نکات مهم در انتخاب NFT که باید به آنها توجه کنید

نکات مهم در انتخاب NFT که باید به آنها توجه کنید
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شاید باورش سخت باشد، اما بسیاری از مردم هنوز در تلاش هستند تا با NFT ها کنار بیایند. اکنون بیش از یک سال است که فیدهای رسانه‌های اجتماعی ما با اخبار مربوط به فروش NFT ها به قیمت میلیون‌ها دلار و تغییر زندگی مردم به دلیل یک jpeg دگرگون شده است. این امر منجر به افزایش پروژه‌های جدید NFT شد و به دنبال آن سرمایه‌گذارانی با کیف پول‌های پر از اتریوم (ETH) همراه شدند. در ادامه در مورد نکات مهم در انتخاب NFT صحبت می کنیم.

مقدمه

تقریباً هر روز، مجموعه‌ای از 10000 میمون، سگ، بچه گربه و حتی پاندا در توییتر ظاهر می‌شد و نوید می‌داد که ترند بزرگ بعدی در NFT باشد. این فناوری جدید که ناگهان صحنه رمزارزها را فرا گرفت، سردرگمی زیادی را برای برخی از افراد ایجاد کرد، اما برای برخی دیگر پول زیادی را به همراه داشت. با این حال همانطور که همه ما می‌دانیم، هر زمان که پولی وجود داشته باشد، همیشه پول زیادی برای از دست دادن نیز وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از سرمایه گذاران شاهد سقوط سریع NFT های بودند که زمانی ارزش زیادی داشتند.

چند راه برای دستیابی به NFT وجود دارد که مطلوب‌ترین آنها مینت است. متأسفانه، به دست آوردن NFT  کاری آسان نیست، و معمولاً فقط برای افرادی که در Whitelist قرار دارند آسان است.

امروز در این مقاله قصد داریم که نکات مهم در انتخاب NFT را بررسی کنیم، و به این نتیجه برسیم که چه پروژه‌های ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟ و امیدواریم به نوبه خود شانس شما را برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه بد NFT به حداقل برسانیم.

نکات مهم در انتخاب NFT

حضور در فضای مجازی

یکی از اولین جاهایی که باید نگاه کنید شبکه های اجتماعی آنها است ، اگر فقط چند صد یا حتی هزار دنبال کننده وجود داشته باشد، به احتمال زیاد، این پروژه خیلی محبوب نیست. آیا فالوورهای آنها واقعی هستند؟ اگر هر پست 2 لایک، و چند کامنت عمومی دریافت کند، به احتمال زیاد آنها فالوورهای فیک هستند. به همین ترتیب، اگر تعداد لایک‌ها و کامنت‌های ضعیف افزایش پیدا کند، احتمالاً حساب آنها ممکن است دارای ربات‌ باشد. تعداد مناسبی از فالوورها در توییتر و Discord معمولاً حدود 10 هزار نفر با تعاملات ارگانیک و واقعی است.

همچنین، مطمئن شوید که وب‌سایت آنها را بررسی می‌کنید ، آیا پر از اطلاعات است؟ آیا اطلاعات آنها حرفه‌ای است؟ تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از پروژه‌های NFT نوید ایجاد فناوری پیشگامانه را می‌دهند اما به سختی می‌توانند از یک قالب Squarespace برای ساخت یک وب‌سایت استفاده کنند.

وب سایت آنها باید شامل یک وایت پیپر، اطلاعاتی در مورد تیمشان، داستان یا ماموریت و چشم انداز آنها، یک نقشه راه قوی و واضح یا حتی در صورت لزوم دستاوردهای  آنها بیان شده باشد.

سایر اطلاعات مانند پیوندهای شبکه‌های اجتماعی آنها مانند Twitter، Discord، Medium باید به راحتی قابل دسترس باشد. در حالت ایده‌آل، آنها همچنین باید به طور مرتب مقالات یا وبلاگ‌هایی با اطلاعات بیشتر در مورد پروژه یا تیم منتشر کنند.

آیا جامعه آنها در حال پیشرفت است؟

NFTها فراتر از داشتن یک اثر هنری هستند – این در مورد عضویت در یک جامعه است و یک پروژه خوب NFT، یک جامعه سالم و پرشور از آنها حمایت می‌کند.

حتما به انجمنی بپیوندید که به احتمال زیاد در Discord یافت می‌شود. آیا تعداد اعضا مقدار مطلوب است؟ آیا آنها فعال هستند؟ مطمئن شوید که بررسی می‌کنید که آیا یک مکالمه واقعی در حال وقوع است یا خیر.

وقتی اپل مدل‌های جدید آیفون یا آی‌پد خود را عرضه می‌کند، صف‌هایی از مردم در خارج از فروشگاه‌ها به‌وجود می‌آیند که منتظر هستند تا یکی از آنها را به دست آورند. تبلیغات بازاریابی در مورد محصولات جدید وجود دارد و شما احساس واقعی تقاضا برای محصولات جدید آنها را حس می‌کنید. اکنون، وقتی به جامعه یک پروژه جدید NFT نگاه می‌کنید، آیا سر و صدایی را در مورد راه اندازی آن احساس می کنید؟ آیا آن‌ها به دنبال یک نقطه  تکامل در لیست سفید هستند و مایلند برای NFT “در صف باشند؟

بنیانگذاران و پدیدآورندگان چه کسانی هستند؟

این نکته باید یکی از مهمترین نکات مهم در انتخاب NFT باشد، که باید به آن توجه کرد. اگر پروژه نویدبخش، یکی ابزارهای مفید و مورد استفاده در آینده است، باید از خود بپرسید که آیا آنها می‌توانند این کار را انجام دهند؟

یک قدم عالی برای شروع، بررسی پیشینه تیم است، آنها چه کسانی هستند و چه دستاوردهایی داشته‌اند. به‌دنبال تجربه اعضای تیم باشید که با پروژه مرتبط هستند، آیا آنها در زمینه‌های مناسب و مرتبط کار کرده‌اند، آیا روی پروژه‌های موفق قبلی NFT کار کرده‌اند؟

یکی از اولین خط قرمزها در اینجا این است که نمی‌توانید هیچ اطلاعاتی در مورد تیم پیدا کنید. تحقیقات و بررسی‌های لازم را در تعدادی از منابع و پلتفرم‌ها انجام دهید که با لینکدین، وبلاگ‌ها و مقالات شروع می‌شود.

ما در وبلاگ اتراکس سعی خواهیم کرد که در مورد نحوه تشخیص پروژه‌های باارزش دنیای NFT ها بیشتر مقالات منتشر کنیم.  لذا وبلاگ اتراکس را برای جستجو در اولویت خود قرار دهید.

آیا آثار هنری با کیفیت هستند؟

اگر تیمی نتواند یک NFT با کیفیت تولید کند، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که پروژه‌ای بسازد که در آزمون زمان  از خود مقاومت نشان دهد. به‌عنوان مثال، اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری در یک متاورس هستید و آنها با ساخت یک تصویر دو بعدی در حال مبارزه هستند، آیا باور دارید که می‌توانند به وعده‌های خود عمل کنند؟ قطعا خیر.

نکات مهم در انتخاب NFT
دنیای متاورس و NFT ها

نکات مهم در انتخاب NFT، آیا NFT برنامه‌های کاربردی دارد؟

لازم نیست همه NFT ها ابزارهای کاربردی داشته باشند، این امر به ویژه در بازار یک به یک NFT که در بین مجموعه‌داران آثار هنری محبوب است، مهم است. با این حال، بسیاری از پروژه‌های PFP فوراً ابزارهایی مانند سهام‌داری ارائه می‌دهند، اما اغلب هیچکدام از وعده‌هایشان عملی نخواهد شد. اگر هم تا حدودی آن را عملی کردند از خود بپرسید که، آیا این ابزارها به موارد استفاده در دنیای واقعی قابل انتقال هستند؟ آیا سود سهام پایدار است؟

نکات مهم در انتخاب NFT، نقشه راه چگونه است؟

اول از همه، آیا اصلا نقشه راهی وجود دارد؟ اگر چنین است، آیا واقع‌بینانه به‌نظر می‌رسد؟ آیا آنها وعده می‌دهند که امسال تعداد بازی‌های غیرقابل اجرا بسازند؟ هیچ پاسخ درست یا غلطی در مورد نقشه‌های راه وجود ندارد، زیرا ممکن است مقداری دیوانه‌کننده یا کم یا به هیچ پاسخی نرسید. بهترین کار در اینجا این است که از قضاوت خود بر اساس تحقیقات قبلی که در تیم انجام داده‌اید استفاده کنید.

روی چه بلاک چینی است؟

شاید این موضوع چندان مهم به نظر نرسد اما ارزش بررسی مجدد را دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران به NFT هایی که روی بلاک چین اتریوم هستند پایبند خواهند بود زیرا ثابت کرده است که خانه محبوب‌ترین و سودآورترین پروژه‌ها است. همانطور که گفته شد گران‌ترین هزینه‌های کارمزد را دارد، بنابراین باید آن را زیر نظر داشت. از دیگر بلاکچین‌های محبوب می‌توان به Solana به دلیل هزینه‌های ارزان‌تر کارمزد، Polygon و Tezos اشاره کرد. در دو ماه اخیر امکان اینکه روی بلاکچین بیت کوین NFT بسازید فراهم شده است. با توجه به سابقه درخشان این ارزدیجیتال امکان دارد بسیاری از NFT ها به سمت این بلاک چین مهاجرت کنند.

آیا قیمت قابل قبول است؟

طبق گفته نانسن ، میانگین هزینه اتریوم از ژوئیه 2021 تا اواخر 2022، بین 0.07 اتریوم تا 0.1 اتریوم متغیر بوده است. این یک راهنمای عالی برای استفاده در هنگام ایجاد یک NFT است و در زمان نوشتن این مقاله، تقریباً 90 تا 120 دلار است.

نکات مهم در انتخاب NFT در بازارهای ثانویه

آیا قیمت از زمان خلق کاهش یافته است؟

برای یک پروژه موفق NFT، قیمت تولید باید کمترین قیمتی باشد که هر کسی می‌تواند یکی از NFT ها را در اختیار بگیرد. بازارها اکنون اطلاعات تاریخی زیادی را در این مورد ارائه می‌دهند:

  • تاریخچه قیمت
  • حجم معاملات
  • تعداد هولدرها
  • ویژگی‌های کمیاب

سخن پایانی

این اطلاعات و اطلاعات بیشتری که ارائه شده، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد، تا نکات مهم در انتخاب NFT را مدنظر داشته باشید و پروژه سالم و قدرتمندی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

امیدواریم این موضوع به شما ایده خوبی را داده باشد که هنگام سرمایه گذاری در NFT به چه نکاتی توجه کنید. با این حال، در این مقاله در نظر گرفته شده است که بیشترین تلاش برای یافتن پروژه از طرف شما باشد. و نه طرحی برای یافتن یک پروژه موفق، همانطور که همیشه توصیه می‌کنیم- تحقیقات خود را انجام دهید.

صرافی رمزارز اتراکس

اتراکس با درگاه بانکی همراه با پشتیبانی 24 ساعته و کیف پول اختصاصی یکی از صرافی های معتبر ارز دیجیتال در ایران است. در اتراکس امکان معاملات امن، سریع و ساده بیش از 400 ارز دیجیتال فراهم است. با صرافی ارز دیجیتال اتراکس، فرصت های بیشمار کاوش در بازار پویای ارزهای دیجیتال به سادگی در اختیار شما است. از امکان واریز و برداشت وجه از 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان تا ثبت‌ نام آسان و احراز هویت سریع و رابط کاربری مدرن و ساده، در اتراکس همه چیز فراهم است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa