دانلود اپلیکیشن

تحلیل بیت‌کوین :آیا روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود؟

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 7(1401/11/2) هنوز یک ماه از سال 2023 نگذشته است که این سال شروع خود را برای بازارهای ریسکی از جمله ارزهای دیجیتال و سهام طوفانی آغاز کرده است. به گونه ای که بیت کوین از کف قیمتی خود یعنی 15400حدود 50 درصد رشد قیمتی داشته است. و اگر این رشد قیمتی…

فهرست محتوا

تحلیل بیت‌کوین :آیا روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود؟
Abbas Kafi
2 سال قبل

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 7(1401/11/2)

هنوز یک ماه از سال 2023 نگذشته است که این سال شروع خود را برای بازارهای ریسکی از جمله ارزهای دیجیتال و سهام طوفانی آغاز کرده است. به گونه ای که بیت کوین از کف قیمتی خود یعنی 15400حدود 50 درصد رشد قیمتی داشته است. و اگر این رشد قیمتی را بخواهیم به تومان نیز حساب کنیم. با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران، بیت کوین به تومان؛ حدود 70 درصد رشد را تجربه کرده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین در صرافی های ایرانی از جمله اتراکس بالای یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

مقدمه

اگر با تحلیل بیت‌کوین در مجموعه اتراکس همراه بوده باشید قطعا قبل از افراد دیگر و زمانی که بیت کوین در قیمت 17000 هزار دلار در حال نوسان بود. از پامپ قیمتی خبردار شده اید و تا الان سود خوبی از بازار دریافت کرده اید. اما این رالی صعودی و دیوانه وار تا کجا ادامه دارخواهد بود؟ چرا آلت کوین ها رشد نمی‌کنند؟ آیا ما کف بلند مدت قیمتی را در بیت کوین مشاهده کرده ایم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات پاسخ دهیم و بازار را از نظر انچین و پرایس اکشن بررسی کنیم.

بخش اول: تحلیل و بررسی نمودار های مهم از دیدگاه پرایس اکشن

اولین نمودار و شاخص مهمی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ نمودار توتال می‌باشد. توتال یعنی مارکت کپ یا ارزش کل بازار. و به همین جهت دارای اهمیت بسیار زیادی است.

شاخص توتال بعد از 70 روز بالاخره توانست حجم بازار 1 تریلیون دلاری را تاچ کند. اما هنوز تاییدیه برای صعود این شاخص دریافت نشده است. همانطور که در چارت زیر مشاهده میکنید؛ با وجود اینکه این شاخص رشد چشم گیری را تجربه کرده است. اما با مقاومت های سفت و سختی در مسیر خود روبرو خواهد شد. فعلا این شاخص با مویینگ 200 در تایم هفتگی دست و پنجه نرم میکند و تا زمانی که با کندل های هفتگی پر قدرت در طول یک ماه آینده این شاخص مویینگ 200 و خط روند نزولی بلند مدت خود را شکست ندهد. روند صعودی آغاز نخواهد شد پس نباید برای سرمایه گذاری زیاد عجله کرد.

تحلیل بیت‌کوین
منبع:tradingview.com

 

تحلیل و بررسی توتال 2

شاخص توتال 2 مارکت کپ آلت کوین ها منهای بیت کوین را به ما نمایش می‌دهد. از این رو دارای اهمیت بسیار بالای برای بررسی شرایط آلت کوین ها می‌باشد. این شاخص در حال حاضر شرایط بهتری نسبت به شاخص توتال دارد. و حداقل توانسته یک کندل صعودی نسبتا پرقدرت بالای مویینگ 200 به ثبت برساند. و در طول این هفته نیز با مقاومت سخت و قوی خط روند نزولی روبرو خواهد شد. همانطور که در چارت زیر مشاهده می‌کنید. این شاخص طبق الگوی که تشکیل داده است در هفته های آینده انتظار می‌رود بعد از برخورد اول به خط روند نزولی اصلاح و استراحتی را در مسیر صعود داشته باشد. و بعد از پولبک به مویینگ شکسته شده، خود را برای یک رالی صعودی آماده کند. در نتیجه در طول ماه آینده می‌توان شرایط بسیار جذابی را برای آلت کوین ها متصور شد.

تحلیل بیت‌کوین
منبع: tradingview.com

بررسی دامیننس بیت کوین

بزرگترین دلیلی که آلت کوین ها در این صعود همراه بیت کوین رشد نکردند را می‌توان به دلیل صعود دامیننس بیت کوین دانست. برای پیگیری از وضعیت دامیننس بیت کوین حتما تحلیل های هفته های قبل ما را مطالعه کنید. این شاخص در حال حاضر با کندل های صعودی پر قدرتی به مقاومت خود نزدیک شده است. و اگر مقاومت 44 درصدی خود را شکست دهد، تسلط و چیرگی بیت کوین می‌تواند تا حدود 46 درصد افزایش یابد. در چنین شرایطی نباید انتظار پامپ های قیمتی عجیب و غریب را در آلت کوین ها  داشت. اما اگر از همین محدوده شروع به اصلاح روند خود کند شرایط صعود برای آلت کوین‌ها در هفته های آینده مهیا خواهد شد.

 

تحلیل بیت‌کوین
منبع: tradingview.com

 

تحلیل بیت‌کوین در بلند مدت

نمودار زیر یک دیدگاه متفاوت در روند ماهانه بیت کوین است. قیمت حال حاضر بیت کوین در شرایط بسیار حساسی قرار دارد. اگر بخواهد از خط روند بلند مدت خودت عبور کرده و روند بازار را به صعودی تغییر دهد. در ابتدا باید در این ماه قیمت 28000 را رد کند. در صورتی که در این صعود ناکام بماند و موکول کند به ماه های بعد در فوریه یعنی بهمن ماه باید 26500 و در مارس یعنی اسفند باید 24900 راشکست داده و تاییدیه لازم را برای صعود دریافت کند.

تحلیل بیت‌کوین
منبع: tradingview.com

 

تحلیل بیت‌کوین در تایم هفتگی

چارت زیر به خوبی یک مقاومت مهم و حیاتی را برای ما به نمایش در می آورد. بیت کوین بعد از 150 روز دوباره با مویینگ 200 در تایم هفتگی روبرو شده است. و تا زمانی که قیمت نتواند 24800 را پر قدرت شکست دهد. نباید امید به ادامه روند صعودی داشت. در چنین شرایطی بهتر است که نظاره گر بازار باشید. در صورت شکست و تایید به سمت تارگت های بالاتر میتوانید سبد سرمایه گذاری میان مدتی را از بهترین آلت کوین ها گلچین کنید.

 

مطالب مرتبط: 5 آلت‌کوین برتر

تحلیل بیت‌کوین
منبع: tradingview.com

 

بخش دوم تحلیل بیت‌کوین: تحلیل و بررسی داده های آنچین

 

نشانه های از آغاز روند جدید بیت کوین در 3 اندیکاتور آنچین

اولین اندیکاتور به جریان تبادلات میان صرافی‌ها مربوط می‌شود. زمانی که کوین‌ها از صرافی‌های Spot به صرافی‌های مشتقات منتقل می‌شوند، این تحرکات یعنی سرمایه‌گذاران برای افزایش سودآوری خود ریسک‌پذیرتر شده‌اند و برای انجام معاملات اهرمی، دارایی خود را به صرافی‌های مشتقات می‌فرستند.

تحلیل بیت‌کوین
cryptoquant.com

MVRV Ratio

دومین معیار MVRV Ratio است که از نسبت میان قیمت و Market Cap بیت‌کوین حاصل می‌شود و از این طریق نشان می‌دهد که دارایی بیش‌ از ارزش عادلانه خود قیمت دارد و یا بالاتر از آن. در حال حاضر معیار MVRV بالای عدد ۱ قرار گرفته است. و در نزدیکی میانگین سالانه خود (خط زرد رنگ) قرار دارد که نشان می‌دهد احتمال آغاز روند جدید برای بیتکوین ایجاد شده است.

تحلیل بیت‌کوین
cryptoquant.com

 

NUPL

سومین معیار NUPL است که از اختلاف میان Market Cap و Realized Cap حاصل می‌شود؛ به عبارتی اختلاف میان سود و یا ضرری که سرمایه‌گذاران در اختیار دارند و هنوز آن را نقد نکرده‌اند. این معیار نیز مانند معیار MVRV Ratio به میانگین سالانه(خط نارنجی رنگ)خود نزدیک شده است که احتمالاً نشانه‌ی آغاز روند جدید باشد

تحلیل بیت‌کوین
cryptoquant.com

 

سخن پایانی

همانطور که بارها در تحلیل های گذشته ذکر کردیم؛ هیچ تحلیلی بدون اشتباه نیست، و امکان خطا در این تحلیلها وجود دارد. اما نکته ای که در تحلیل این هفته وجود دارد این می‌باشد که بازار در نقطه حساسی قرار گرفته است. و در طول هفته میتواند به صعود خود تا 24800 ادامه دهد. در صورتی که این مقاومت شکسته شود میتوان انتظار داشت که روند صعودی در میان مدت و تا تارگت 32000 دلار آغاز خواهد شد.

اما در صورتی که بیت کوین در شکست مقاومت 24800 ناکام بماند. قیمت به سمت اهداف پایین‌تر از جمله گپ قیمتی در 19600 مسیر خود را ادامه خواهد داد.

 

اتراکس صرافی ارز دیجیتال برتر برای ایرانیان

بازار های نزولی و خرسی اگرچه برای بسیاری از مردم به شدت ناراحت کننده و عذاب آور هست. اما بازار نزولی بحرانی هست که باید تبدیل به فرصت شود، کاری که دقیقا بزرگان و نهنگ های بازار انجام میدهند!! لذا صرافی ارز دیجیتال اتراکس این بستر را برای کاربران ایرانی خود فراهم آورده است. تا کاربران با مطالعه مقالات و تحلیل های اخصاصی این صرافی، تصمیمات حساب شده ای را برای سرمایه گذاری بگیرند. و همچنین بستری مناسب برای خرید و فروش بیش از 400 رمزارز با کیف پول اختصاصی و پشتیبانی از انواع شبکه های بلاکچین در سطح کشور پیشرو میباشد.

اتراکس دارای درگاه بانکی و خدمات خودکار می باشد و امکان معاملات امن و سریع را برای شما فراهم می کند. با احراز هویت آنی و رابط کاربری پیشرفته اما ساده اتراکس بهترین گزینه برای شما است.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط