تحلیل داده‌ های آنچین به‌ چه‌ صورت است و چه ابزارهایی دارد؟

تحلیل داده‌ های آنچین به‌ چه‌ صورت است و چه ابزارهایی دارد؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

تماشای یک آدرس ممکن است مانند پایمال کردن حریم خصوصی به‌نظر برسد. در همین حال، داده‌هایی که در وب 3 منتشر و ضبط می‌شوند از طریق بلاک‌چین به صورت عمومی در دسترس هستند؛ که به آن داده‌های درون زنجیره‌ای می‌گویند و ما در این مقاله به نحوه تحلیل داده‌های آنچین خواهیم پرداخت.

مقدمه

تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین، ابزاری حیاتی برای درک رفتار و عملکرد شبکه‌های بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال است. با تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت شده مستقیم در بلاک‌چین، تحلیلگران می‌توانند دید دقیق و جامع‌تری از فعالیت در حال انجام در شبکه به‌دست آورند. همچنین می‌توانند روندها و الگوهایی را شناسایی کنند که ممکن است از طریق روش‌های دیگر قابل مشاهده نباشند.

چندین معیار کلیدی و نقاط داده معمولاً به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین بررسی می‌شوند. این موارد شامل حجم تراکنش، استفاده از شبکه، اندازه بلاک، نرخ هش و توزیع توکن است.

حجم معامله

حجم تراکنش به تعداد کل تراکنش‌هایی که روی بلاک‌چین پردازش شده‌اند، اشاره دارد. این معیار می‌تواند در مورد سطح فعالیت در شبکه، دیدگاهی را ارائه دهد و به شناسایی روندها در طول زمان کمک کند؛ به‌عنوان مثال، افزایش حجم معامله می‌تواند نشان‌دهنده پذیرش یا استفاده رو‌به‌رشد از بلاک‌چین یک شبکه باشد. در حالی که کاهش این معیار می‌تواند نشان‌دهنده کاهش علاقه یا فعالیت باشد.

استفاده از شبکه

استفاده از شبکه به سطح کلی فعالیت در بلاک‌چین، از جمله تعداد کاربران، تعداد تراکنش‌های تایید شده و میزان داده‌های ذخیره شده در شبکه اشاره دارد. تجزیه و تحلیل استفاده از شبکه می‌تواند به شناسایی روندهای مورد پذیرش و استفاده در طول زمان کمک کند. و می‌تواند در مورد سلامت و عملکرد کلی شبکه دیدگاهی را ارائه دهد.

اندازه بلاک

اندازه بلاک به مقدار داده‌های ذخیره شده در هر بلاک در بلاک‌چین اشاره دارد. تجزیه و تحلیل اندازه بلاک می‌تواند به شناسایی روندها در میزان داده‌های ذخیره شده در بلاک‌چین کمک کند. همچنین در مورد سلامت کلی و مقیاس‌پذیری شبکه اطلاهاتی را ارائه دهد. اندازه بلاک بزرگتر ممکن است نشان‌دهنده افزایش فعالیت و استفاده از بلاک‌چین باشد. در حالی که اندازه بلاک کوچکتر می‌تواند نشان‌دهنده کاهش استفاده یا تقاضای کمتر برای ذخیره‌سازی داده باشد.

نرخ هش

نرخ هش به میزان توان محاسباتی مورد استفاده برای ایمن‌سازی بلاک‌چین اشاره دارد. تجزیه و تحلیل نرخ هش می‌تواند به شناسایی روندها در سطح امنیت شبکه کمک کند، و دانشی را در مورد سلامت و ثبات کلی شبکه ارائه دهد. نرخ هش بالاتر ممکن است نشان‌دهنده افزایش امنیت و ثبات باشد، در حالی که نرخ هش کمتر می‌تواند نشان‌دهنده کاهش امنیت یا آسیب‌پذیری‌های احتمالی باشد.

توزیع توکن

توزیع توکن، به توزیع توکن‌ها بین دارندگان یا کاربران مختلف اشاره دارد. تجزیه و تحلیل توزیع توکن می‌تواند بینشی در مورد سطح تمرکز یا عدم‌تمرکز شبکه ارائه دهد و می‌تواند به شناسایی روندهای توزیع ثروت یا قدرت کمک کند. توزیع متمرکزتر توکن‌ها ممکن است نشان‌دهنده تمرکز بیشتر قدرت یا کنترل در شبکه باشد. در حالی که توزیع غیرمتمرکزتر می‌تواند نشان‌دهنده توزیع یکنواخت‌تر قدرت باشد.

علاوه بر این معیارهای کلیدی، تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین همچنین می‌تواند شامل استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای تحلیلی مختلف برای شناسایی الگوها و روندها در داده‌ها باشد. اینها ممکن است شامل تجزیه و تحلیل آماری، الگوریتم‌های یادگیری، و ابزارهای تجسم و غیره باشد.

چندین ابزار موجود برای تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها و داده‌های یک بلاک چین را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.

ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین

چند نمونه از این ابزارها عبارتند از:

جستجوگرهای بلاک چین

جستجوگرهای بلاک‌چین، وب‌سایت‌ها یا برنامه‌هایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تراکنش‌ها و داده‌های موجود در یک بلاک‌چین را مرور و جستجو کنند. آنها معمولاً یک رابط کاربری ارائه می‌دهند که بلاک‌ها، تراکنش‌ها و آدرس‌های موجود در بلاک‌چین را نشان می‌دهد. و به کاربران امکان می‌دهد جزئیاتی مانند تاریخچه تراکنش، داده‌های ورودی و خروجی و کارمزدها را مشاهده کنند.

پلتفرم‌ های تحلیلی

پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل، ابزارهای تخصصی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند داده‌ها را در یک بلاک‌چین با عمق بیشتری تجزیه و تحلیل و تجسم کنند. آنها اغلب طیف وسیعی از معیارها و نمودارها مانند فعالیت شبکه، حجم تراکنش‌ها، کارمزدها و موجودی آدرس را ارائه می‌دهند. همچنین به کاربران اجازه می‌دهند داده‌ها را بر اساس معیارهای مختلف فیلتر و بخش‌بندی کنند. برخی از پلتفرم‌های تحلیلی عبارتند از:

گلاسنود

تحلیل داده‌های آنچین
Glassnode، یک ابزار تحلیل درون زنجیره‌ای است که دانش‌های بازار ارزهای دیجیتال را از طریق شاخص‌های زنجیره‌ای ارائه می‌دهد. این سایت بر کمک به سفر تحقیقاتی معامله‌گران ارز دیجیتال، با اطلاعات بازار و سایر داده‌های مرتبط زنجیره‌ای برای بهبود تصمیم‌گیری‌های معاملات ارز دیجیتال کاربران تمرکز دارد.

Glassnode چندین برنامه کاربردی ارائه کرده است که راه‌های جدیدی را برای به‌روز ماندن با نوسانات بازار ارائه می‌دهد. داده‌های زنده این پلتفرم شما را به چندین نمودار و داشبورد با اطلاعات دقیق درباره فعالیت آدرس، تعادل، رشد، عرضه، دارندگان و غیره باز می‌کند.

نانسن

نانسن
نانسن بیشتر به‌خاطر کارشناسان ارزهای دیجیتال که به‌دنبال تحقیقات عمیق در مورد داده‌های زنجیره‌ای هستند، شناخته می‌شود. سرمایه‌گذاران جدید ارز دیجیتال می‌توانند از این ابزار برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کریپتو استفاده کنند. Nansen دارای برخی ویژگی‌های کاربردی است که شامل Wallet Profiler، ETH tracker، معاملات DEX، داده‌های CSV و موارد دیگر می‌شود.

مساری


مساری یک پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین برای جامعه جهانی دارایی‌های دیجیتال است. آنها معتقدند داده‌ها دانش هستند و با دانش، می‌توان با اطمینان سرمایه‌گذاری کرد. برخی از ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • دسترسی به نمودارها، نمایشگرها، فهرست‌های نظارت و گزارش‌های مختلف
  • ابزارهای مفید برای تجزیه و تحلیل نمودارها و بررسی‌ها
  • دسترسی به آمارهایی مانند حجم، نقدینگی، دیتای آنچین، سهام، عرضه و ارزش بازار و غیره

De-bank

De-bank یک ردیاب سبد ارزهای دیجیتال قوی است که برای مدیریت دارایی‌های DeFi طراحی شده است. De-bank به کاربران این امکان را می‌دهد تا کل سبد خود را از طریق زنجیره‌های مختلف ردیابی کنند، نرخ‌های بهره را مقایسه کنند، دارایی‌ها را مدیریت کنند، پروژه‌های DeFi را پیدا کنند، ریسک‌ها را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین کاربران را قادر به انجام معاملات توکن می‌کند.

سانتیمنت

Santiment یک پلتفرم جامع اطلاعاتی بازار برای ارزهای دیجیتال است که بر روی فیدهای داده قابل اعتماد، سیگنال‌های با دقت زیاد و تجزیه و تحلیل بازار تمرکز دارد.

IntoTheBlock

IntoTheBlock دانش منحصربه‌فردی را برای هر دارایی دیجیتالی به شما ارائه می‌دهد تا تصمیمات سرمایه‌گذاری آگاهانه بگیرید. بیش از 50 شاخص و سیگنال آنها، نمای منحصربه‌فردی از رفتار هر دارایی دیجیتال، ارائه می‌دهد.

Breadcrumbs

Breadcrumbs یک ابزار تحلیل داده‌های آنچین است که به کاربران امکان نظارت و بررسی ارزهای دیجیتال را می‌دهد. آدرس تراکنش‌های ورودی و خروجی و همچنین زمان، مبلغ و اطلاعات بیشتر را ارائه می‌دهد.

ابزارهای نظارت بر شبکه

ابزارهای نظارت بر شبکه، ابزارهایی هستند که به کاربران اجازه نظارت بر عملکرد و سلامت یک شبکه بلاک چین را می‌دهند . آنها اغلب معیارهای بلادرنگی مانند زمان بلاک، نرخ هش و تعداد گره‌ها را ارائه می‌دهند. همچنین به کاربران مجوز می‌دهند در دسترس بودن و قابلیت اطمینان شبکه را ردیابی کنند.

ابزارهای اشکال‌زدایی

ابزارهای اشکال‌زدایی، ابزارهایی هستند که کاربران را قادر می‌سازند، تا قراردادهای هوشمند و سایر برنامه‌های کاربردی را روی یک بلاک‌چین اشکال‌زدایی و آزمایش کنند. آن‌ها اغلب ویژگی‌هایی مانند ردیابی کد، نقاط شکست و بازرسی متغیر را ارائه می‌دهند. و به کاربران اجازه می‌دهند تا خطاها و باگ‌ها را در کد خود شناسایی و برطرف کنند.

کیف پول

کیف پول‌ ها برنامه هایی هستند که به کاربران امکان ذخیره، مدیریت و تراکنش با ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال را می‌دهند. آن‌ها اغلب ویژگی‌های تحلیل درون زنجیره‌ای مانند: تاریخچه تراکنش و موجودی آدرس را نشان می‌دهند و کاربران می‌توانند دارایی‌ها و فعالیت‌های خود را در بلاک چین ردیابی کنند.

سخن پایانی

یکی از مزایای اصلی تحلیل دیتاهای آنچین این است که امکان ایجاد تصویر کامل‌تر و دقیق‌تر از وضعیت یک بلاک‌چین یا ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. با تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت شده مستقیم در بلاک‌چین، تحلیلگران می‌توانند دید دقیق‌تری از فعالیت در حال انجام در شبکه، به‌دست‌آورند. همچنین می‌توانند الگوها و روندهایی را شناسایی کنند که ممکن است از طریق روش‌های دیگر قابل مشاهده نباشند.

این می‌تواند به ویژه برای محققان، سرمایه‌گذاران و سایر ذینفعانی که علاقه‌مند به درک سلامت و عملکرد یک بلاک‌چین یا ارز دیجیتال خاص هستند، ارزشمند باشد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای تنها یکی از ابزارهایی است که می‌تواند برای درک عملکرد و رفتار شبکه‌های بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.

روش‌های دیگر، مانند تحلیل خارج از دیتاهای زنجیره‌ای و تحلیل بنیادی می‌توانند دانش‌های ارزشمندی ارائه دهند و باید به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای درک این سیستم‌های پیچیده و پویا در نظر گرفته شوند.

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس به عنوان یک نقطه امن و سریع برای ورود به دنیای پرتلاطم ارزهای دیجیتال است. در اتراکس بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر در دسترس شما است. واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بیش از 25 میلیون تومان همراه با ثبت‌ نام سریع و احراز هویت آنی، رابط کاربری ساده و مدرن و پشتیبانی 24 ساعته در دسترس است. اگر می خواهید در یک صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان ثبت نام کنید که علاوه بر کارمزد خیلی کم نیازی به احراز هویت نیز نداشته باشد اتراکس بهترین گزینه است. اتراکس با درگاه بانکی و خدمات احراز هویت خودکار معاملات امن و سریع شما در بازار ارزهای دیجیتال را فراهم می کند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa