بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال‌ 2023 کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال‌ 2023 کدام است؟
زمان مطالعه: 8 دقیقه

در سال 2022، کار ماینرهای کریپتو شباهت چندانی با آنچه که این نوع فعالیت در یک دهه پیش به نظر می‌رسید، نداشت. این صنعت به سرعت در حال پیشرفت است، الزامات تکنولوژیکی و راه‌های کسب سود در حال تغییر است. در این بررسی اجمالی، می‌خواهیم به کاربران اتراکس بهترین ارزدیجیتال برای استخراج را توصیه کنیم و ویژگی‌های این فرآیند را توضیح دهیم.

 

مقدمه

در سال 2020، این کسب و کار همانند یک بازی شانسی عمل می‌کرد. اگر این کار را به تنهایی انجام می‌دادید، بخت ممکن بود به نفع شما باشد: شما اولین کسی هستید که یک مسئله ریاضی را حل می‌کنید و پاداش خود را خواهید گرفت. اما شانس شما به سختی تکرار می‌شود.

برای به دست آوردن یک مزیت رقابتی، منطقی است که با سایر ماینرها متحد شوید. کسانی که منابع را یکپارچه می‌کنند، شانس بیشتری برای حل یک بلاک دارند. هنگامی که یک شرکت‌کننده منتخب، جایزه دریافت می‌کند، مبلغ آن بین همه اعضا توزیع می‌شود. مقدار هر بخش از پاداشی که دریافت می‌کنید ممکن است خیلی زیاد نباشد. اما از آنجایی که به طور منظم آنها را دریافت خواهید کرد، در مجموع مبلغ زیادی را جمع آوری خواهید کرد.

استخراج انفرادی تنها در صورتی منطقی است که دارایی‌هایی با نرخ هش بسیار پایین را انتخاب کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید این توکن‌ها را با قیمت مناسب بفروشید زیرا مردم علاقه کمی به آنها دارند. ممکن است برای به دست آوردن خریدار با مشکل مواجه شوید. گزینه دوم ارزهای جدید در مرحله اولیه توسعه آنها است. قیمت آنها ممکن است با ورود به بازار افزایش یابد. وظیفه شما این است که آنها را به سرعت بفروشید زیرا احتمالاً قیمت آنها خیلی زود کاهش می‌یابد.

 

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج و لیست پیشنهادی

برای این سؤال که «بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟» پاسخی یکسان برای همه وجود ندارد. در زیر، چند نوع ارز را برای انتخاب به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نکته مهم: تمامی ارزهای لیست شده زیر را می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به استخراج از صرافی اتراکس تهیه و به کیف پول خود انتقال دهید.

بیت کوین

رمزارز پیشگام همچنان برای ماینرها سودآور باقی می‌ماند – اما تنها در صورتی که ASIC (مدارهای مجتمع ویژه برنامه) را خریداری کنند و از استخراج بصورت انفرادی اجتناب کنند. در سال 2022، قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافته بود اما علاقه‌مندان باتجربه رمزارزها، وحشت نمی‌کنند. پس از هر بار سقوط، بیت‌کوین‌های بیشتری در دست سرمایه‌گذاران بزرگ تجمیع می‌شوند و قیمت آن شروع به رسیدن به سقف‌های قیمتی جدیدی می‌کند. اکنون زمان بهینه برای سرمایه‌گذاری در این دارایی، نگهداری و استخراج آن است.

بهترین ارزدیجیتال برای استخراجصرافی ارزدیجیتال اتراکس
استخراج ارزهای دیحیتال و کسب درآمد غیرفعال

 

اتریوم

در پاییز 2022، این شبکه از PoW به PoS تبدیل شد. این کار برای تسریع در معاملات، کاهش کارمزد آنها و کاهش مصرف انرژی انجام شدPoS اتریوم را برای سرمایه گذاران جذاب‌تر می‌کند، به همین دلیل است که ما آن را بهترین ارز جایگزین برای استخراج می‌نامیم. بلاک چین اتریوم همچنان به عنوان پایه‌ای برای DApps عمل می‌کند، که حتی موقعیت خود را در درازمدت تثبیت می‌کند.

 

لایت کوین

این دارایی به همان الگوریتم و کد منبع بیت کوین متکی است زیرا یک هارد فورک دوم است. برخلاف LTC، BTC را می‌توان با پردازنده‌های گرافیکی استخراج کرد. این یکی از 15 ارز دیجیتال برتر با توجه به ارزش بازار است.

 

دوج کوین

این ارز به عنوان یک نماد الگوی رفتاری تصور می‌شد. در کمال تعجب تیم DOGE جامعه بزرگی را گردآوری کرد و بر اساس ارزش بازارشان در رتبه بندی 20 ارز دیجیتال برتر قرار گرفت. دوج کوین بر اساس فناوری لایت کوین عمل می‌کند و می‌تواند با پردازنده گرافیکی استخراج شود. این یکی از ارزان‌ترین ارزهای جایگزین بالا برای استخراج است: در زمان نگارش مقاله بهترین ارزدیجیتال برای استخراج قیمت DOGE کمتر از 0.1 دلار است.

 

مونرو

XMR به دلیل عملکرد هش رمزنگاری با مدارهای مجتمع خاص برنامه سازگار نیست. در مقایسه با سایر کریپتوها، ناشناس بودن افزایش یافته را تضمین می‌کند. اشخاص ثالث نمی‌توانند تراکنش‌های شما را ردیابی کنند یا چندین عملیات را با یکدیگر مرتبط کنند.

 

دش

ارز دیجیتال دش به عنوان یک نسخه منبع باز از بلاک چین BTC ایجاد شده است. افراد و مشاغلی که آن را استخراج می‌کنند، Masternodes نامیده می‌شوند. آنها سهامدار هستند و به تصمیماتی رای می‌دهند که توسعه بیشتر پروژه را تعریف می‌کند. دش توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز اداره می‌شود.

 

زی کش

اگرچه زی کش یکی دیگر از فورک‌های BTC است، اما به شدت با نسل قبلی خود متفاوت است. در حالی که بیت کوین از اجماع PoW استفاده می‌کند، Zcash بر اساس الگوریتم zk-SNARKs منحصر به فرد خود عمل می‌کند. این شامل اثبات دانش صفر است و ناشناس بودن بالایی را به کاربران اعطا می‌کند.

 

اتریوم کلاسیک

در سال 2016، هاردفورک ETH انجام شد. هدف آن رفع مشکلات امنیتی بود که به دلیل آن مقدار زیادی توکن به سرقت رفته بود. نسخه کلاسیک شبکه تغییراتی را ارائه نکرد، اما روش‌های دیگری برای بهبود امنیت آن در طول زمان پیدا کرد.

عرضه ETC محدود است در حالی که عرضه ETH محدود نیست. کارمزد دومی بسیار بیشتر از اولی است. اما ETC محکوم به فنا نیست: نقدینگی بالا، مخاطبان زیاد و تیم قدرتمندی دارد. مانند دارایی اصلی، ETC از DApps پشتیبانی می‌کند و یک شبکه برای قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد. مدارهای مجتمع ویژه برنامه برای استخراج آن استفاده می‌شود.

 

ریون کوین

به یک دلیل در لیست ما از بهترین ارزدیجیتال برای استخراج گنجانده شده است: تولید بلاک آن تنها 1 دقیقه طول می‌کشد. RVN برای ساده‌سازی تراکنش‌های p2p اختراع شد. این به عنوان یک پروژه منبع باز در پایگاه کد BTC عمل می‌کند.

 

بیت کوین گلد

این ارز برای تبدیل شدن به بهترین ارز دیجیتال برای استخراج راه اندازی شد: BTG در مقایسه با BTC، هزینه کمتری برای مصرف برق پرداخت می‌کند. این توکن الگوریتم اجماع PoW را از سلف خود به ارث برد اما از هش رمزنگاری SHA256 به Equihash تغییر مکان داد. داشتن مدار مجتمع مخصوص برنامه ضروری نیست، یک GPU این کار را می‌کند.

 

ورت کوین

این یکی از بهترین ارزهایی است که در حال حاضر در میان آنهایی که از پردازنده‌های گرافیکی پشتیبانی می‌کنند، استخراج می‌شود. سازندگان آن از لایت کوین الهام گرفتند. پس از اینکه استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به مدارهای مجتمع ویژه برنامه‌ها روی آوردند، LTC به بهترین توکن سازگار با GPU تبدیل شد و VTC به عنوان جایگزینی هوشمند در این حوزه با رقابت محدود در نظر گرفته شد.

 

گرین

مخاطبان این ارز سازمان‌ها و کاربران خصوصی هستند که شفافیت و ردیابی تراکنش‌ها به اندازه فرصت ناشناس ماندن اهمیت ندارد. پس از انتقال وجه به شخصی، اشخاص ثالث نمی‌توانند آدرس گیرنده و مجموع عملیات را ببینند. این یکی از بهترین ارز‌ها برای استخراج انفرادی و با مدار مجتمع مخصوص برنامه است. مقیاس شبکه آن بر اساس تعداد کاربران و نه بر اساس تراکنش است.

 

پروتکل هاون

هنگام ارائه پاسخ به سؤال “بهترین ارزدیجیتال برای استخراج چیست؟”، ما به Monero اشاره کردیم. پروتکل Haven (XHV) بر اساس XMR است. درست مانند سلف خود، XHV به کاربران اجازه می‌دهد وجه را به صورت خصوصی دریافت و ارسال کنند. شما به کیف پول دسترسی پیدا می‌کنید و از طریق این راه‌حل عملیات انجام می‌دهید و از متولیان و واسطه‌ها دوری می‌کنید. سهولت استفاده و عملکرد این کیف پول، این ارز را برای دارندگان آن ایده‌آل کرده است. USP معنی‌دار آن این است که شما فرصتی برای تبدیل XHV به دیگر توکن‌های فیات مستقیماً از کیف پول دریافت می‌کنید. هیچ محدودیتی برای عملیات تبدیل وجود ندارد.

 

موناکوین

در سال 2013 به عنوان میم کوین راه اندازی شد. اکثر حامیان آن در ژاپن زندگی می‌کنند. MONA برای استخراج کنندگان فردی با واحدهای پردازش گرافیکی خوب است. کارمزد‌های آن بسیار پایین است.

 

هدف از استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟

قبل از انتخاب بهترین ارزدیجیتال برای استخراج در حال حاضر، هوشمندانه است که ابتدا پایه‌های تکنولوژیکی این فرآیند را بررسی کنیم.

اکثر رمزارزها روی بلاک چین مربوطه خود کار می‌کنند. هر شبکه از چندین دستگاه مانند رایانه‌های شخصی یا ASIC تشکیل شده است که به آنها گره می‌گویند. گره‌ها برای هماهنگی فعالیت‌های خود به یک مرجع متمرکز نیاز ندارند. آنها به صورت همتا به همتا با یکدیگر تعامل دارند. اگر یک یا چند گره از کار بیفتند، شبکه به کار خود ادامه خواهد داد.

برای استخراج یک توکن، گره‌های شبکه آن تراکنش‌ها را اعتبارسنجی می‌کنند و جزئیات آنها را در دفتر ثبت می‌کنند. هر بلاک جدید با یک رکورد جدید مطابقت دارد. بلاک‌های متعدد یک بلاک چین را تشکیل می‌دهند.

فرآیند اعتبار سنجی به حل معادلات رمزنگاری با استفاده از قدرت محاسباتی گره‌ها خلاصه می‌شود. هنگامی که چندین ماینر به نیروها می‌پیوندند، این قدرت افزایش می‌یابد و کارایی حل معادله افزایش می‌یابد.

ماینرهای GPU با رایانه‌های خود ارزهای دیجیتال به دست می‌آورند. واحدهای پردازش گرافیکی دستگاه‌های خود مسئول وظایف چالش برانگیز ریاضی می‌شوند. رایانه‌ها نسبت به دکل‌های اختصاصی برق کمتری مصرف می‌کنند، بنابراین صاحبان آنها مجبور نیستند بخش بزرگی از درآمد خود را صرف پرداخت قبوض انرژی خود کنند.

 

آیا استخراج ارز دیجیتال ارزش دارد؟

قبل از انتخاب بهترین ارزدیجیتال برای استخراج، هزینه‌ها و سود احتمالی خود را محاسبه کنید.

اگر GPU را ترجیح می‌دهید، آماده سرمایه گذاری در موارد زیر باشید:

  • واحد پردازش گرافیک – 15میلیون تومان.
  • کامپیوتر – 30 میلیون تومان.
  • برق و اینترنت – 4میلیون تومان.

مدارهای مجتمع ویژه برنامه گرانتر هستند. شما 10000 دلار به بالا برای دکل و صدها دلار در ماه برای برق می‌پردازید.

قدرت محاسباتی که برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها ضروری است، نرخ هش نامیده می‌شود. با گذشت زمان رشد می‌کند و هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سود، راه اندازی یا انتقال کسب و کار خود را به منطقه‌ای با قیمت انرژی پایین در نظر بگیرید.

بهترین ارزدیجیتال برای استخراج
فارم استخراج ارزهای دیجیتال

 

چگونه بهترین ارزدیجیتال برای استخراج  را پیدا کنیم؟

برای تشخیص بهترین ارزدیجیتال برای استخراج، بر این سه معیار تکیه کنید.

چه مدت طول می‌کشد تا استخر پاداش دهد

پاسخ به این سوال به دارایی بستگی دارد. با Ravencoin اعتبارسنجی و ثبت 1 بلاک در شبکه 1 دقیقه طول می‌کشد. با بیت کوین 10 دقیقه بیشتر طول می‌کشد.

مقایسه هزینه‌های سخت‌افزار استخراج / استخر استخراج

دارایی‌های پرمصرف مانند BTC را نمی‌توان با GPU استخراج کرد. آماده سرمایه گذاری هزاران دلاری در ASIC باشید.

با یک GPU، استخراج ارزهای هش پایین، مانند MONA یا VTC امکان‌پذیر است. یک واحد پردازش گرافیکی صدها دلار هزینه دارد اما هزاران دلار قیمت ندارد.

 

سخن پایانی و سوالات متداول

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟

BTC، LTC، ETH، DOGE، RVN… این مقاله را دوباره بخوانید و لیست گلچین شده ما را بررسی کنید. این شامل بیش از 11 گزینه با دیدگاه‌های عالی است. همه آنها با مفاهیم فناوری امیدوارکننده و همچنین تیم‌های با استعداد و با تجربه پشتیبانی می‌شوند.

آیا می‌توانم امروز هم بیت کوین استخراج کنم؟

بله، اما نه انفرادی و نه با پردازنده گرافیکی. یک ASIC بخرید و به یک استخر بپیوندید.

چگونه استخراج ارز دیجیتال را شروع کنم؟

یک ارز انتخاب کنید، ابزار استخراج را بخرید یا اجاره کنید و به یک استخر بپیوندید. بسته به اینکه کدام دارایی را انتخاب می‌کنید، ممکن است به یک ASIC یا یک GPU قدرتمند نیاز داشته باشید.

استخر ماینینگ چیست؟

استخر ماینینگ مجموعه‌ای از منابع به هم پیوسته است که به چندین کسب و کار و افراد تعلق دارد. هر چه بزرگتر باشد، شانس آن برای کسب پاداش بیشتر است. هنگامی که یک شرکت‌کننده در استخر پاداش دریافت می‌کند، مبلغ آن بین همه اعضا توزیع می‌شود.

استخراج یک بلاک بیت کوین چقدر طول می‌کشد؟

در سال 2023، حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. بیت کوین به دلیل قیمت بالا و مخاطبان زیاد، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج باقی مانده است.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با هدف ارائه خدمات بی‌نظیر در حوزه خرید و فروش امن ارزهای دیجیتال، به عنوان یک پیشرو در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این صرافی با تمرکز بر امنیت، تنوع ارزها و تجربه کاربری آسان، توانسته است نقش یک واسط قابل اعتماد را برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال ایفا کند.

در این صرافی، بیش از 400 نوع ارز دیجیتال معتبر از جمله بیت کوین و اتریوم، جهت خرید و فروش در دسترس قرار دارند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa