«خودتان تحقیق کنید یا DYOR» از اصطلاحات بازار کریپتوها

«خودتان تحقیق کنید یا DYOR» از اصطلاحات بازار کریپتوها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

استفاده از عبارت «خودتان تحقیق کنید یا DYOR» در بین علاقمندان بازار ارزهای دیجیتال بسیار متداول است. با این حال، این توصیه به اکوسیستم رمزارز منحصر نمی‌شود. به‌ دلیل سهولت دسترسی به اطلاعات غلط، کاربرد این عبارت در سراسر اینترنت بسیار مشهود است.

خودتان دست به تحقیق شوید!

هدف “خودتان تحقیق کنید یا DYOR” کاهش تعداد سرمایه‌گذاران غیرمطلع در حوزه‌ رمزارزهاست. این عبارت آنها را تشویق می‌کند که قبل از سرمایه‌گذاری ابتدا تحقیق کرده، مزایا، معایب و ویژگی‌های ابزارهای این بازار و مخصوصا رمزارزها را بشناسند، مکانیسم خرید و فروش و قوانین آنها را بدانند تا بتوانند به این سؤال دقیقاً پاسخ دهند که چرا یک ارز دیجیتال را خرید و فروش و از یک پروژه حمایت می‌کنند.‌

اغلب اوقات، زمانی که معامله‌گران یا علاقه‌مندان حوزه ارزهای دیجیتال، در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود پست‌های عمومی به اشتراک می‌گذارند از این عبارت DYOR استفاده می‌کنند تا نسبت به تحلیل و اظهارنظر خود سلب مسئولیت کنند.

چرا باید خودتان تحقیق کنید؟

شیلینگ (Shilling) در حوزه‌‌ رمزارز امری بسیار متداول است. شلینگ زمانی است که افراد با امید تاثیرگذاری مثبت بر قیمت، کوین‌های خود را تبلیغ می‌کنند. تمایز میان شیل و پست بدون غرض اغلب بسیار مشکل است. هنگام سرمایه‌گذاری در رمزارزها، توصیه می‌شود خودتان تصمیم بگیرید و صرفا بخاطر نظر دیگران در مورد ارزشمندی یک کوین اقدام به خرید نکنید.

البته، روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم نیز وجود دارد. برای انتخاب این روش نیز به خوبی تحقیق کنید تا بهترین شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری که با شرایط شما انطباق بیشتری دارد، انتخاب کنید.

حملات سیبل نیز در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نظیر ردیت، توئیتر و فیسبوک بسیار متداول هستند. افراد بدخواه به‌سرعت با جعل چند حساب می‌توانند سرمایه‌گذاران را فریب داده و بر مبنای پست ترند شده در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، آنها را به‌سمت خرید رمزارز سوق دهند.

البته تشخیص حساب‌های جعلی کار آسانی نیست. بنابراین، همواره باید بدبین باشید و این عبارت را در نظر بگیرید “خودتان تحقیق کنید یا DYOR”

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

12 مورد از اصطلاحات مهم حوزه کریپتوکارنسی که باید بدانید!

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa