بزرگترین ترس در کریپتو‌کارنسی‌ ها چه زمانی است؟

بزرگترین ترس در کریپتو‌کارنسی‌ ها چه زمانی است؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از بزرگترین نقاط قوت ما توانایی ما در فراموش کردن اتفاقات و ادامه دادن بعد از آن است. چیزی که برای موفقیت شما در بازار ارزهای دیجیتال حیاتی است در بعضی مواقع دقیقا همین فراموش کردن است. ما از نوسانات شدید قیمت وقتی که به نفع ما بالا می‌رود استقبال می‌کنیم. با این حال، از آن زمانی که بر علیه ما باشد ناراحت می‌شویم. به همین دلیل بزرگترین ترس در کریپتو‌کارنسی‌ها زمانی است که قیمت‌ها به شدت افت می‌کنند و نگران نابودی پروژه‌ای هستیم که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

با گذشت زمان، ما واقعاً فراموش می‌کنیم که برخی از لحظاتی که در کریپتو داشته‌ایم از نظر احساسی چقدر سخت بوده است. چگونه آن‌ها نه تنها ما را وادار کردند که اعتقاد خود را در این بازار زیر سوال ببریم، بلکه باعث شدند ارزش خالص دارایی خود را در عرض چند دقیقه نیست و نابود کنیم. دورانی که ما در حال حاضر در بازار کریپتو می‌گذرانیم بسیار دشوار است. اکثر مردم دوست دارند که بازار ارزهای دیجیتال به جایی برسد. ممکن است مدتی طول بکشد، اما قطعاً در آینده زمانی که کل اقتصاد جهان نیز بهبود یابد، بازار کریپتو نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

 

بزرگترین ترس در کریپتو‌کارنسی‌ها

سقوط قیمت‌ها در مارس 2020

یکی از سخت‌ترین دوران‌هایی که در طول سال‌ها پشت سر گذاشتیم، سقوط قیمت در مارس 2020 بود. کرونا تازه شروع به گسترش سریع در سراسر جهان کرده بود و هنوز بسیار مرموز و ترسناک بود. ترس واقعی از این که چقدر کشنده است و چگونه بر جهان تأثیر می‌گذارد، وجود داشت. در یک لحظه، همه شروع به وحشت کردند و آخرین چیزی که در ذهن آن‌ها بود، دارایی‌های قابل سرمایه گذاری بود. تمرکز ما روی پول نقد و نیازهای زندگی تغییر کرد.

قبل از آغاز روز، قیمت بیت کوین در محدوده متوسط ​​7000 دلار قرار داشت و برای هفته‌ها به سمتی حرکت می‌کرد. اما زمانی که ترس از کووید شروع به گسترش کرد، قیمت بیت کوین شروع به سقوط کرد و این زمانی بود که سرایت نزول آغاز شد. قیمت سریعتر شروع به کاهش کرد بدون اینکه پایانی در پیش‌رو داشته باشد. در چند دقیقه به نظر می‌رسید قیمت 50 درصد کاهش یافته و به حدود 3500 دلار رسید. یکی از صرافی‌های برتر در آن زمان BitMex جایی بود که بیشتر معاملات اهرمی روی بیت‌کوین در حال انجام بود. با توجه به لیکویید‌ها،اوردربوک‌ها در صرافی کاملا خالی بود و نقدینگی‌های بیشتری ادامه داشت. این اتفاقی بود که به خوبی می‌توانست بیت کوین را تقریباً به صفر برساند.

اما شایعه‌ای که وجود داشت این بود که آرتور هیز، بنیانگذار و مدیرعامل BitMex، به منظور جلوگیری از ریزش افت قیمت دستور داده بود که صرافی فعالیت نکند. چند ساعت بعد قیمت کمی شروع به بهبود کرد. در حالی که بدترین اتفاق به پایان رسیده بود، هنوز یک مسیر طولانی برای بهبودی وجود داشت تا زمانی که شاهد بالاترین رکوردهای جدید در بازار باشیم.

اما چیزی که بیشتر مردم فراموش می‌کنند این است که چقدر آن زمان که قیمت‌ها به سرعت کاهش می‌یافت، ترسناک بود. بسیاری از ما در طول مدتی که در این صنعت بودیم، هرگز چنین تغییرات قیمتی عظیمی را مشاهده نکرده بودیم. اگر پایان صنعت آنطور که ما می‌دانستیم این بود، وحشت واقعی وجود داشت.

 

بزرگترین ترس در کریپتو‌کارنسی‌ها | بزرگترین فرصت‌های خرید

در حالی که سبدهای سرمایه گذاری و ارزهای که جامعه خریداری کرده بودند به شدت افت ارزش را تجربه می‌کردند. وحشت بسیار زیادی در میان جامعه ارزهای دیجیتال بوجود آمده بود که بازار کریپتو رو به نابودی است. زیرا قیمت بیت کوین به 3500 دلار کاهش یافت و اتریوم به 80 دلار کاهش یافت. کاردانو حتی به 0.01 دلار هم رسید. این ریزش‌های سنگین باعث شد بسیاری از مردم از ارزهای دیجیتال دور بمانند، در نقطه مقابل کسانی نیز وجود داشتند که چنین قیمت‌های را یک فرصت تکرار نشدنی در زندگی خود می‌دانستند و قطعا طرز فکر آنها درست‌تر بود.

افرادی که در اوج ریزش بازار شروع به خرید و سرمایه‌گذاری کردند تنها چند ماه بعد زندگی‌هایشان به یک‌باره عوض شد و رشد سرسام‌آور قیمت بیت کوین و اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال موج جدیدی از ثروت‌سازی را به راه انداخت. نقل قول معروفی از آقای روتشیلد وجود دارد که بیان می‌کند:

هر زمان که خون در خیابان‌ها به راه افتاد شما شروع به سرمایه‌گذاری در بازارها کنید!

این نوع داستان‌ها همیشه با یک پایان خوش ختم نمی‌شوند. بسیاری از مردم دوست دارند از توصیه‌های روتشیلد یا وارن بافت پیروی کنند، فقط برای مشاهده ادامه کاهش قیمت. آنها در حال تلاش برای گرفتن چاقوهایی هستند که در حال سقوط هستند.

 

بزرگترین ترس در کریپتو‌کارنسی‌ها | سقوط‌های سال 2022

سال 2022 را می‌توان یکی دیگر از دردناک‌ترین سال‌ها برای بازار کریپتوکارنسی دانست. در 2022 دومینوی از ورشکستگی‌ها اتفاق افتاده و منشا آن را می‌توان پروژه لونا دانست. شکست لونا باعث شد بیت کوین حمایت مهم 30 هزار دلار را از دست بدهد و به سرعت تا 17 هزار دلار ریزش را تجربه کند. و تنها چند ماه بعد از این سقوط ترسناک ورشکستگی صرافی FTX به وقوع پیوست و بیت کوین از 21 هزار دلار تا 15 هزار دلار ریزش کرد.

همانند مارس 2020 ریزش‌های 2022 نیز فرصت خرید فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران گذاشت. به یاد داشته باشید زمانی که قیمت‌ها به‌صورت مداوم ریزش می‌کنند بالاخره از یک ناحیه صعود خود را دوباره آغاز خواهند کرد و شکوفایی مالی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

 

سوالات متداول

بزرگترین ترس در کریپتو‌کارنسی‌ها چه زمانی هستند؟

ترس‌های بزرگ در بازار کریپتوکارنسی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت‌ها به طرز وحشتناکی ارزش خود را از دست می‌دهند و یک بازار قرمز رنگ را تشکیل می‌دهند.

 

آیا بزرگترین ترس در کریپتو‌کارنسی‌ها فرصت سرمایه‌گذاری هستند؟

در بعضی مواقع بله. ریزش‌های سنگین باعث می‌شود که فرصت‌های خرید تکرارنشدنی به وجود بیاید. با این حال باید رکود احتمالی را نیز در نظر بگیرید.

 

آنچه در بزرگترین ترس در کریپتو‌کارنسی‌ها آموختیم..

نکته مقاله امروز وبلاگ صرافی اتراکس این است که حتی در تاریک‌ترین ساعت شما در این بازار، وقتی واقعاً نگران هستید که نه تنها می‌تواند پایان سبد سهام شما بلکه کل این صنعت را نیز به همراه داشته باشد. اگر آرام و متمرکز باشید، حرکات استراتژیک انجام دهید. آنها می‌توانند بهترین کاری باشند که تا به حال انجام داده‌اید.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس رمزارزهای خود را با کمترین کارمزد و بالاترین سطح امنیت، معامله کنید! کیف پول اختصاصی این صرافی، تضمین‌کننده امنیت و حفاظت از اموال شماست. این صرافی ارز دیجیتال بیش از 400 رمزارز معتبر را پشتیبانی می‌کند و در طول شبانه‌روز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شماست. درگاه بانکی برای معاملات امن، پشتیبانی 24 ساعته، واریز و برداشت وجه بدون محدودیت، احراز هویت آنی، محیط کاربرپسند در عین حال حرفه ای و ارائه کمترین کارمزد در بازار تنها برخی از خدمات اتراکس هستند.

بازارهای نزولی همیشه یک فرصت عالی برای شروع یک سرمایه‌گذاری جذاب هستند اما به شرطی که مدیریت سرمایه را رعایت کنید. صرافی اتراکس یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

 

مطالب مرتبط:

عوامل تاثیرگذار بر بازار کریپتوکارنسی

FOMO چیست و نحوه برخورد با آن در کریپتوکارنسی

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa