5 نمودار هاوینگ بیت کوین که آینده قیمت را نشان می‌دهند

5 نمودار هاوینگ بیت کوین که آینده قیمت را نشان می‌دهند
زمان مطالعه: 7 دقیقه

رویداد هاوینگ بعدی بیت‌کوین حدود 180 روز دیگر است. قیمت بیت کوین تقریباً همیشه در ماه‌های منتهی به این هاوینگ‌ها افزایش یافته است. با این حال، با توجه به قوانین جدید ارزهای دیجیتال، هاوینگ سال 2024 کمی متفاوت‌تر به‌نظر می‌رسد. باید درک کرد که این ارز دیجیتال کمتر از یک سال با یکی از مهمترین نقاط عطف در تاریخ 14 ساله خود فاصله دارد و هر سرمایه‌گذار، معامله‌گر و علاقه‌مندی باید هوشیار باشد. این رویداد به‌عنوان چهارمین رویداد هاوینگ شناخته می‌شود و انتظار می‌رود شروع چرخه صعودی بعدی بیت کوین باشد. در این مقاله به 5 نمودار هاوینگ بیت کوین نگاهی خواهیم انداخت و برخی از چرخه‌های هاوینگ قبلی را با هم مقایسه خواهیم کرد.

 

چرخه هاوینگ، استخراج و بیت کوین

محدودیت 21 میلیون توکن که کمبود در عرضه و ارزش قیمت را تضمین می‌کند، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیت کوین است. هر چند این توکن‌ها به یک‌باره در دسترس بازار قرار نگرفته‌اند آن‌ها به تدریج از طریق فرآیندی به نام استخراج وارد بازار مالی می‌شوند.

استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار تخصصی برای حل فرمول‌های چالش‌برانگیز ریاضی و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین به‌عنوان ماینینگ شناخته می‌شود. ماینرهای موفق، بیت کوین‌های تازه تولید شده و همچنین کارمزد تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند. با این حال، مقدار بیت کوینی که آن‌ها دریافت می‌کنند، متفاوت است. در طول زمان و بر اساس یک الگوی برنامه‌ریزی شده، تقسیم می‌شود.

هاوینگ بیت کوین هر 210,000 بلاک یا تقریباً هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، پاداش بلاک یا مقدار بیت کوین ایجاد شده در هر بلاک به نصف کاهش می‌یابد. در نتیجه، تعداد بیت کوین‌های تازه موجود، به تدریج کاهش می‌یابد که فشار صعودی بر قیمت وارد می‌کند.

در تاریخچه بیت کوین، هاوینگ به معنای پایان یک چرخه و شروع چرخه دیگر است. هر چرخه دارای صفات و روندهای متمایز است که ممکن است دیده و مطالعه شود.

 

5 نمودار هاوینگ بیت‌کوین

آیا فکر می‌کنید ارز دیجیتال بهترین دارایی برای حفظ ارزش پول شماست؟ اگر چنین است، باید درک کنید که بیت کوین پتانسیل بسیار بیشتری برای رشد دارد، زیرا بازار آن بسیار کوچکتر از طلا است.

 

1. رشد بیت کوین از پایین‌ترین سطح بازار نزولی

بیت کوین از زمان آغاز به کار خود در سال 2009، چهار بازار نزولی را تجربه کرده است. هر بازار نزولی تا کنون، با یک بازار پر قدرت همراه بوده است، جایی که قیمت ارزهای دیجیتال سر به فلک کشیده است.

به‌عنوان مثال، در اولین بازار نزولی که بین سال‌های 2011 و 2012 رخ داد، در این مدت، قیمت BTC از بالاترین سطح 32 دلار به پایین‌ترین سطح خود، یعنی 2 دلار کاهش یافت. با این حال، بیت کوین ظرف یک سال بهبود یافت و به بالاترین رکورد جدید خود یعنی 266 دلار رسید.

دومین بازار نزولی از سال 2013 تا 2015 به طول انجامید، بیت کوین از 1,242 دلار به پایین‌ترین سطح 226 دلار سقوط کرد. با این حال، قیمت بیت کوین در عرض دو سال بهبود یافت و به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی 19,783 دلار رسید.

سومین بازار نزولی بین سال‌های 2017 و 2018 اتفاق افتاد، زمانی که بیت کوین شاهد کاهش قیمت از 20,000 دلار به پایین‌ترین سطح 3،122 دلار بود. پس از اینکه بیت کوین سه سال را در مرحله بازیابی خود سپری کرد، در نهایت به آخرین رکورد تاریخ 68,789 دلار در سال 2021 رسید.

چهارمین بازار نزولی در سال 2021 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تا کنون، قیمت بیت‌کوین از 68,789 دلار کاهش یافته است و اکنون در تلاش است تا در ناحیه 28,000 دلاری خود دوباره روی پای خود بازگردد.

نمودار هاوینگ بیت کوینصرافی ارز دیجیتال اتراکس

 

2. قیمت بیت کوین در ماه‌های منتهی به هاوینگ تمایل به افزایش دارد!

داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین تقریباً همیشه در ماه‌های منتهی به هاوینگ افزایش یافته است. در شش ماه منتهی به هاوینگ  2020 (آخرین هاوینگ)، قیمت BTC شاهد افزایش 300 درصدی بود.

در موارد قبلی هم همین اتفاق افتاد. به‌عنوان مثال، در سال 2011 (سال قبل از هاوینگ اول) بیت کوین به حدود چهار برابر ارزش اولیه خود افزایش داشت.

یک سوال حیاتی در اینجا مطرح می‌شود: چه چیزی اول اتفاق می‌افتد؟ پامپ یا هاوینگ؟ آیا همین امر برای سال 2023 نیز صادق خواهد بود؟

نمودار هاوینگ بیت کوین صرافی ارز دیجیتال اتراکس

 

3. رشد بیت کوین بعد از هاوینگ

یک سال بعد از تمام چرخه‌های هاوینگ قبلی، قیمت بیت کوین به شدت افزایش یافته است؛ از سه برابر ارزش اصلی خود به ۹۰ برابر آن‌چه در نمودار زیر نشان داده شده است.

نمودار هاوینگ بیت کوینصرافی ارز دیجیتال اتراکس

از این رو، به‌راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که چرخه هاوینگ بعدی ممکن است روند صعودی عظیمی را برای این ارز دیجیتال به همراه داشته باشد. با این حال، درک این نکته مهم است که مقررات کریپتو و سایر محدودیت‌های اقتصاد کلان در گذشته به‌اندازه امروز گسترده نبودند.

این مورد تقریباً در همان زمانی رخ می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است نیاز به اجرای تسهیل کمی (QE) داشته باشد تا به ایالات متحده کمک کند از رکود خود خارج شود. در واقع احتمال خوبی وجود دارد که روند صعودی حاصل از آن نسبتاً ضعیف باشد.

 

4. فعالیت روی زنجیره بیت کوین قبل از هاوینگ

آیا چرخه‌های هاوینگ بر میزان استفاده از بیت کوین در بلاکچین تأثیر می‌گذارد؟ ما می‌توانیم با مقایسه درصد عرضه فعال در یک نورد یک ساله به این سوال پاسخ دهیم. این موضوع به توکن‌هایی اشاره دارد که حداقل یک بار روی زنجیره انتقال داده شده‌اند.

با انجام این کار، می‌توانیم بفهمیم که چه تعداد توکن در حالت غیرفعال هستند، در مقابل چه تعداد توکن در بلاک چین معامله می‌شوند. اگر هاوینگ خود بر استفاده از شبکه تأثیر می‌گذاشت، انتظار می‌رفت این درصد از توکن‌های فعال قبل یا بلافاصله پس از هاوینگ افزایش یابد.

نمودار هاوینگ بیت‌کوینصرافی ارز دیجیتال اتراکس

نمودار بالا رشد بیت کوین را نشان می‌دهد که حدود یک سال قبل از هاوینگ شروع می‌شود که در آن هر روز رنگی بر اساس عرضه فعال دارد.

آبی نشان‌دهنده عرضه کم فعالیت است. قرمز نشان‌دهنده عرضه فعال بالا و تغییر از آبی به قرمز در اطراف هاوینگ نشان‌دهنده این است که هاوینگ‌ها در واقع بر فعالیت درون شبکه بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند. به نظر می‌رسد که همبستگی اندکی وجود دارد که نشان می‌دهد هاوینگ ممکن است هیچ تأثیری بر فعالیت زنجیره‌ای بیت کوین نداشته باشد.

 

5. انباشت بیت کوین در شبکه قبل و بعد از هاوینگ

ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که هاوینگ‌ها تأثیر کمی بر فعالیت درون زنجیره‌ای بیت کوین دارد. با این حال، از نظر تاریخی، آیا این رویداد بر نرخی که سرمایه‌گذاران در ارزهای رمزپایه جذب می‌کنند تأثیر می‌گذارد؟

نمودار هاوینگ بیت‌کوینگصرافی ارز دیجیتال اتراکس

طرح رنگی در نمودار بالا مشابه رنگ قسمت قبل است. فقط در حال حاضر، هر روز، رنگی دارد که بر اساس تعداد توکن‌هایی که روی زنجیره نگه داشته می‌شوند. امتیاز انباشت زنجیره‌ای نشان می‌دهد که چقدر تقاضا برای بیت کوین در زنجیره وجود دارد و نمره بالا به این معنی است که سرمایه‌گذاران بیشتری در توکن‌های بیشتری رتبه‌بندی می‌کنند.

از این منظر، به نظر می‌رسد یک همبستگی ضعیف بین نصف شدن رویدادها و تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید بیشتر بیت‌کوین وجود دارد. این نشان می‌دهد که نصف کردن رویدادها ممکن است تا آنجا که به این معیار مربوط می‌شود خیلی مهم نباشد.

 

سوالات متداول

هاوینگ بیت کوین چیست؟ چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟

هاوینگ بیت کوین هر 210,000 بلاک یا تقریباً هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، پاداش بلاک یا مقدار بیت کوین ایجاد شده در هر بلاک به نصف، کاهش می‌یابد. در نتیجه، تعداد بیت کوین‌های تازه موجود، به تدریج کاهش می‌یابد که فشار صعودی بر قیمت وارد می‌کند.

 

بیت کوین از زمان آغاز به کار خود چند چرخه را پشت سر گذاشته است؟

بیت کوین از زمان آغاز به کار خود در سال 2009، چهار بازار نزولی را تجربه کرده است. هر بازار نزولی تا کنون، با یک بازار پر قدرت همراه بوده است که قیمت ارزهای دیجیتال سر به فلک کشیده است.

 

قیمت بیت کوین چه زمانی افزایش یافته است؟

یک سال بعد از تمام چرخه‌های هاوینگ قبلی، قیمت بیت کوین به شدت افزایش یافته است.

 

آنچه در مقاله 5 نمودار هاوینگ بیت کوین مطالعه کردیم:

رویدادهای هاوینگ ممکن است علت اصلی بازارهای صعودی نباشد. تا آنجا که یافته‌ها نشان می‌دهند، آن‌ها بر میزان معامله بیت کوین با زنجیره‌ای تأثیر نمی‌گذارند، لزوماً قیمت را قبل از وقوع افزایش نمی‌دهند و همبستگی ضعیفی با نرخ‌های انباشت دارند.

با این حال، این واقعیت باقی می‌ماند که ایده هاوینگ‌ها به‌عنوان رویدادی منحصربه‌فرد که هر معیار بیت کوین را بهبود می‌بخشد، اکنون می‌تواند منسوخ شده باشد.

بنابراین، چه چیزی برای سرمایه‌گذاران بیت کوین در چرخه بعدی هاوینگ در نظر گرفته شده است؟ به‌نظر می‌رسد که فقط گذشت زمان جواب درست را به ما ارئه دهد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس، انتخاب حرفه ای ها

اتراکس به شما امکان می‌دهد به راحتی در دنیای ارزهای دیجیتال معامله کنید. ما تمام امکاناتی را که برای انجام معاملات امن و سریع نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهیم. این صرافی بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر را پشتیبانی می‌کند و در طول شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

همچنین، ما با ارائه کمترین کارمزد در بازار، تعهد داریم تا تجربه ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه دهیم. اتراکس به عنوان یکی از پیشروان در حوزه ارزهای دیجیتال، تمامی شبکه‌های بلاکچینی را پشتیبانی می‌کند، از جمله بیت کوین، اتریوم، ریپل و بسیاری از رمزارزهای دیگر. همچنین، با استفاده از کیف پول اختصاصی ما، شما می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را مدیریت کنید و امنیت بالایی را تجربه کنید. بازدید از صرافی اتراکس و دسترسی به خدمات ما برای خرید و فروش رمزارزها، راهی است به سوق‌دهنده‌ای جدید در دنیای دیجیتال.

برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد و استفاده از تمامی شبکه‌های بلاکچین همین الان به پنل کاربری اتراکس مراجعه کنید و از سرعت و امکانات این اکوسیستم شگفت زده شوید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa