دانلود اپلیکیشن

تحلیل هفتگی شماره 13: بررسی داده‌های اقتصادی و آنچین

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 13 (1401/12/14) در مقاله تحلیلی هفته گذشته از وبلاگ اتراکس شرط‌های صعودی بیت کوین را بررسی کردیم. و بیان کردیم برای اینکه بیت کوین بتواند روند صعودی بلند مدت خود را حفظ کند قیمت باید بالاتر از مقاومت 23400 در تایم فریم ماهانه بسته شود. و همچنین این موضوع را ذکر…

فهرست محتوا

تحلیل هفتگی شماره 13: بررسی داده‌های اقتصادی و آنچین
Abbas Kafi
2 سال قبل

تحلیل بیت‌کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 13 (1401/12/14)

در مقاله تحلیلی هفته گذشته از وبلاگ اتراکس شرط‌های صعودی بیت کوین را بررسی کردیم. و بیان کردیم برای اینکه بیت کوین بتواند روند صعودی بلند مدت خود را حفظ کند قیمت باید بالاتر از مقاومت 23400 در تایم فریم ماهانه بسته شود. و همچنین این موضوع را ذکر کردیم که بیت کوین می‌تواند از نواحی 23700-23900 طبق داده‌های اوردربوک وارد اصلاح شود. با اتراکس همراه باشید تا با تحلیل های فنی و تخصصی این وبلاگ از تمامی حرکات بازار در طول یک هفته آگاه باشید. در تحلیل هفتگی شماره 13 با ما همرا باشید تا با دیگاهی متفاوت به سراغ بررسی بازار برویم.

 

مقدمه

در زمان نگارش مقاله؛ تحلیل هفتگی شماره 13 حدود 476 روز از شروع بازار نزولی گذشته است. در این مدت بیت‌کوین 63 درصد از اوج قیمتی خود، یعنی: 69000 دلار فاصله گرفته است. بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران با استناد به تحلیل‌های زمانی، بر این باورند که اکنون در اواخر بازار نزولی قرار داریم و قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها بعد از رنج چندین ماهه وارد فاز صعودی خود خواهند شد. ناگفته نماند در حال حاضر فقط یک سال تا هاوینگ بیت کوین زمان باقی مانده است. مطالعه تاریخچه قیمتی این ارزدیجیتال نشان می‌دهد که قیمت قبل از هاوینگ حدود 200 درصد رشد خواهد کرد.

 

تحلیل و بررسی اوراق قرضه و داده‌های اقتصادی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید اوراق قرضه ده ساله در تایم فریم هفتگی بعد از کف‌سازی معتبر و قدرتمند، شروع به رشد کرده است. هنوز پتانسیل این را دارد که تا ناحیه‌ی 4.24 مسیر رشد خود را ادامه دهد. در نتیجه با رشد و صعود اوراق قرضه باید انتظار اصلاح بیشتر در بازار کریپتوکارنسی ها و سهام را داشته باشیم.

تحلیل و بررسی اوراق قرضه

 

تحلیل و بررسی شاخص دلار

شاخص دلار نیز در ناحیه مقاومتی خود یعنی 104.50 در حال رنج است. نسبت به دارایی‌های ریسکی، دارای قدرت صعود بیشتری است. صعود اوراق قرضه به خوبی می‌تواند نشان از این موضوع باشد که درآینده‌ای نزدیک شاخص دلار نیز سطح مقاومتی خود را شکست خواهد داد، و به سمت اهداف 106 حرکت می‌کند. در نتیجه‌ی صعود شاخص دلار، باعث اصلاح بازار سهام و کریپتوکارنسی‌ها خواهد شد. (اصلاح بیت کوین تا 19800 در میان مدت)

نمودار شاخص دلار تایم هفتگی
نمودار شاخص دلار تایم هفتگی. www.tradingview.com

 

تحلیل هفتگی شماره 13: بررسی بیت کوین در تایم ماهانه

در تحلیل هفتگی شماره12 به این موضوع اشاره شد که شرط صعودی ماندن بیت‌کوین در میان مدت، بسته شدن کندل ماهانه بالاتر از عدد 23400 بود. کندل ماهانه پایین‌تر از قیمت 23400 به کار خود پایان داد، و هم اکنون این ارزدیجیتال باید تلاش کند مقاومت سخت و قدرتمند ماهانه این سطح را شکست دهد. اگر در شکست این سطح ناکام بماند باید طبق گفته‌های بالا انتظار ریزش و اصلاح قیمت را داشته باشیم.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ماهانه
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ماهانه. www.tradingview.com

 

تحلیل بیت‌کوین در تایم‌فریم روزانه و پیشنهاد معاملاتی

اگر نمودار زیر را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که قیمت در  کف یک کانال نزولی در تایم فریم روزانه قرار گرفته است. دلیل این سقوط مربوط به ورشکستگی بانک سیلورگیت بود، که کریپتوکارنسی‌ها به شدت به این خبر واکنش نشان دادند. در حال حاضر بازار جوی آرام را در پیش گرفته است، و در طول هفته جاری قیمت می‌تواند صعود و بهبود را آغاز کرده و به سمت اولین تارگت یعنی 23200 حرکت کند.

در صورت شکست این ناحیه، می‌تواند به صعود خود ادامه داده و به سمت 24400 مسیر را ادامه دهد. اگر در شکست 23200 ناکام بماند نزول را دوباره در پیش خواهد گرفت و به سمت مویینگ 200 در ناحیه 19800 حرکت می‌کند.

نمودار قیمتی بیت کوین تایم فریم روزانه
نمودار قیمتی بیت کوین تایم فریم روزانه. www.tradingview.com

 

تحلیل و بررسی اتریوم

اتریوم در تایم هفتگی بالاتر از مویینگ 200 قرار گرفته است، اما بارها از سمت مقاومت قدرتمند 1700 دلار به سمت پایین ریجکت شده است. تا زمانی که این رمزارز بالاتر از مویینگ 200 قرار داشته باشد خطری آلت‌کوین‌ها را تهدید نمی‌کند. اما به محض از دست رفتن حمایت مویینگ 200 در قیمت 1450 دلار، باید انتظار ریزش در تمامی آلت کوین‌ها را داشته باشیم.

نمودار اترایوم در تایم فریم هفتگی
نمودار اترایوم در تایم فریم هفتگی. www.tradingview.com

تحلیل هفتگی شماره 13: بررسی شاخص نزدک

نکته مهمی که در نمودار شاخص نزدک مشاهده می‌شود کندل صعودی آن در هفته گذشته، و بسته شدن قیمت بالاتر از مویینگ 200 است. این نکته حائز اهمیت بیان می‌کند که شرایط برای ادامه رالی صعودی در بازارهای ریسکی در کوتاه مدت فراهم است. اخبار مربوط به ورشکستگی بانک سیلورگیت باعث عقب افتادگی کریپتوکارنسی‌ها از بازار سهام شد. در طول هفته جاری انتظار می‌رود که این عقب افتادگی جبران شود و قیمت بیت‌کوین طبق گفته‌های بالا تا تارگت 23200 رشدی را تجربه کند.

نمودار قیمتی شاخص نزدک
نمودار قیمتی شاخص نزدک. www.tradingview.com

 

تحلیل هفتگی شماره 13: بررسی داده‌های آنچین

امکان آغاز فاز صعودی طبق معیار Exchange Inflow CDD

معیار Exchange Inflow CDD، ارزش کوین‌هایی را که به صرافی‌ها منتقل شده‌اند، مشخص می‌کند.‌ روند صعودی این معیار، یعنی سن بیت‌کوین‌هایی که به صرافی‌ها منتقل شده‌اند، بالاتر بوده است. معمولا قبل از این که بازار سطح قیمتی مهمی را شکست دهد، این معیار جهش صعودی شدیدی را تجربه کرده است.

به‌طور مثال، پس از سقوط قیمت در جولای ۲۰۲۱، قیمت تا سطح مهم ۳۰ هزار دلار ریزش داشت؛ سپس این معیار ناگهان جهش صعودی از خود نشان داد. در نتیجه بیت‌کوین محدوده کف قیمتی خود را بازیافت و دوباره رالی صعودی خود را آغاز کرد.
همچنین اخیراً زمانی که قیمت تا سطح ۱۶ هزار دلار ریزش داشت، این معیار مجدداً در جهشی صعودی تا نواحی جولای ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرد و سپس مجددا رالی صعودی قیمت آغاز شد.

بسیاری از افراد این ناحیه را محدوده کف قیمتی بیت‌کوین به حساب می‌آوردند. طبق این معیار ممکن است فاز صعودی بعدی بیتکوین آغاز شده باشد؛ اما در بازارهای مالی هیچ‌گونه قطعیتی وجود ندارد.

Exchange Inflow CDD:https://cryptoquant.com
Exchange Inflow CDD:https://cryptoquant.com

 

روند بیتکوین در طولانی مدت

یکی از روش‌های بررسی بلندمدت بازار معیار MPI است؛ این معیار خروجی ماینرها را نسبت به میانگین سالانه آن محاسبه می‌کند. اگر میانگین ۳۰ روزه این معیار را مشاهده کنیم، خواهیم دید هر زمانی که این معیار در محدوده مثبت به اوج خود رسیده باشد، سیگنالی برای آغاز روند صعودی بازار است.
در حال حاضر، بازار از اواسط سال ۲۰۲۲ تاکنون در محدوده منفی خود قرار دارد که با اوایل سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ قابل مقایسه است.

بنابراین باید همچنان این معیار را با دقت بررسی کرد زیرا ممکن است با حرکت مثبت خود، آغاز فاز صعودی بعدی بیتکوین را نشان دهد.

MPI.cryptoquant.com
MPI.cryptoquant.com

 

سخن پایانی

با توجه به گفته‌های بالا و تحلیل‌های صورت گرفته می‌توان نتیجه گرفت؛ در روز دوشنبه و با بازشدن بازارهای جهانی بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال رشد قیمتی را تجربه کنند. و بیتکوین در اولین حرکت قیمتی خود به تارگت 23200 برسد. در صورتی که بتواند این ناحیه را شکست دهد، صعود ادامه دار خواهد بود. در غیر این‌صورت به سمت مویینگ 200 در تایم فریم روزانه در قیمت 19800 حرکت خواهد کرد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس، یکی از پیشروترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، به عنوان یک محیط امن، ساده و پیشرفته برای معامله‌گران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این صرافی با تکیه بر تکنولوژی‌های پیشرفته و امکاناتی نظیر درگاه‌های بانکی و پشتیبانی ۲۴ ساعته، تجربه‌ای مثبت و راحت را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

با وجود تنوع بیش از ۴۰۰ نوع ارز دیجیتال در دسترس و با امکاناتی از جمله کیف پول اختصاصی، درگاه‌ بانکی، فرآیند ثبت‌نام آسان و احراز هویت سریع، این صرافی محیطی ساده و کاربرپسند ایجاد کرده است که برای کاربران امکان معامله‌ گری با اطمینان و راحت را فراهم می‌کند.

با تمرکز بر ارتقاء امنیت و سرعت در معاملات ارزهای دیجیتال، اتراکس به عنوان یکی از گزینه‌های مطمئن و موثر برای کاربرانی که به دنبال معاملات امن و سریع در دنیای ارزهای دیجیتال هستند، شناخته می‌شود.

برای خرید انواع ارزدیجیتال با کمترین کارمزد به پنل کاربری صرافی ارز دیجیتال اتراکس مراجعه کنید. کاربران در این صرافی می‌توانند به خرید و فروش انواع ارزدیجیتال در تمامی شبکه‌های بلاک‌چینی مشغول شوند و دارایی خریداری شده را با بالاترین امنیت در کیف پول اختصاصی این صرافی نگهداری کنند.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط