بازی برای کسب درآمد (play-to-earn)، گزینه جذاب سرگرمی و سرمایه‌گذاری

بازی برای کسب درآمد (play-to-earn)، گزینه جذاب سرگرمی و سرمایه‌گذاری
زمان مطالعه: 8 دقیقه

بازی برای کسب درآمد (play-to-earn) امکان استخراج یا جمع‌آوری رمزارز و NFTهایی را فراهم می‌کند که قابلیت فروش در بازار را دارند. هر بازیکن می‌تواند با بازی خود، اقلام یا توکن‌های بیشتری برای فروش کسب و درآمدزایی کند.

برای برخی افراد، این روش کسب و کار، از منابع اصلی درآمد است. با این حال ریسک بالایی دارد، چرا که اغلب ابتدا باید مبلغی را برای خرید کاراکترها و اقلام لازم برای انجام بازی واریز کرد.

بلاکچین به تضمین قابل کلکسیونی بودن این اقلام و ایجاد اقتصادهای دیجیتال کارا کمک می‌کند. فناوری بلاک‌چین و NFTها امکان ایجاد اقلام دیجیتالی که تکثیر آن‌ها غیرممکن است را فراهم کردند. این مساله موجب ایجاد مفهوم کمیابی دیجیتال شد.

برای نقد کردن درآمد‌، لازم است NFT یا رمزارز را به بازار یا صرافی NFT مثل بایننس واریز کرد. احتمال این که بتوان آن را مستقیماً به پول رایج تبدیل کرد پایین است؛ برای همین، بهتر است ابتدا به استیبل کوین‌ها تبدیل شوند.

سپس می‌توان استیبل کوین را به پول رایج مورد نظر تبدیل کرد. یکی دیگر از راهکارها استفاده از ارز دیجیتال باثبات به وسیله‌ کارت رمز ارزی مثل ویزا کارت بایننس است.

مقدمه

بازی‌های مبتنی بر بلاکچین مسیر طولانی از زمان معامله‌ توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT) ساده مثل کریپتوکیتیز طی کرده‌اند. اکنون این شانس وجود دارد که با انجام بازی‌های رمزارزی کسب درآمد کنید، حتی اگر نادرترین NFT را در کیف پول خود نداشته باشید.

منظور از بازی‌ برای کسب درآمد چیست؟

بازی برای کسب درآمد یا play-to-earn امکان ایجاد جریان پایدارِ از درآمد رمزارزی را صرفا با انجام بازی فراهم می‌کند. مکانیزم هر بازی می‌تواند متفاوت باشد، ولی پاداش‌ها اغلب از استیکینگ، استخراج ارز بازی یا ایجاد اقلام NFT معامله‌پذیر بدست می‌آیند.

در بازی‌های مبتنی بر بلاکچین قدیمی‌تر، کاربران عمدتاً به فرصت‌های تصادفی برای سودآوری متکی بودند. با این حال، بازی برای کسب درآمد فرصت‌‌های اقتصادی درون بازی و مدل‌های کسب‌وکاری را ایجاد کرده است که در آن بازیکنان می‌توانند برای کسب درآمد فعالیت کنند.

بازی اکسی اینفینیتی روی بلاک‌چین اتریوم یکی از نمونه‌های معروف است. این بازی گیم‌پلی و مولفه‌های سنتی بازی کامپیوتری را با مدل بازی بلاکچین قدیمی ترکیب کرده است. برای مثال، اکسی اینفینیتی دارای حالت ماجراجویی، نبردهای رو در رو (PvP) و تورنمنت است که اغلب در صنعت بازی سنتی دیده می‌شود. این بازی برای پلفترم‌های ویندوز، اندروید، مک و iOS عرضه شده است.

مکانیسم بازی برای کسب درآمد

بازی‌های کسب درآمدی با تلفیق بازی و فاینانس زیر رده‌ GameFi قرار می‌گیرند. هر بازی مشوق‌های مالی برای بازی کردن و پیشرفت ارائه می‌دهد. اغلب تکرار اقدامات خاصی است که امکان کسب درآمد را برای کاربران به دو شیوه‌ اصلی فراهم می‌کند:

  1. کسب رمزارزهای درون بازی. یک نمونه از آن معجون عشق(SLP) است که با انجام ماموریت‌های روزانه یا مبارزه با غول‌ها و بازیکنان بدست می‌آید.
  2. کسب یا معامله‌ NFTهای درون بازی. هر NFT می‌تواند نمایانگر یک آیتم، کاراکتر یا اقلام جمع‌کردنی دیگری در بازی باشد. با توجه به نوع بازی این اقلام می‌توانند صرفا دکوری باشند یا کارایی و کاربرد خاصی در بازی داشته باشند.

همچنین گزینه‌ سومی برای کسب درآمد با بازی‌های درآمدزا نیز وجود دارد که استیکینگ است. برخی بازی‌ها، امکان بلوکه کردن NFTها یا رمزارزها را برای کاربران در قراردادهای هوشمند فراهم می‌کند که خود موجب ایجاد انگیزه می‌شود.

برای مثال، پاداش استیکینگ توکن‌های MBOX، جعبه‌های اسرارآمیز NFT مومو است. هریک از آن‌ها حاوی NFT تصادفی با درجه‌ نایابی متفاوت است که در ادامه می‌توان آن را در بازار ثانویه فروخت. با این حال، برای کسب پاداش‌های استیکینگ بزرگ، به سپرده‌ اولیه‌ بسیار بزرگی نیاز است.

بازی برای کسب درآمد - play to earn

چگونه فناوری بلاکچین موجب تامین امنیت بازی‌ می‌شود؟

بازی برای کسب درآمد پدیده‌ جدیدی نیست. بازی‌های آنلاین بسیاری (عموماً MMORPG) با حراج‌های مبتنی بر پول رایج یا بازارهای ثانویه‌ در اختیار استخراج‌کنندگان طلا وجود دارد. در مورد بازی‌های رمزارزی، تفاوت کلیدی در ارزها و اقلامی است که روی بلاکچین وجود دارند. بلاک‌چین چند ویژگی دارد که موجب اثبات آسان مالکیت، مشروعیت و نایابی می‌شود.

می‌توان شبکه‌ بلاک‌چین را در قالب پایگاه‌داده‌ تغییرناپذیر در نظر گرفت که شبکه‌ کامپیوترهای توزیع‌شده (کاربران) را نگهداری می‌کند و هر نسخه از داده‌های بلاکچین را در خود جای می‌دهد. این یعنی امکان تغییر، تکثیر یا حذف داده‌های بلاکچین برای هیچ شخصی در عمل وجود ندارد.

در نتیجه، بازی‌های مبتنی بر بلاکچین را می‌توان به گونه‌ای ساخت که مانع کلاهبرداری یا فساد مثل تکثیر اقلام، هک یا سایر سوءاستفاده‌های رایج در بازی‌های سنتی شود. یکی از اجزای کلیدی ارزش اقلام درون بازی، کم‌یابی آن‌ها است.

در بلا‌ک‌چین، هیچ گونه کپی پیستی وجود ندارد. اگر یک آیتم منحصر به فرد باشد، هیچ راهی برای تکثیر آن وجود ندارد. این امر به ایجاد ارزش واقعی برای اقلام درون بازی کمک می‌کند.

درآمد افراد از بازی کردن چقدر است؟

گیمینگ عموماً به عنوان پدیده‌ای که برای کاربران عادی پاداش پولی داشته باشد شناخته نمی‌شود. درک این مساله که بازیکنان عادی می‌توانند از بازی‌های مبتنی بر بلاکچین درآمدزایی کنند می‌تواند دشوار باشد. ولی بسیاری از افراد، به خصوص در کشورهای در حال توسعه، از بازی‌های مبتنی بر رمزارز مثل اکسی اینفینیتی، درآمد کافی برای امرار معاش کسب می‌کنند.

فارمینگ می‌تواند جریان درآمد پایدارتری داشته باشد که در آن درآمد شما متناسب با مهارت‌ها و زمان صرف شده برای بازی است. این روش فارمینگ در فیلیپین رایج شده است که در آن بازی اکسی اینفینیتی جایگزین بیمه‌ بیکاری شده است.

بازیکنان می‌توانند درآمد ماهانه‌ بین ۲۰۰ تا ۱٬۰۰۰ دلار آمریکا را با استخراج SLP داشته باشند. مزایای فارمینگ عموما کمتر از معامله‌ موجودات و اقلام NFT است ولی برای کسی که به درآمد منظم احتیاج دارد بسیار امن‌تر است.

با بازی‌هایی مثل اکسی اینفینیتی می‌توان حتی از NFTها (اکسی‌ها) برای تولید اکسی‌های جدید  نیز استفاده کرد. با این حال نمی‌توان به طور دقیق ارزش اکسی تازه متولد شده را دقیقا پیش‌بینی کرد. تا اکتبر ۲۰۲۱، گران‌ترین اکسی (Angel) فروخته شده ۱۳۱٬۹۷۰ دلار در تاریخ ۷ نوامبر بود و اکنون به مبلغ ۳۰۰۰ اتریوم فهرست شده است. اگرچه این ارقام وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسند، پیش‌بینی درآمد متوسط برای فردی که NFT بدست آمده از بازی برای کسب درآمد را می‌فروشد دشوار است که به ماهیت تصادفی بودن آن برمی‌گردد.

چگونه بازی برای کسب درآمد را شروع کنیم؟

هر بازی برای کسب درآمد الزامات مختلفی برای بازیکنان جدید دارد. شرط حداقلی آن داشتن کیف رمزارز مثل متاماسک یا کیف پول زنجیره‌ باینانس برای ذخیره‌ رمزارزها و اتصال آن به بازی است.

همچنین ممکن است به سرمایه‌گذاری اولیه‌ برای مثل ایجاد تیمی از کاراکترها یا خرید اقلام بکاررفته در بازی نیاز داشته باشید. اغلب ورود به اقتصاد کریپتوی دیجیتال رایگان نیست.

در اکتبر ۲۰۲۱، اکسی اینفینیتی مستلزم سرمایه‌گذاری اولیه تقریبا ۶۰۰ دلاری برای خرید سه اکسی بود. اگر چه این مبلغ را می‌توان طی چند ماه بازی پرداخت کرد، باز هم مانعی برای ورود محسوب می‌شود.

یکی دیگر از گزینه‌ها یافتن بورسیه‌هاست که در آن می‌توان اساساً اکسی را از بازیکن دیگری به صورت رایگان قرض گرفت و درآمد کسب شده را با او تقسیم کرد. به عبارت دیگر، درصدی از درآمد شما به بازیکن ارائه‌دهنده‌ بورسیه داده می‌شود. بعد از آن که تیم اولیه ایجاد و فعالیت‌ها و چالش‌های روزانه تکمیل شد، به تدریج برای SLP یک توکن ERC-20 کسب می‌کنید که قابلیت معامله در بایننس و سایر صرافی‌های رمزارز را دارد.

چگونه درآمد کسب شده از بازی را نقد کنیم؟

همانطور که گفته شد در بازی‌های NFT دو گزینه‌ اصلی برای کسب درآمد وجود دارد: یافتن NFTها برای فروش یا بازی منظم برای ایجاد جریان رمزارز درون بازی.

این فعالیت‌ها NFT، توکن یا هر دوی آن‌ها را برای فروش در بازار ثانویه در اختیار شما قرار می‌دهد. با توجه به رمزارزها و اقلام دقیقی که در اختیار دارید، شاید بتوانید NFTها و توکن‌های خود را در بایننس بفروشید.

اتریوم و NFTهای زنجیره هوشمند بایننس (BSC) را می‌توان به آسانی به بازار NFT بایننس اضافه کرد. ولی باید بررسی کرد آیا بایننس، توکن‌های تعویض‌ناپذیری که قصد فروش آنها را دارید، در کشورتان لیست کرده است یا خیر. همچنین باید فرایند KYC را تکمیل کنید.

نقد کردن توکن‌های به دست آمده

به منظور نقد کردن توکنی مثل SLP یا SAND، به یک صرافی نیاز دارید که رمزارز کسب‌شده با بازی را در قالب جفت معامله‌پذیر عرضه کند. اگر می‌خواهید از درآمدهای‌تان در زندگی واقعی استفاده کنید، باید به این مساله توجه کنید که آیا می‌توان این توکن‌ها را با ارز فیات (مثل دلار یا یورو) معاوضه و به حساب بانکی‌ واریز کرد. یکی دیگر از راهکارها استفاده از کارت اعتباری رمزارزها مثل ویزا کارت بایننس است.

هم‌چنین می‌توان درآمد را به استیبل‌کوین تبدیل کرد، ولی تبدیل آن‌ها به پول یک مرحله‌ اضافه دارد. وجوه شما در کوینی مثل BUSD در مقایسه با رمزارزهای پرنوسانی مثل SLP ،SAND یا بیت‌کوین (BTC) ثبات بیشتری خواهد داشت.

مثالی از نقد کردن توکن در بازی

فرض کنید با بازی سندباکس، توانسته‌اید SANDهایی بدست آورید که اکنون می‌خواهید بفروشید. برای نقد کردن SANDتان، ابتدا باید آن‌ها را به حساب بایننس‌ واریز کنید.

  1. در صورت استفاده از متاماسک یا هر کیف رمزارزی، آدرس واریز را به کیف پول فرستنده کپی کنید تا توکن‌های رمزارز منتقل شوند. یادتان باشد که برای پرداخت هزینه‌ها به رمزارزهایی مثل BNB برای زنجیره هوشمند بایننس و ETH برای اتریوم نیاز داریم.

  1. در ادامه، در صفحه‌ صرافی، جفت SAND مناسب برای معامله‌ را انتخاب کنید. SAND/BUSD گزینه‌ مناسبی است، چرا که BUSD به آسانی با ارزهای رایج، قابل معاوضه است.
  1. SAND خود را با استفاده از هر روش سفارش دلخواه‌ بفروشید.
  1. اکنون BUSD خواهید داشت که امکان تبدیل آن به پول رایج در بازارهای BUSD مثل EUR/BUSD وجود دارد. بعد از معاوضه‌ آن با پول رایج، برداشت پول نقد از بایننس به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد.

نقد کردن NFT بدست آمده از بازی‌های کسب درآمد

اگر آیتم‌های NFT و اقلام جمع‌کردنی درون بازی به دست آورده باشید، برای نقد کردن‌شان باید آن‌ها را در صرافی NFT معامله کنید. بازار NFT بایننس گزینه‌ واریز دارد که امکان فروش مستقیم NFTهای شما را فراهم می‌کند. همچنین می‌توان در صورت سازگاری NFT از صرافی‌های غیرمتمرکز نیز استفاده کرد.

  1. برای فروش NFTها در بایننس، بعد از افتتاح حساب کاربری بایننس، باید مطمئن شد که NFT شما در کیف پولی سازگار با Wallet Connect مثل متاماسک قرار دارد. همچنین باید تایید اعتبار KYC را نیز تکمیل کنید.
  2. در ادامه به صفحه‌ اصلی NFT بایننس بروید، روی [User Center] کلیک کنید و سپس [Deposit] را بزنید.
  1. با توجه به شبکه‌ای که NFT شما در آن قرار دارد BSC یا ETH را انتخاب کنید. سپس آدرسی را مشاهده می‌کنید که لازم است NFT خود را به آن ارسال کنید.

بعد از وارد کردن NFT، می‌توان آن را در قالب مزایده یا قیمت ثابت با استفاده از رمزارزهای مختلف فروخت.

قوانین مالیاتی

اگر تصمیم به استفاده از بایننس برای نقد کردن درآمدهای‌تان دارید، گزینه‌های مختلفی با توجه به کشور و مقررات داخلی وجود دارد. با این حال، همواره لازم است قوانین مالیاتی صرافی که از آن برای نقد کردن استفاده می‌کنید بررسی کنید.

سخن پایانی

بازی برای کسب درآمد تحول جدیدی در حوزه‌ کسب درآمد با رمزارزها محسوب می‌شود. در اکثر پروژه‌ها و ایده‌های جدید، لازم است اولین نفر در صف باشید تا بتوانید از آن‌ها سود ببرید. با این حال، بازی برای کسب درآمد امکان کسب پول را برای گیمرها فراهم کرده است. با این حال، همواره باید مراقب باشید، چرا که بسیاری از بازی‌ها ممکن است ریسک بالایی داشته باشند و به خاطر اقتصاد توکن بد یا حتی کلاهبرداری، دوامی نداشته باشند.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

10 بازی برتر NFT بدون سرمایه گذاری

راه‌های برای کسب درآمد از طریق بازی

گیم‌فای چیست و چگونه کار میکند؟

مکانیسم بازی‌ های NFT چگونه است؟

هر آنچه باید درباره بازی و ارز دیجیتال ایلوویوم (ILV) بدانید!

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa