دانلود اپلیکیشن

11 نکته حیاتی که باید در مورد بازارهای کریپتو بدانید

این مقاله مجموعه ای از برخی از مهم ترین نکات حیاتی بازار کریپتو است که باید در بازارهای ارزهای دیجیتال از آنها آگاه باشید. هدف این مقاله فهرست کردن این مفاهیم و ارائه یک نمای کلی از آنچه هستند و چرا هر یک از این مفاهیم مهم است ارائه می دهد. این مفاهیم برای بازارهای دیگر نیز قابل اجرا هستند،…

فهرست محتوا

11 نکته حیاتی که باید در مورد بازارهای کریپتو بدانید
Abbas Kafi
2 سال قبل

این مقاله مجموعه ای از برخی از مهم ترین نکات حیاتی بازار کریپتو است که باید در بازارهای ارزهای دیجیتال از آنها آگاه باشید. هدف این مقاله فهرست کردن این مفاهیم و ارائه یک نمای کلی از آنچه هستند و چرا هر یک از این مفاهیم مهم است ارائه می دهد. این مفاهیم برای بازارهای دیگر نیز قابل اجرا هستند، اما آگاهی از آنها به عنوان یک سرمایه گذار جدید  ارزهای دیجیتال ضروری است.

 

نکات حیاتی بازار کریپتو

11. زمان بندی مهم است، اما همه چیز نیست

ورود به بازار در زمان مناسب عملا غیرممکن است، با این حال، اهمیت زمان بندی بازار به استراتژی شما بستگی دارد. برخی از استراتژی‌ های معاملاتی بیش از سایرین به زمان وابسته هستند، در حالی که استراتژی‌های انباشت، مانند DCA (متوسط ​​هزینه دلار) کاملاً به زمان‌بندی بازار بی‌اعتنا هستند.

 

10. انتخاب استراتژی (که برای شما مفید است)

ورود به بازار بدون استراتژی مانند حضور در یک مسابقه بدون فرمان است. اگر مسیر یک خط صاف و مستقیم و بدون مانع باشد، ممکن است در واقع به آن برسید، اما هرگز اینطور نیست. بنابراین یک استراتژی انتخاب کنید و نحوه و زمان ورود و خروج از بازار را انتخاب کنید. علاوه بر این، باید استراتژی ای را در نظر بگیرید که بتوانید به راحتی آن را در زندگی خود جای دهید. خرید و فروش کندل های 5 دقیقه ای احتمالاً بیشتر از آن چیزی است که اکثر افرادی که معاملات روزانه حرفه ای ندارند، می توانند انجام دهند. یا می توانید استراتژی خود را با الگوریتم معاملاتی مانند AESIR خودکار کنید.

 

9. استراتژی بدون ثبات فقط یک موفقیت تصادفی است

بدون یک استراتژی معاملاتی ثابت، معامله های تصادفی را انجام می دهید که نتایج تصادفی به همراه دارند. اگر استراتژی انباشتگی مانند DCA یا Buy The Dip دارید، ثبات چیزی است که یک نتیجه تصادفی را از یک نتیجه قابل اندازه گیری جدا می کند. به عنوان مثال، اگر از سال 2019 تا امروز 50 دلار در هفته در ETH سرمایه گذاری کنید، حتی در میانه بازار نزولی سرمایه گذاری شما 326 درصد افزایش می یابد. این نتیجه سازگاری است. البته این بدان معنا نیست که نمی توانید استراتژی خود را تنظیم کنید یا آن را بهینه کنید.

 

8. چرخه های بازار را درک کنید

در سطح اقتصاد کلان، یک بازار دارای دو چرخه است – یک بازار گاوی و یک بازار خرسی. در کریپتو، طول عمر یک بازار نزولی از لحاظ تاریخی حدود 2 سال بوده است، در حالی که مشاهده شده است که یک بازار صعودی از نظر طول متفاوت است. هر یک از این دو چرخه را می توان در چرخه های بعدی که هر کدام با یک روند کلان مجزا تقسیم می شوند.

به عنوان مثال،یک بازار نزولی به 4 مرحله تقسیم میشود: انکار، پذیرش، انباشت و بیداری. به طور مشابه، یک بازار گاوی نیز ممکن است در مراحل زیر تجزیه شود: انکار، شک، پذیرش و سرخوشی. آخرین مرحله هر یک از چرخه های بازار با مرحله اول چرخه بعدی دنبال می شود.

 

7. در بازار کریپتو زمان و تجربه به دست آورید

سرمایه‌گذاری در مقدار کمی از کریپتو، اگر هیچ چیز دیگری نباشد، انگیزه خوبی برای توجه بیشتر به وضعیت فعلی بازار کریپتو خواهد بود. تجربه بهتر از مشاوره مالی است. اگر تازه وارد بازار کریپتو شده اید، زمان خوبی را برای پیوستن انتخاب کرده اید. در حال حاضر ما در میانه بازار نزولی هستیم به این معنی که قیمت ها بسیار کمتر از آنچه در این زمان در سال گذشته دیده بودیم است. بسیاری از مردم در سکوت در انتظار یک روند صعودی جدید تجمع می کنند.

 

شماره 6. از هاوینگ بیت کوین آگاه باشید

این تقریباً هر 4 سال یکبار انجام می شود و نقش مهمی در پیشبرد بازار ارزهای دیجیتال ایفا می کند. از لحاظ تاریخی، هاوینگ بیت کوین سیگنالی برای بازار نزولی بوده است. انتظار می رود هاوینگ بعدی در اوایل سال 2024 اتفاق بیفتد، یعنی زمانی که تعداد زیادی از جامعه کریپتو انتظار دارند پس از این دوره طولانی انباشت خاموش، بازار صعودی جدید آغاز شود.

 

شماره 5. خودتان تحقیق کنید

با کنار گذاشتن دارایی‌های نسبتاً ایمن مانند BTC و ETH، قبل از سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌های دیگر، تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا تا آنجا که می‌توانید درباره سازمان و محصول بیاموزید و نقاط ضعفی را که ممکن است در بازار نزولی ظاهر شود، شناسایی کنید. پروژه‌هایی مانند Terra Luna، Lido Finance و حتی Crypto.com نقص‌های بزرگی در یکی از حوزه‌های کسب‌وکار داشتند، که بازار نزولی به آن توجه کرد. درک نقاط ضعف دارایی‌ای که می‌خواهید روی آن سرمایه‌گذاری کنید ممکن است پول شما را نجات دهد.

 

شماره 4. بتوانید واقعیت را از FUD و FOMO تشخیص دهید

مشابه «تحقیق خودتان» در بالا، گفتن واقعیت از FUD، DYOR اخبار کریپتو است. در حالی که پوشش حرفه ای خوبی در مورد رویدادهای ارز دیجیتال وجود دارد، FUD و FOMO زیادی نیز وجود دارد. این امر در شرایطی اجتناب‌ناپذیر است که منافع شخصی و امور مالی بسیار نزدیک به هم مرتبط هستند و بر کسی پوشیده نیست که بازارهای صعودی در طول تاریخ توسط هیاهو تحریک شده‌اند. دیگر چگونه ShibaInu، SafeMoon و Dogecoin می‌توانند ارزش بازار قابل توجهی را بدون استفاده کم یا بدون استفاده به دست آورند؟

 

نمونه های FUD

  • بیت کوین مرده است
  • کریپتو در حال مرگ است
  • این بازار خرسی متفاوت است

 

مثال های FOMO

  • توکن X سر به فلک می کشد، دلیل آن را دریابید
  • 10 توکن برتر که 100 برابر می شوند
  • سرمایه گذاری های برتری که باید برای دستاوردهای نجومی در نظر بگیرید.

 

3. شرط های خود را گلچین کنید

از نقطه بالا ادامه می دهیم، گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که یک پروژه به دلایلی که اصلا واضح نبود شکست بخورد یا ضربه سختی بخورد. در واقع من تا آنجا پیش می‌روم که بگویم هیچ دارایی کریپتویی از شکست مصون نیست، اما ارزهای دیجیتالی مانند BTC و ETH، پوششی در برابر ماهیت پرخطر و پاداش بالا در بازار ارزهای دیجیتال گسترده‌تر ایجاد می‌کنند. در حالت ایده‌آل، می‌توانید در برابر کل بازار ارزهای دیجیتال محافظت کنید.

 

2. ارزش بازار را درک کنید

در اصل، هر چه ارزش بازار یک دارایی بالاتر باشد، آن دارایی در بازار تسلط بیشتری دارد. ارزش بازار به عنوان یک شاخص مهم موفقیت در بازار کریپتو در نظر گرفته شده است، اما این بدان معنا نیست که دارایی های mcap بالا مستعد شکست نیستند فقط به UST، LUNA، ETC، ICP و بقیه نگاه کنید ارزش بازار را می توان با ضرب قیمت و عرضه در گردش محاسبه کرد. معیار دیگری که باید در نظر گرفته شود، ارزش بازار کاملاً رقیق شده است، که حداکثر عرضه ای را که یک دارایی خاص می تواند به دست آورد، در نظر می گیرد، در حالی که ارزش بازار فقط عرضه فعلی را در نظر می گیرد.

 

1. ابزارهای موجود را بشناسید

در ادامه مقاله نکات حیاتی بازار کریپتو، میرسیم به مرحبه انباشت و نگهداری. وقتی نوبت به خرید و انباشت ارز دیجیتال می رسد، کلی ابزار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر از صرافی‌های متمرکز مانند بایننس ، کوکوین، اتراکس و غیره آگاه هستید، معمولاً مجموعه‌ای از ابزارهای مالی دارند که می‌توانید برای بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌های خود از آنها استفاده کنید، مانند:

معاملات نقطه ای / حاشیه / معاملات فیوچرز (اهرمی)

استکینگ قفل شده

تامین کننده نقدینگی

با این حال، بیشتر صرافی‌ها در مورد راه‌حل‌های الگوریتمی مدیریت معاملات و سبد سهام شما محدود هستند. برای آن می‌توانید به پلتفرم‌های معاملاتی الگوریتمی مانند AESIR یا 3Commas نگاه کنید. اینها می توانند به شما کمک کنند منطق معاملاتی قدرتمندی را ایجاد کنید تا استراتژی های موجود خود را خودکار کند یا از طریق آزمایش به شما در یافتن استراتژی های جدید کمک کند.

همچنین گزینه صرافی های غیرمتمرکز مانند استفاده از UniSwap و PancakeSwap و AAVE به عنوان وام دهنده / ارائه دهنده نقدینگی وجود دارد.

 

سخن پایانی

این مقاله فهرستی از مهم ترین نکات حیاتی بازار کریپتو بود. این نکات فقط جزئی از هزاران مواردی است که باید هنگام فعالیت در بازار کریپتوکارنسی ها بیاموزید. با بلاگ تخصصی اتراکس همراه باشید تا تخصصی ترین و مهمترین آموزش های کریپتوکارنسی را در کنار هم بیاموزیم.

 

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال سریع و مطمئن

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط