DeFi چیست؟ بهترین پروژه های DeFi در سال 2023

DeFi چیست؟ بهترین پروژه های DeFi در سال 2023
زمان مطالعه: 3 دقیقه

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یک جایگزین جهانی و بدون مرز برای سیستم مالی فعلی است. ابزاری است که به شما امکان می دهد وام بگیرید، پس انداز کنید، سرمایه گذاری کنید، تجارت کنید وبسیاری از موارد دیگر را به راحتی انجام دهید. بر اساس فناوری منبع باز که هر کسی می تواند با آن برنامه ریزی کند. در ادامه با جزئیات بیشتری خواهیم گفت DeFi چیست و بهترین پروژه های DeFi در سال 2023 را به شما معرفی خواهیم کرد.

مقدمه

DeFi یک سیستم مالی منبع باز و جهانی است که برای عصر اینترنت ساخته شده است – جایگزینی برای سیستمی که غیرشفاف است، به شدت کنترل می شود و توسط زیرساخت ها و فرآیندهای چندین دهه در کنار هم قرار می گیرد. به شما کنترل و دید بهتر بر روی پول خود را می دهد. این امر به شما امکان می دهد در معرض بازارهای جهانی و گزینه های جایگزین برای ارزهای سنتی یا گزینه های بانکی خود قرار بگیرید. محصولات DeFi خدمات مالی را برای هر کسی که به اینترنت متصل است باز می کند و تا حد زیادی در مالکیت و نگهداری کاربران آنها است. تاکنون ده‌ها میلیارد دلار ارز دیجیتال از طریق برنامه‌های DeFi جریان داشته است و هر روز در حال افزایش است.در این مقاله به معرفی بهترین پروژه های DeFi در 2023خواهیم پرداخت.

پروتکل‌های DeFi یکی از مطمئن‌ترین پروتکل‌ها محسوب می‌شوند، زیرا مبتنی بر فناوری‌ بلاک چین و قراردادهای هوشمند هستند.

بلاک چین یک پایگاه داده توزیع شده است که در آن اطلاعات مربوط به تراکنش های تکمیل شده به صورت زنجیره ای پیوسته از بلاک ها ذخیره می شود. اطلاعات داخل این سیستم را نمی توان جعل یا کپی کرد.

تعریف قرارداد هوشمند

قراردادهای هوشمند صرفاً برنامه‌هایی هستند که روی یک بلاک چین ذخیره می‌شوند و در صورت برآورده شدن شرایط از پیش تعیین شده اجرا می‌شوند. آنها معمولاً برای خودکارسازی اجرای توافق استفاده می‌شوند تا همه شرکت‌کنندگان بتوانند فوراً از نتیجه مطمئن شوند، بدون دخالت واسطه یا اتلاف زمانی. آنها همچنین می توانند یک گردش حساب را به طور خودکار انجام دهند و در صورت برآورده شدن شرایط، اقدامات بعدی را آغاز کنند.

اکثر پروتکل‌های DeFi مبتنی بر بلاک چین اتریوم هستند. اگرچه فعالیت در پلتفرم های دیگر مانند Polkadot یا EOS در حال رشد است.

3 تا بهترین پروژه های DeFi در 2023

کیک دفی

Cake DeFi یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های آنلاین در حال رشد جهان است که دسترسی به خدمات مالی غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد.

کیک دیفای که مرکز آن در سنگاپور مستقر است، یک پلتفرم اصلی دیفای با خدمات سهامداری، وام‌دهی و استخر نقدینگی ایجاد کرده است که به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد دارایی‌های ارزدیجیتال خود را سپرده گذاری کنند و درآمد غیرمستقیمی کسب کنند .

کیک دی‌فای ساده‌ترین و شفاف‌ترین محصولات و خدمات را ارائه می‌دهد که بازدهی بالایی برای سرمایه‌گذاران مبتدی و با تجربه ارائه می‌دهد.

Uniswap

Uniswap یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم (DEX) است که تبادل توکن های ERC-20 را بین معامله گران تسهیل می کند.

Uniswap (UNI) یک توکن بر بستر اتریوم است. زیربنای پروتکل Uniswap هست که توکن ها را در قراردادهای هوشمند ترکیب می کند و استخرهای نقدینگی ایجاد می کند. شرکت‌کنندگان پلتفرم می‌توانند دارایی‌ها را تبدیل کنند، جفت‌های معاملاتی جدید ایجاد کنند، توکن‌ها را به استخرها اضافه کنند و برای انجام این کار کمیسیون دریافت کنند.

آوه

Aave یکی از اولین پلتفرم‌های DeFi در بازار ارزهای دیجیتال است که وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان را در فضایی غیرمتمرکز گرد هم می‌آورد. با آن کاربران یک سیستم وام با فرصت های برابر برای همه دریافت می کنند.

مطالب مرتبط: ارز دیجیتال آوه (Aave) چیست

سخن پایانی

بخش مالی غیرمتمرکز جایگزین مناسبی برای سیستم مالی سنتی با نهادهایش است.

بخش مالی غیرمتمرکز قرار است در سال 2023 رشد کند. اکنون سرمایه‌گذاری در چنین توکن‌های DeFi میتواندسودآور باشد (AAVE)، DeFiChain (DFI)، Uniswap (UNI) و موارد دیگر از بهترین پروژه های DeFi در 2023 هستند.

اتراکس صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن برای ایرانیان

با صرافی رمز ارز اتراکس، به جهان هیجان‌ انگیز ارزهای دیجیتال بپیوندید. این صرافی برتر با بیش از 350 ارز معتبر، تجربه‌ ی معاملات ارزهای دیجیتال را به سطح جدیدی می‌برد. سرعت بالا، امنیت قوی، و خدمات خودکار اتراکس را به یکی از بهترین صرافی‌ های ارز دیجیتال در ایران تبدیل کرده است.

با پشتیبانی 24 ساعته، اتراکس تجربه‌ پیشرفته‌ ای از معامله‌ گری را به شما هدیه می‌ دهد. برای تجربه معامله‌ ای آسان، سریع، و مطمئن در دنیای ارزهای دیجیتال همین حالا به اتراکس بپیوندید و به دنیای ارزهای دیجیتال سلام کنید.

 

بیشتر بخوانید:

وام فلش در DeFi چیست

نقش استخرهای نقدینگی در DeFi

نحوه کارکرد وام دهی در کریپتوکارنسی ها

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa