دانلود اپلیکیشن

تحلیل هفتگی آیا روند نزولی بیت کوین و آلت‌ کوین تمام شده است؟

 بررسی بیت کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 6(1401/10/25) سال 2023 تا اینجای کار برای بیت کوین و آلت کوین‌ها سال بسیار امیدوار کننده‌ای بوده است. و بازار امسال را طوفانی آغاز کرده است. اما آیا بازار واقعا از روند بلندمدت نزولی خود خارج شده؟ آیا می‌توان به این صعود‌ها امیدوار بود و سبد سرمایه گذاری خود را…

فهرست محتوا

تحلیل هفتگی آیا روند نزولی بیت کوین و آلت‌ کوین تمام شده است؟
Abbas Kafi
2 سال قبل

 بررسی بیت کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 6(1401/10/25)

سال 2023 تا اینجای کار برای بیت کوین و آلت کوین‌ها سال بسیار امیدوار کننده‌ای بوده است. و بازار امسال را طوفانی آغاز کرده است. اما آیا بازار واقعا از روند بلندمدت نزولی خود خارج شده؟ آیا می‌توان به این صعود‌ها امیدوار بود و سبد سرمایه گذاری خود را برای سال‌ها آینده چید؟ با ما در این مقاله از تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین ها در اتراکس همراه باشید تا تمامی جوانب بازار را از سیر تا پیاز باهم بررسی کنیم.

مقدمه

بیت کوین سال 2022 را با یک کندل نزولی بزرگ به پایان رساند. و کف قیمت 15400 را فعلا تا زمان نگارش این مقاله بعنوان کف بلند مدت انتخاب کرده است. از زمانی که بیت کوین تا ناحیه 15400 سقوط آزاد را تجربه کرد، و بعد از رنج قمیتی چند هفته‌ای وارد فاز صعودی شده حدوده 37 درصد سود را تقدیم طرفداران خود کرده است. و این رقم صعود برای طرفدران حوزه کریپتو کارنسی‌ها بسیار خوشحال‌کننده می‌باشد. هرچند مطالعه تاریخی قیمت نشان می‌دهد که بیت کوین قبل از هر هاوینگ خود می‌تواند حدود 261 درصد سود را تجربه کند. در ادامه با ما همراه باشید تا متوجه شویم که آیا سال 2023 همراه می‌شود با سود 260 درصدی بیت کوین یا خیر؟

نگاهی به روند سالانه بیت کوین

همانطور که در تصویر و نمودار زیر مشاهده می‌کنید بعد از هر سقوط بلند مدت در سال‌های 2014 و 2018 که قبل از هر چرخه هاویینگ بیت کوین رخ می‌داد یک سال صعودی را تجربه می‌کرد. و اگر به کادر شماره 1 توجه کنید متوجه خواهید شد، که بعد از بازار نزولی 2014 بیت کوین صعود خود را در سال 2015 با یک شادوی صعودی به پایان رسانده است. یعنی سال 2015 برای بیت کوین صعودی بوده، ولی در ابتدا کف بلند مدت خود را آزمایش سپس تغییر جهت داده است و روند صعودی را در پیش گرفته است.

سال 2018

2018 بیت کوین با 83 درصد ریزش به کار خود پایان داد و این پایان به معنی پایان نزول بلند مدت بیت کوین بود و در سال 2019 این رمزارز دوباره تا حدود کف قیمتی بلند مدت خود برگشت سپس صعود بلند مدت را آغاز کرد.

تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین
منبع:www.tradingview.com

سال 2022

بیت کوین در سال 2022 از سقف قیمتی خود یعنی 69000 دلار 77 درصد ریزش را تجربه، و به قیمت 15400 رسید. در سال‌های 2014 و 2018 این درصد ریزش برابر با 84 درصد بود. و اگر بیت کوین بخواهد تاریخ خود را تکرار کند هنوز حدود 6 درصد دیگر جا برای ریزش دارد. یعنی اگر از 15400 حساب کنیم با احتساب منفی 6 درصد بیت کوین به حدود 14200 خواهد رسید. البته مطالعه تاریخی کندل‌ها همیشه به معنای تکرار دقیق آن نیست. امکان دارد بیت کوین به همین 77 درصد ریزش رضایت داده باشد. و روند صعود خود را آغاز کند برای درک این مطلب در ادامه مقاله تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین ها با ما همراه باشید.

نگاهی به تایم هفتگی بیت کوین

قیمت در تایم هفتگی توانسته حرکت بسیار قدرتمندی را آغاز کند، و کندل هفتگی نسبت به یک ماه گذشته دارای اهمیت زیادی می‌باشد. اما در ادامه صعود قیمت می‌تواند تا ناحیه مشخص شده یعنی 23600 حرکت کند. در این ناحیه قیمت با خط روند نزولی بلند مدت خود مواجه می‌شود. نه تنها خط روند بلند مدت در اینجا حضور دارد، بلکه مویینگ 200 در تایم هفتگی در همین محدوده است. اگر قیمت نتواند با کندل هفتگی پرقدرت این ناحیه را شکست دهد دوباره به سمت روند اصلی خود یعنی روند نزولی مسیر خود را ادامه خواهد. پس برای سرمایه گذاری بلند مدت مویینگ 200 و شکست آن را زیر نظر قرار دهید.

تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین
منبع: www.tradingview.com

بررسی اندیکاتور RSI در بلند مدت

در روند بلندمدت این اولین باری بوده که RSI به زیر محدوده 44 نزول پیدا می‌کند. و نشان دهنده فشار فروش بسیار زیاد در ماه‌های گذشه می‌باشد. اما اکنون RSI از کانال نزولی خود خارج شده است. انتظار می‌رود که به خط روند نزولی شکسته شده پولبک زده، و سپس مطابق خط رسم شده روند صعودی خود را آغاز کند. نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است شرط صعود بیت کوین و اندیکاتور RSI حفظ محدوده 17300 در بلند مدت است.

تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین
منبع: www.tradingview.com

بررسی شاخص سهام نزدک

شاید بارها این جمله را شنیده باشید؛ که بیت کوین ضد تورمی است. و با آرمان‌های ضد پولی و ضد تورم خود را نشان داده است. اما حقیقت در حال حاضر برخلاف آرمان‌های بیت کوین است! زیرا بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانند یک سهام شرکت حوزه تکنولوژی و فناوری رفتار می‌کنند. در بلندمدت کاملا وابسته به قیمت سهام است. از این رو بررسی و تحلیل سهام نزدک برای درک روند بلندمدت بیت کوین حائز اهمیت است. در حال حاضر سهام نزدک نزدیک به خط روند نزولی کلان خود در حال معامله می‌باشد و از آنجایی که هفته پیش رو یک هفته مهم و پر از اتفاقات خبری است. هیچ بعید نیست که نزدک تا خط روند نزولی و مویینگ 200 حرکتی صعودی انجام دهد. و به دنبال صعود نزدک، بیت کوین نیز خود را تا محدوده مویینگ 200 (24000دلار) در تایم هفتگی برساند.
لازمه ادامه این صعود شکست و تایید بالای خط روند نزولی در تایم هفتگی است.

تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین
منبع: lwww.tradingview.com

بررسی داده‌ های سایت سانیتمنت

به گزارش وب سایت تحلیلی سانتیمنت، در سال 2023 تعداد آدرس‌های که بین 100 تا 1000 بیت کوین نگهداری می‌کنند به شدت افزایش یافته است. و قیمت 15400 را بعنوان کف بلند مدت چرخه 4 ساله بیت کوین قبول کرده‌اند. این معیار یک معیار دقیق برای سنجش قیمت نیست، اما گزارش‌های ارزنده‌ای از عملکرد نهنگ‌ها به کاربران ارزدیجیتال ارائه می‌دهد.

تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین
منبع:santiment

بررسی داده‌ های آنچین صرافی ها

در 24 ساعت گذشته طبق داده‌های تحلیلی سایت کوین گلاس حدود 10 هزاربیت کوین به صرافی‌ها وارد شده است. این فروش به معنای این می‌باشد که اکثر فروشنده‌ها، صعود فعلی بیت کوین را یک فرصت برای نوسان‌گیری و کسب سود 30 درصدی می‌دانند. حتی برخی بر این باورند که صعود فعلی بیت کوین می‌تواند یک تله گاوی برای نزول بیشتر باشد. اما همانطور که در بالا توضیح دادیم اگر بیت کوین در دو هفته آینده بتواند مویینگ 200 را با کندل‌های پر قدرت شکست دهد روند صعودی بلند مدت آن آغاز خواهد شد.

تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین
منبع: coinglass

بررسی دامیننس بیت کوین و وضعیت آلت کوین ها

همانطور که در هفته گذشته توضیح دادیم دامیننس بیت کوین توانست رشد کند. و این رشد در طول هفته جاری هم ادامه‌دار خواهد بود و به راحتی می‌تواند تا محدوده 44 صعودی داشته باشد. در طول صعود دامیننس بیت کوین نباید انتظار رشد چشمگیری از آلت کوین‌ها را داشته باشید. بلکه بعد از نزول دامیننس بیت کوین از محدوده 44 می‌توان انتظار یک رالی صعودی را در اکثر آلت کوین‌ها داشت.

تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین
منبع: www.tradingview.com

تحلیل و بررسی اتریوم

در ادامه تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین ها می‌رسیم به بررسی نمودار زیر که مربوط به چارت اتریوم در مقابل بیت کوین است. و تا زمانی که بیت کوین و دامیننس این رمزارز به صعود خود ادامه دهند نباید انتظار رشد‌های چشمگیری از اتریوم و ما بقی آلت کوین‌ها را داشت. بلکه بعد از توقف دامیننس بیت کوین، اتریوم می‌تواند از رنج خود خارج و به سمت سقف‌های بالاتری حرکت کند.در این بین حتما آلت کوین‌های که در تایم روزانه توانسته‌اند مویینگ 200 را شکست دهند زیر نظر داشته باشید!!

تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین
www.tradingview.com

سخن پایانی

همانطور که قبلا نیز خدمت کاربران گرامی عرض شده است. تحلیل بیت کوین و آلت‌کوین و یا سایر تحلیل ها بصورت کامل صدرصد درست و بدون اشتباه نیست. هر اتفاقی ممکن است در بازار رخ دهد فقط تنها مساله ای که فعلا بسیار واضح میباشد، این است که بازار در فاز نزولی بلند مدت خود به سر میبرد.این هفته برای بیت کوین و سهام بسیار مهم است و اگر بتوانند مویینگ 200 را در تایم هفتگی شکست دهند. میتوان به ادامه رشد و رالی صعودی بازارهای ریسکی امیدوار بود.

با اتراکس، به دنیای ارزهای دیجیتال سلام کنید

بازار های نزولی و خرسی اگرچه برای بسیاری از مردم به شدت ناراحت کننده و عذاب آور هست. اما بازار نزولی بحرانی هست که باید تبدیل به فرصت شود، کاری که دقیقا بزرگان و نهنگ های بازار انجام میدهند!! لذا صرافی اتراکس این بستر را برای کاربران ایرانی خود فراهم آورده است. تا کاربران با مطالعه مقالات و تحلیل های اخصاصی این صرافی، تصمیمات حساب شده ای را برای سرمایه گذاری بگیرند.

به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال پیشرو، اتراکس با بیش از 350 نوع ارز معتبر، جایگاهی ویژه در بازار رمز ارزها دارد. امنیت برجسته، معاملات سریع و خودکار، کیف پول اختصاصی و دارا بودن درگاه بانکی از ویژگی‌های برجسته اتراکس است. با امکان واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بیش از 25 میلیون تومان، اتراکس برای معامله‌گران بازار ارز دیجیتال امکانات بی‌ نظیری را فراهم می‌ کند.

ثبت‌ نام آسان با احراز هویت فوری، رابط کاربری ساده و مدرن، کارمزد کم و پشتیبانی 24 ساعته از دیگر مزایای اتراکس است. همین حالا به اتراکس بپیوندید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط