باید روی بیت کوین سرمایه گذاری کنم یا آلت کوین؟

باید روی بیت کوین سرمایه گذاری کنم یا آلت کوین؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

‌مکرراً گفته شده است که هرگز نباید پول خود را روی چیزی سرمایه گذاری کنید که کاملاً درک نمی کنید. به همین دلیل است که ما در این مقاله می‌خواهیم نحوه پیدایش ارزهای دیجیتال را بیان کنیم همچنین بگوییم بیت‌ کوین چیست، آلت‌ کوین‌ چیست، مزایا و معایب هر کدام کدامند و نهایتا نتیجه گیری کنیم که بیت کوین بهتر است یا آلت کوین. پس اگر می خواهید بدانید که چرا باید در بیت کوین یا آلت کوین سرمایه گذاری کنید با این مطلب همراه ما باشید.

مقدمه

قبل از خلق پول، مردم محصولات و خدمات را با استفاده از نمک، دام و غلات به عنوان وسیله پرداخت معامله می کردند. مصنوعات فلزی در اوایل 5000 سال قبل از میلاد به عنوان پول برای تجارت استفاده می شد که در ابتدا در سال 1690 معرفی شد.

همانطور که جهان به تدریج به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت می کند، مفهوم یک سکه ارز دیجیتال را به وجود آورد که برای مدتی طولانی وجود داشته است. اولین بار با ایجاد بیت کوین در سال 2009 آشکار شد.

کوین چیست؟

کوین نوعی پول دیجیتال است که اغلب بومی بلاکچین آن است و علاوه بر این که به عنوان وسیله ای مبادله ای عمل می کند، دارای ارزش است. به این نوع کوین، کریپتو کوین می گویند. کوین ها فقط در داخل یک شبکه اقتصادی دیجیتال به عنوان وسیله ای برای تجارت یا ذخیره ارزش وجود دارند. بیشتر شبکه های بلاک چین به عنوان یک پایگاه داده غیرمتمرکز و مشترک کار می کنند که هر تراکنش را ردیابی و تأیید می کند.

بیت کوین چیست؟

بر اساس زبان های آکسفورد ، بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که در آن رکوردی از تراکنش ها حفظ می شود و واحدهای ارز جدیدی با حل محاسباتی مسائل ریاضی تولید می شود و مستقل از بانک مرکزی عمل می کند. اجازه دهید این را توضیح دهیم، بیت کوین به سادگی به معنای نوعی ارز دیجیتال است که بانک مرکزی ندارد و تمام تراکنش ها را ثبت می کند. واحدهای جدید ارز با حل مسائل ریاضی با رایانه با استفاده از فناوری بلاک چین ساخته می شوند.

Investopedia همچنین فاش کرد که ” بیت کوین یک دارایی دیجیتال و سیستم پرداخت با ارزش بازار حدود 747.34 میلیارد دلار تا 12 آوریل 2022 است. بسیاری آن را یکی از موفق ترین ارزهای دیجیتالی می دانند که تا کنون ایجاد شده است.”

بیت کوین برای چه اهدافی وجود دارد؟

بیت کوین به منظور تسهیل انتقال پول آنلاین توسعه داده شد، ایده پشت ارز دیجیتال ایجاد یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز بود که از نظر عملکردی معادل پول نقد معمولی (ارز فیات) بود.

با توجه به دانش شما از بیت کوین از توضیحات بالا، درک معنای آلت کوین برای شما ساده تر خواهد بود.

آلت کوین چیست؟

به کوین های جایگزین به سادگی «آلت کوین» گفته می شود.

آلت کوین ها به طور کلی به عنوان همه ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین (BTC) تعریف می شوند. با این حال، برخی افراد آلت کوین ها را همه ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین و اتریوم (ETH) می دانند زیرا اکثر ارزهای دیجیتال از یکی از این دو فورک می شوند. این فورک ها معمولاً بیش از یک دلیل برای به وجود آمدن دارند. اغلب اوقات، زمانی که مسیرها تقسیم می‌شوند یا توسعه‌دهندگان با هم مخالفت می‌کنند، معمولاً کوین های جدیدی به وجود می‌آیند. هر زمان که تیمی از مهندسان با یکدیگر اختلاف نظر شدیدی داشته باشند، معمولاً آنها را کنار می گذارند و ارز دیجیتال خود را ایجاد می کنند.

بسیاری از توکن های جایگزین، مانند اتر در بلاک چین اتریوم، با پرداخت به عنوان کارمزد تراکنش، مورد استفاده عملی قرار می گیرند. برای رقابت با بیت کوین، چندین برنامه نویس فورک هایی از بیت کوین ساخته اند، مانند بیت کوین کش.

بنا به گزارش ها، میم کوین معروف Dogecoin، به عنوان یک شوخی ایجاد و از Litecoin جدا شد و لایت کوین نیز در سال 2011 از بیت کوین جدا شده بود. صرف نظر از انگیزه شروع آن، در نهایت به عنوان وسیله ای برای پرداخت الکترونیکی در نظر گرفته شد.

انواع آلت کوین

  • ارز پرداخت
  • استیبل کوین ها
  • توکن های امنیتی
  • توکن های کاربردی
  • میم کوین ها
  • توکن های دولتی

مطالب مرتبط: تفاوت کوین و توکن

 جوانب مثبت و منفی آلت کوین‌ ها

  • آلت کوین‌ها گاهی اوقات به عنوان «کپی‌های بهبودیافته» از کوین اصلی که از آن شکل گرفته‌اند به‌دلیل تمرکز آن‌ها بر رفع نقص‌های درک شده در نسخه اصلی نامیده می‌شوند.
  • آلت کوین‌هایی که سودمندی بیشتری دارند، مانند اتریوم، شانس بیشتری برای بقا دارند زیرا می توان از آنها استفاده کرد.
  • سرمایه‌گذاران به طیف گسترده‌ای از توکن های جایگزین دسترسی دارند، که هر یک هدف مشخصی را در اکوسیستم ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند.
  • سایر ارزهای رمزپایه مانند لایت کوین و دوج کوین دارای پایگاه سرمایه گذار بالقوه بسیار کمتری نسبت به بیت کوین هستند. از ماه می سال 2021، سهم بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال در سراسر جهان 40 درصد ثابت مانده است.
  • با توجه به اینکه افراد کمتری آلتکوین ها را خرید و فروش می کنند، بازار به شدت با پول نقد ضعیف است.
  • سرمایه گذاری روی توکن مناسب ممکن است به دلیل ابهام در مورد توکن های مختلف و موارد استفاده از آنها دشوار باشد.
  • تعدادی آلتکوین «مرده» وجود دارد که ناموفق بوده و طرفداری سرمایه‌گذاران را از دست داده‌اند.

پول خود را در کدام ارز دیجیتال جایگزین باید قرار دهید؟

امور مالی شخصی، اهداف سرمایه گذاری، ریسک پذیری و شرایط بازار، همگی در تعیین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری نقش دارند. اگر برای تصمیم گیری به کمک نیاز دارید، یک مشاور مالی ممکن است کمک بزرگی باشد. در خصوص مشاوره برای سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها میتوانید با مشاوران خبره ما در اتراکس تماس گرفته، و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سخن پایانی، در نهایت بیت کوین یا آلت کوین؟

اینکه بیت کوین بهتر است یا آلت کوین و کدام ارز دیجیتال برتر است موضوعی قابل بحث است زیرا به اهداف سرمایه گذاری، تحمل ریسک و ارزش های شخصی فرد بستگی دارد. قبل از هر گونه خرید بیت کوین، باید با یک مشاور مالی واجد شرایط مشورت کنید. از آنجا که تمایز بین بسیاری از آلتکوین ها و موارد استفاده مرتبط با هر یک از آنها همیشه ساده نیست، قضاوت در مورد سرمایه گذاری ها حتی دشوارتر و پیچیده تر است.

از آنجا که تمایز بین بسیاری از آلتکوین ها و موارد استفاده مرتبط با هر یک از آنها همیشه ساده نیست، قضاوت در مورد سرمایه گذاری ها حتی دشوارتر و پیچیده تر است.

صرافی ارز دیجیتال اتراکس همراه شما در دنیای ارزهای دیجیتال

برای خرید بیش از 320 رمزارز میتوانید به سایت صرافی اتراکس وارد شده و با گزینه خرید و فروش سریع، در کوتاهترین زمان ممکن به معامله ارزدیجیتال مورد نظر خود بپردازید. همچنین میتوانید ارزدیجیتال خریداری شده را بدون پرداخت هیچگونه کارمزدی داخل کیف پول اختصاصی صرافی اتراکس نگهداری کنید.

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از گزینه های برتر برای سرمایه گذاری و خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران می باشد. یکی از برتری های اتراکس نسبت به دیگر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی از بیش از 350 رمز ارز مختلف است و لازم به ذکر است که این تعداد بزودی به بالای 600 عدد رمزارز ارتقا خواهد پیدا کرد. درگاه بانکی و خدمات خودکار از دیگر مزیت های اتراکس هستند. همچنین می توانید با استفاده از اپلیکیشن اتراکس در هر لحظه به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa