خوب اینجاست که شما می‌توانید رمزارز نئو یا هر ارزدیجیتال دیگری را در صرافی محبوب و حرفه‌ای اِتراِکس خریداری و حتی می‌توانید ارزهای خریداری شده خود را در کیف پول اختصاصی این صرافی بدون هیچ نگرانی نگهداری کنید.

چشم‌انداز قيمتی نئو

چشم‌انداز قيمت نئو كمی مبهم است. در كوتاه‌مدت، بايد شاهد نوسان باشيد، چرا که نوسانگیران از عدم قطعيت مربوط به آينده اين رمزارز بهره می‌برند.

در ميان‌مدت تا بلندمدت، احتمال كمی دارد كه دولت چين سخت‌گيری روی رمزارزها را بیشتر كند كه نتیجه آن افت قيمت نئو باشد.

متخصصان در مورد ارز دیجیتال نئو (NEO) چه می‌گويند؟

بطوركلی، متخصصان ديدگاه مثبتی در خصوص آينده اين ارز دارند، اگر چه نگرانی‌هايی در مورد آسيب‌پذيری آن در مقابل مقررات کشور چين وجود دارد.

سخن پایانی

«هدف بزرگ نئو، ايجاد اقتصاد كاملاً هوشمند است. اين امر به معنای تركيب دارايی‌های ديجيتال، قراردادهای هوشمند و شناسه ديجيتال است كه می‌توان برای اپلیکیشن‌های دنيای واقعی از آن استفاده كرد. چين می‌تواند (و ممكن است) برای اپلیکیشن‌های دنیای واقعی و يكپارچه‌سازی اين رمز ارز، اولین کاندیدا باشد.»

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه باید درباره ارز دیجیتال ماتیک نتورک بدانید!

ارز دیجیتال اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟

Abbas Kafi

مقالات مرتبط