نحوه خرید و فروش یا اجاره زمین در متاورس به صورت گام به گام

نحوه خرید و فروش یا اجاره زمین در متاورس به صورت گام به گام
زمان مطالعه: 7 دقیقه

زمین متاورس NFT قطعه‌ای از املاک و مستغلات مجازی است که توسط یک توکن غیر‌قابل تعویض نشان داده می‌شود. بسته به پلتفرم، مالک می‌تواند از زمین خود برای معاشرت، تبلیغات، کار، بازی و موارد دیگر استفاده کند.

می‌توانید NFT زمین در متاورس را با استفاده از بازارهای مختلف NFT و به طور مستقیم از مالکان خریداری کنید. برای این خرید زمین، به یک کیف پول دیجیتال و رمزارز نیاز دارید. همچنین می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف این قطعه زمین مجازی را به سایر کاربران بفروشید و در آینده‌ی نزدیک به مکانیسم‌های اجاره نیز دسترسی خواهید داشت.

اگر قصد خرید در متاورس را دارید، حتما به یاد داشته باشید که همیشه آن را از یک پروژه معتبر فروش زمین، یا به طور امن در بازارهای ثانویه و از طریق یک صرافی قابل اعتماد NFT، خریداری کنید. ضمنا قبل از هر چیزی مطمئن شوید که پروژه‌ی مرتبط با زمین را کاملاً درک کرده‌اید و ریسک مالی آن را در نظر گرفته‌اید.

مقدّمه

خرید و فروش زمین در متاورس به طور فزاینده‌ای در بین طرفداران فناوری، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال محبوب شده است. تقاضا برای زمین مجازی در دنیای دیجیتال سه‌بعدی به شدت افزایش یافته و این بازار شباهت‌هایی با بازار املاک و مستغلات در دنیای واقعی دارد.  خرید و فروش NFT زمین متاورس فرآیند نسبتاً ساده‌ای است که می توانید با راهنمای ما به راحتی با این فرآیند آشنا شوید.

NFT زمین مجازی در متاورس چیست؟

زمین NFT یک قطعه فضای دیجیتال قابل خرید در پروژه متاورس است. مالک توکن غیر قابل تعویض (NFT) می‌تواند از این زمین برای اهداف مختلف کاربری یا صرفاً برای سفته‌بازی استفاده نماید.  به طور معمول، پروژه متاورس نقشه خود را به مناطق کوچکتر تقسیم می‌کند و آنها را در یک یا چند پروژه مزایده زمین به فروش می‌رساند.  پرداخت‌ها معمولاً با ارز دیجیتال انجام می‌شود، اما برخی پروژه‌ها فیات (ارز کاغذی) را نیز می‌پذیرند.

مطالب مرتبط:آنچه باید در مورد متاورس بدانید

پس از خرید زمین، متاورس معمولاً یک تور مجازی سه‌بعدی را برای بازدید به مالک و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از آنجایی که زمین‌ها از نوع NFT هستند، اثبات اصالت و مالکیت بر این دارایی‌های دیجیتال آسان است. مالک در ادامه می‌تواند زمین خود را در بازار ثانویه با استفاده از بورس شخص ثالث یا از طریق اکوسیستم پروژه متاورس به فروش برساند.

موارد استفاده از زمین مجازی NFT کدامند؟

در حالی که برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است صرفا برای سفته‌بازی اقدام به خریداری زمین در متاورس کنند، خریداران دیگر ممکن است بخواهند از زمین با توجه به کاربری آن استفاده کنند. زمینی که انتخاب می‌کنید دقیقاً بر کارهایی که می‌توانید با زمین خود انجام دهید رابطه مستقیم دارد. اگر زمین ترافیک کافی داشته باشد، معمولاً مناسب برای میزبانی رویدادها، کنفرانس‌ها و حتی اجاره‌ی فضای تبلیغاتی هستند. برخی از شرکت‌ها از جمله PwC نیز خدمات ارائه شده‌ی خود را در زمین پیاده‌سازی کرده‌اند.  اگر زمینی را از بازی NFT خریداری کرده‌اید، به احتمال زیاد از این طرح، مزایای درون بازی را دریافت خواهید کرد.

نحوه‌ی خرید زمین در متاورس

خرید NFT زمین درست مثل فرآیند خرید هر NFT دیگر است. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک کیف پول و مقداری رمزارز است. مانند هر سرمایه‌گذاری، قبل از ریسک کردن، حتما مطمئن شوید که به اندازه‌ی کافی تحقیقات لازم را انجام داده‌اید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

‌گام 1: یک پلتفرم متاورس را انتخاب کنید.

قبل از خرید زمین در متاورس، باید یک پلتفرم متاورس را انتخاب کنید. پروژه‌ی انتخابی شما باید با هدف شما مطابقت داشته باشد که در ادامه‌ی مقاله و در بخش نکات به آن خواهیم پرداخت. از Sandbox بر بستر Ethereum به صورت نمونه برای این آموزش استفاده خواهیم کرد، اما Decentraland هم یکی دیگر از گزینه‌های محبوبی است که می‌توانید به سراغش بروید.

‌گام 2: کیف پول مجازی بسازید

باید کیف پولی بسازید که به شما امکان دسترسی به رمزارزها را بدهد. بسته به ترجیح خود می‌توانید از کیف پول موبایل یا کیف پول مبتنی بر مرورگر استفاده کنید. با این حال، در صورت استفاده از کیف پول مبتنی بر مرورگر معمولاً با مشکلات کمتری مواجه می‌شوید.

MetaMask یا هر دو گزینه‌های مناسبی هستند، زیرا از چندین بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند، اما همیشه بررسی کنید که کیف پولی که استفاده می‌کنید از بلاک‌چین زمن NFT هم پشتیبانی به عمل می‌آورد یا خیر.

هنگامی که کیف پول خود را ساختید، یک رشته از کلمات به نام عبارت بازیابی (Seed) را دریافت خواهید کرد. این رشته کلمات را در مکانی امن نگه دارید، زیرا در صورت از دست رفتن دسترسی، می‌توانید به کمک همین Seed‌ها حساب خود را بازیابی کنید. بنابراین بهتر است این Seed‌ها را در جایی ذخیره کنید که همیشه آفلاین باشد.

‌گام 3: کیف پول خود را به بازار Sandbox متصل کنید

در نقشه‌ی بازار Sandbox، می‌توانید قطعه‌های زمینی را مشاهده کنید که برای پیشنهاد قیمت در دسترس هستند. معامله‌ی برخی از آن‌ها را می‌توانید مستقیماً از طریق بازار Sandbox انجام دهید، در حالی که برخی دیگر در صرافی‌های خارجی مانند OpenSea میزبانی می‌شوند. اکنون یکی از مواردی که می‌توانیم از طریق  SandBox پیشنهاد بدهیم را بررسی می‌کنیم.

قبل از اینکه بتوانید در مزایده شرکت کنید، باید کیف پول خود را به سندباکس وصل کنید. در نقشه‌ی  Sandbox، روی [Sign In] در گوشه‌ی بالا سمت راست کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما هم روی بلاک‌چین صحیح پروژه تنظیم شده است که در این مثال اتریوم است.

سپس، روی [MetaMask] کلیک کنید.

MetaMask  اینجا یک صفحه‌‌ی پاپ‌آپ نمایش می‌دهد که از شما می‌خواهد به سیستم وصل شوید. اینجا روی [Next] کلیک کنید.

برای ادامه اتصال کیف پول خود، روی دکمه [Connect] کلیک کنید.

اکنون Sandbox از شما می‌خواهد که یک آدرس ایمیل اضافه کنید و یک نام مستعار برای خود بسازید. بعد از انجام این کار، برای اتمام راه‌اندازی حساب خود روی [Continue] کلیک کنید. هم‌چنین در صورتی که تمایل دارید از ویرایشگر SandBox استفاده کنید، می‌توانید یک گذرواژه به صورت داوطلبانه ارائه دهید.

برای تکمیل حساب خود، در قسمت درخواست امضای MetaMask روی [Sign] کلیک کنید.

هنگامی که با موفقیت وصل شدید، موجودی حساب و تصویر نمایه‌ی خود را در سمت راست بالای وب‌سایت مشاهده خواهید کرد.

‌گام 4: SAND یا ETH را در باینسنس بخرید و آن را به کیف پول خود منتقل کنید

برای خرید یا پیشنهاد مزایده‌ی زمین، به SAND یا اتریوم (ETH) در کیف پول خود نیاز دارید. خرید اتریوم احتمالا مفیدتر خواهد بود زیرا اکثر مالکان زمین Sandbox فقط اتریوم را می‌پذیرند. می‌توانید SAND یا ETH را از طریق کارت اعتباری یا نقدی با حساب Binance خود خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انجام این کار، توصیه می‌کنیم راهنمای نحوه خرید رمزارز را ملاحظه فرمایید.

بعد از خرید رمزارز خود، باید آن را به کیف پول رمزنگاری خود منتقل کنید. اینجا آدرس عمومی را از کیف پول رمزنگاری خود کپی کنید و از آن به عنوان آدرس برداشت خود استفاده کنید. برای اطلاع از مراحل دقیق، راهنمای نحوه برداشت از بایننس را مطالعه فرمایید.

‌گام 5: قطعه زمینی را انتخاب کنید

از این مرحله به بعد می‌توانید به راحتی زمین‌های موجود برای خرید را در Sandbox با فیلترهای زیر مرتب کنید. بیشتر زمین‌های Sandbox قبلاً خریداری شده‌اند، به این معنی که معمولاً فقط زمین‌های موجود در OpenSea را پیدا خواهید کرد. با این حال، همچنان می‌توانید از طریق نقشه‌ی Sandbox برای این فروش‌ها پیشنهاد بدهید. نقشه‌ی SandBox همچنین بهترین راه برای تأیید خرید یک قطعه NFT قانونی است، زیرا پیوندهای بازار OpenSea در رابط کاربری (UI) آن تعبیه شده است.

پس از یافتن زمینی که خواهان خرید آن هستید، می‌توانید روی دکمه [Bid] برای ارائه‌ی پیشنهاد کلیک کنید یا با کلیک بر روی مقدار ETH، آن را با قیمت ثابتی خریداری کنید.  حالا نحوه‌ی ارائه پیشنهاد با کلیک بر روی [Bid] را بررسی می‌کنیم:

اکنون یک پاپ‌آپ می‌بینید که به شما امکان می‌دهد پیشنهاد ارائه کنید. قبل از تأیید تراکنش با کیف پول خود، مبلغ پیشنهادی را وارد کنید و روی [Place Bid] کلیک کنید. اگر فروشنده پیشنهاد شما را رد کرد یا فروش به پایان رسید، رمزارز به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

اگر روی قیمت ثابت کلیک کنید، برای تکمیل تراکنش به OpenSea منتقل خواهید شد. قبل از خرید زمین، باید کیف پول خود را به بازار وصل کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید از طریق Sandbox پیشنهاد خود را ارائه دهید، می‌توانید از بازار OpenSea برای این کار استفاده کنید.

نحوه‌ی فروش زمین در متاورس

معمولاً هنگام فروش NFT زمین خود دو گزینه در اختیار دارید.  یا می‌توانید این زمین را از طریق بازار پروژه‌ی متاورس یا با استفاده از Sandbox در بازار ثانویه بفروشید. در حال حاضر فقط بازارهای شخص ثالث می‌توانند برای فروش استفاده شوند.  اما در آینده، مالکان زمین قادر خواهند بود مستقیماً از طریق Sandbox با هزینه تراکنش ۵٪ با رمزارز SAND اقدام به فروش زمین‌های خود کنند.

اگر قصد دارید زمین خود را در OpenSea بفروشید، کافیست به پروفایل خود بروید و روی دکمه [Sell] در NFT خود کلیک کنید. سپس می‌توانید یک قیمت ثابت یا حراج زمان‌دار ایجاد کنید.

نحوه‌ی اجاره زمین در متاورس

برخی از پروژه‌ها، مانند Sandbox، این فرصت را برای صاحبان زمین فراهم می‌کنند تا زمین خود را به اشخاص ثالث اجاره دهند. با این حال، هیچ سیستم رسمی برای انجام این کار وجود ندارد.  اگر تصمیم دارید زمین را به شخصی اجاره دهید، باید از طریق یک توافق غیر رسمی این کار را انجام دهید و این روند کار را نسبتاً ناامن می‌کند. توجه داشته باشید که هنگام اجاره، هرگز نباید مالکیت NFT خود را به مستاجر منتقل کنید. بهترین راه این است که منتظر بمانید تا یک سیستم اجاره‌ی رسمی و ایمن راه اندازی شود.

نکاتی قبل از خرید NFT زمین مجازی

هنگام سرمایه‌گذاری در NFT زمین همیشه باید بهترین شیوه‌ها را دنبال کنید، درست مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری.  قبل از شروع کار مطمئن شوید که از درگاه رسمی پروژه برای خرید NFT زمین خود استفاده می‌کنید، یا اینکه یک مارکت‌پلیس معتبر را برای این کار برگزینید. همچنین قبل از خرید، در مورد پلتفرمی که قصد دارید روی آن سرمایه‌گذاری کنید به دقت تحقیق کنید و مبانی آن را بررسی کنید  و یادتان نرود که خرید و فروش زمین در متاورس تنها گزینه نیست، شاید بتوانید در آینده و در صورت نیاز، زمینی را اجاره کنید.

سخن پایانی

اکوسیستم املاک و مستغلات دیجیتال به طور گسترده‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال محبوب شده است. همانطور که ملاحظه کردید،خرید و فروش زمین در متاورس  تقریبا آسان است. با این حال، قیمت بعضی از این زمین‌های مجازی آنقدر بالاست که با آن می‌توانید در دنیای واقعی، یک زمین واقعی خریداری کنید. اگر واقعا خواهان خرید زمین NFT از متاورس هستید، مطمئن شوید که ریسک‌ها را بررسی کرده‌اید و از شیوه‌های رمزنگاری ایمن استفاده می‌کنید.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

زمین‌‌ های مجازی NFT در متاورس چه ویژگی‌هایی دارند!

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa